Szukaj

Ocena kierowcy - Honda CR-V II

Taki tam jeden, ponad rok temu
Silnik 2.0 16V 150KM 110kW
Rok produkcji 2002
Przebieg: 230 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Honda CR-V II 2.0 16V 150KM 110kW 2002-2006 - Oceń swoje auto
4,50
6% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Zadbaj o niego czasem, a zobaczysz, że ci się to opłaci
Przeniesienie napędu : Nie oczekuj właściwości terenowych jak z bagiennych potworów, w które właściciele wpakowali kilkadziesiąt tysięcy. Natomiast tam gdzie wjedzie seryjny Patrol albo Jeep XJ tam wjedzie też CRV
Karoseria : Ja po tylu obiciach i rysach bym padł, a Honda się trzyma, skubana
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : Musiałem żarówkę w bagażniku wymienić w nocy i to w lesie. No i głupi dostęp do rozrusznika, ale ile z was będzie cokolwiek robić samemu przy aucie
4,0
Całokształt
Mam CRVke niecałe dwa lata. Jest to moje naste już auto i śmiało mogę powiedzieć że mieści się w moim top 3 zaraz obok Mercedesa W210 4matic i Forda Explorera II. Kupiłem tą Honda z wieloma pierdółkami do poprawy jak popękane lampy z tyłu, umierający rozrusznik i akumulator, wykończone tuleje w zawieszeniu, ale dałem za nią ułamek jej wartości. Dwa dni kompletowania części, dwa wieczory w garażu i auto gotowe. Nic poza tymi pierdółkami, o których wiedziałem przy kupnie nie wyszło dodatkowo przez te dwa lata. Dodam tylko że Honda nie ma ze mną lekko bo lubię wjechać w drogi, których dzisiejsze SUVy by nie pokonały a dodatkowo robi mi za auto dostawcze przy budowie domu :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Zaraz po zakupie zrobiłem rozrząd i wyregulowalem zawory (śmiesznie prosta czynność, regulacja śrubami). Wbrew temu co niektórzy twierdzą, ROZRZĄD NA ŁAŃCUCHU NIE JEST WIECZNY. Od tej pory z silnikiem zero problemów, a ma prawo się zmęczyć przy mojej jeździe
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą z większą precyzją niż w Polonezie. Wymiana oleju w skrzyni i zero problemów jak z silnikiem. D nie urywa, po prostu jest, działa i się nie psuje
3,0
Układ jezdny
Podobnie jak przy skrzyni, precyzja lepsza niż w Poldku. Niewygodnie się robi zbieżność ale chyba mało kogo to obchodzi
5,0
Karoseria
Wszyscy, którzy myślę że Honda rdzewieje - spójrzcie lepiej na błotniki w Audi z podobnych lat albo na Mercedesy od modelu W210 w górę. Moja Honda jest poobijana, porysowana, ale rdzy na karoserii nie zauważyłem. Bardzo miłe zaskoczenie, zwłaszcza porównując do wspomnianego W210
Komfort
5,0
Widoczność
Szklana pułapka. Widać wszystko dookoła. Siedzi się dość wysoko co chyba niektórym daje poczucie pewności i bezpieczeństwa
5,0
Ergonomia
Przedział pasażerski jak i bagażowy jest idealnie przemyślany jak na tamte lata. U mnie akurat czarna skóra, dość wytrzymala. Jedynie uchwyty na kubki mogłyby być nieco inaczej wyprofilowane
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tu porównam ogrzewanie zimą przy około -5 między CRV a pierwszą Grand Vitarą. Jestem leniem jeśli chodzi o skrobanie szyb więc zazwyczaj idę wcześniej do auta żeby je odpalić i niech ciepło w środku zrobi swoje. Mając Grand Vitarę mogłem przez ten czas w spokoju zjeść śniadanie, wypić kawę i powoli szykować się do wyjścia. W przypadku Hondy wystarczy dosłownie 5min. Odpalam silnik, odpalam papierosa (poza autem) i po skończonym porannym papierosku szyby są odmrożone
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
CRVka po przekroczeniu progu drzwi przenosi nas w inny wymiar. Z zewnątrz to auto nie jest duże, natomiast w środku... powiem tak: z powodzeniem używam CRVki jako mini kampera, jeżdżąc z żoną i dwoma psami
2,0
Wyciszenie
Jedyne co wycisza ten samochód w środku to chyba boczki na drzwiach i plastik na desce. No cóż, nigdy nie patrzyłem na hałas przy wyborze opon, tak jak nigdy nie patrzyłem na hałas przy wyborze samochodu
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części nie mają bezsensownie wygórowanych cen. Nie bójcie się kupować zamienników, ale też uważajcie na najtańsze chinczyki. Jeśli tylko macie trochę narzędzi i jakąś podstawową wiedzę o mechanice to śmiało możecie zaoszczędzić na warsztatach. To auto jest naprawdę proste i łatwe w obsłudze. Natomiast jeśli nigdy nie trzymaliście grzechotki w ręku polecam znaleźć mechanika, który pracuje na czymś więcej niż grupa VAG
5,0
Stosunek jakość/cena
Nic dodać, nic ująć. Japońska jakość w promocji
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez dwa lata męczenia po różnych zapomnianych przez wszystkich miejscach i po pół roku wożenia cementu, drewna, stali i wszystkiego co na budowie potrzebne zepsuła mi się jedną rzecz - żarówka w bagażniku się spaliła
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przez dwa lata męczenia po różnych zapomnianych przez wszystkich miejscach i po pół roku wożenia cementu, drewna, stali i wszystkiego co na budowie potrzebne zepsuła mi się jedną rzecz - żarówka w bagażniku się spaliła Tak, skopiowałem, bo uważam że ta żarówka to była najpoważniejsza usterka przez ten czas

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda CR-V II 2.0 16V 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
44,50 zł
10,9
l/100km
12,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda CR-V II