Szukaj

Ocena kierowcy - Honda CR-V II

kszys, 17 lat temu
Silnik 2.2 TD 140KM 103kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 21 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda CR-V II 2.2 TD 140KM 103kW 2005-2006 - Oceń swoje auto
4,31
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Bronilem sie wczesniej przed wszelkimi SUVo-podobnymi autami, bo mozna bylo w nich dostac choroby morskiej, a do tego w wiekszosci byly albo ascetyczne, ale ciasne, albo drogie ;) W CR-V czuje sie prawie jak w normalnym aucie osobowym, a z drugiej strony jest to auto bardziej uniwersalne i praktyczne - i wcale nie takie drogie.
5,0
Całokształt
Bardzo wygodne i uniwersalne auto. Sprawdza sie zarowno w jezdzie miejskiej, wyprawie na biwak jak dluzszych trasach. Pakowne, wygodne i mile w prowadzeniu. Jezeli sie nie wymaga zeby bylo jednoczesnie Landroverem Defenderem, Mercedesem S i Porshe Carrera, to mozna miec z niego duzo satysfakcji. W przyciwnym wypadku lepiej kupic te trzy auta oddzielnie ;)
Wrażenia
4,0
Silnik
Silniczek sprawuje sie bardzo dobrze, chociaz ten sam silnik w accordzie mial wyzsza kulture pracy. W CR-V czasami klekocze przy dodawaniu gazu. Ogolnie sprawuje sie lepiej, jak sie go troche przyciska. Jak sie jezdzi spokojnie, to jakby sie meczyl ;) Na autostradzie powyzej 180 km/h czuje sie troche brak mocy... Ale w sumie zadko jezdze w Niemczach ;)
3,0
Skrzynia biegów
To juz duga honda (wczesniej accord) i wbrew oczekiwaniom (i popularnym opiniom) skrzynia nie jest wcale super. Zwlaszcza nizsze biegi (1,2) hacza, a lewarek chodzi dosyc ciezko. Sprzeglo trzeba wciskac do samego konca, bo inaczej moze zgrzytac... Kiedys jezdzilem Felicja (tez diesel) i szczerze powiedzawszy skrzynia tam chodzila lepiej...
5,0
Układ jezdny
Jak na swoje gabaryty i przeznaczenie, uklad jezdny jest swietny. Ustawiony raczej na drogi, niz bezdroza, ale w sumie do tego jest to auto. Prawie brak przechylow na zakretach, dosyc precyzyjne prowadzenie i zaskakujaco stabilne prowadzenie przy duzych szybkosciach (powyzej 150 km/h). W terenie raczej sztywno i podskakuje - zwlascza przy mniejszych predkosciach.
Komfort
5,0
Widoczność
Do przodu widocznosc jest zupelnie przyzwoita. Lusterka tylne sa duze i wygodne, ale widocznosc zaraz za samochodem jest raczej kiepska. Gdyby nie kamera, to pewnie byloby cienko... Ale z kamera to jest bajka :)
4,0
Ergonomia
Jest calkiem niezle, aczkolwiek niektore schowki w konsoli srodkowej (niezamykane) sa malo uzyteczne - rzeczy z nich wypadaja przy jezdzie po wybojach. Slabo wykorzystana przestrzen z przodu pomiedzy siedzeniami - niby jest troche miejsca, ale jak sie cos tam polozy to ma tendencje do wpadania kierowcy pod nogi. Siedzenia przednie bardzo dobre, ale tylne juz nie tak wygodne (chociaz bardzo uzytecznie regulowane). W bagazniku troche brakuje siatek lub zapiec do mocowania luznego bagazu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie i klimatyzacja sa ogolnie dosyc wydajne. Odszranianie przedniej szyby dziala swietnie. Niestety sterowanie zostawia wiele do zyczenia... Wlot wentylacji jest zrobiony tak, ze wraz ze zmiana predkosci auta zmienia sie sila nawiewu, a elektronika dziala dosyc ospale. Powoduje to zmiany temperatury wraz ze zmiana predkosci i koniecznosc regulowania temperatury (albo ustawienia stalego duzego nawiewu). Takze dwustrefowa regulacja, to raczej fikcja w takim jednobrylowym nadwoziu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest dosyc duzo i z przodu i z tylu. Ciezko na cos narzekac.
4,0
Wyciszenie
No niestety limuzyna to nie jest - accord byl znacznie lepiej wyciszony. Slychac troche silnik przy przyspieszaniu, slychac opony (w zaleznosci od nawierzchni), a przy wiekszych predkosciach slychac szum powietrza. Z przodu jest w sumie calkiem dobrze, ale z tylu szum przy wiekszych predkosciach jest dosyc glosny.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Znowu - porownoje z accordem z takim samym silnikiem. W miescie spala podobnie, ale na trasie opory powietrza rosna szybko wraz z predkoscia. Accord przy 120-130 palil jakies 6 l/100km. CR-V pali juz 8 l/100 km - a potem zuzycie dalej rosnie :) Ogolnie nie jest zle - jak na SUVa - srednio 8.5 l/100 km, jezdzac glownie po miescie i autostradach.
4,0
Stosunek jakość/cena
Biorac pod uwage wyposazenie, to cena jest dosyc atrakcyjna. Oczywiscie wszystko zalezy od poziomu oczekiwan i zasobnosci portfela.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Niestety CR-V robia w Anglii i poziom wykonczenia nie jest taki jak modeli z Japonii. Plastiki sa tak-sobie spasowane - czasem jakies zatyczki lub klapki maja tendecje do odpadania. Czasem cos skrzypi z tylu. Tylne drzwi ocieraja uszczelki przy zamykaniu, a na wybojach odpadl czujnik temperatury. W sumie nic istotnego, ale pozostaje nostalgia za accoredm ;) W dodatku jedna opona dala sie przebic - skandal ;)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic... Oczywiscie. Ale to dopiero 20 tys. km, wiec nic nie powinno byc. Napisze wiecej po 200 tys. ;)

On - zużycie paliwa dla silnika 2.2 TD 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda CR-V II