Przeniesienie napędu
: Może dlatego że to moje pierwsze auto z napędem na 4 koła. Pogoda ani trudniejsze poza asfaltowe warunki mnie nie zaskoczą.
5,0
Całokształt
Ogólnie jeżeli chodzi o auto super. Ale hondy już tak mają, mam jeszcze Civica i efekt podobny. Moja CR-V z instalacją gazową BRC i wzmacniane sprężyny z tyłu.
Tylko widząc podane dane techniczne na tej stronie to chyba pisał jakiś matoł który nawet nie stał koło tego samochodu. (np. belka skrętna z tyłu albo jeszcze nie dawno "elektronicznie dołączany napęd tylny")
Wrażenia
4,0
Silnik
To nie uwaga do samego silnika ale przydałby się po prostu mocniejszy. 2,0 ma trochę za mały moment obrotowy. Nie miałem okazji porównać z 2,4 ale chyba dużej różnicy nie będzie. W trudniejszych warunkach np, w miękkim piachu i pod górkę brakuje trochę tego Momentu żeby łagodnie ruszyć, trzeba przygazować co może nawet zakopania albo przypalenie sprzęgła. Na śniegu bez problemu.
5,0
Skrzynia biegów
Mogłaby być 6-cio biegowa. Brakuje jej w trasie. W związku z tym dość wysokie obroty i przez to wyższe spalanie przy wyższych prędkościach.
5,0
Układ jezdny
Słabe sprężyny z tyłu, proponuję wymienić na wzmacniane np. Lovells, zniknie efekt "psa z podkulonym ogonem", pomimo butli z gazem .
5,0
Karoseria
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność jak to w SUV'ie raczej bez problemów. Dosyć duże lusterka boczne. Jakiś minus zauważyłem że dodatkowe owiewki drzwi przednich trochę ograniczają widoczność przez dość gruby słupek ale owiewki to rzecz dodatkowa nie fabryczna.
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestronna "buda", w środku, dużo miejsca, płaska podłoga do duży plus. Bardzo "ustawna" na bagaże. Bagażnik duży, dodatkowo przesuwana tylna kanapa dzielona. Auto pojemne,dostosowane nawet do dłuższych rodzinnych wyjazdów bez dodatkowego bagażnika na dachu.
4,0
Wyciszenie
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niestety japońskie auto nie traci zbyt szybko na wartości co przekłada się na dosyć wysokie ubezpieczenie pomimo wieku.
Po zamontowaniu gazu spalanie średnie 12,5 -13 litrów gazu przy jeździe z klimatyzacją i nie ma co liczyć na mniej. Wiadomo w trasie im szybciej tym drożej, brak 6-go biegu przekłada się na wysokie obroty.
Co do części zamiennych to wymieniałem zestaw sprzęgła,ku mojemu pozytywnemu zaskoczeniu cena wyniosła około 550 zł.
5,0
Stosunek jakość/cena
Polecam, Polecam, Polecam, Polecam, Polecam, Polecam, Polecam, Polecam, Polecam, Polecam,
Cena zakupu jest dość wysoka ale opłaca się. Odwdzięczy się po latach użytkowania.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Dałem 4 gwiazdki bo musiałem wymienić sprzęgło, Innych poważniejszych usterek nie było, pomimo jazdy na gazie. Przejechałem około 100 tyś km, Nie wiadomo dlaczego sprzęgło tak szybko się zużyło ( wymian przy 174 tyś. km, ale w końcu auto kupowane używane i takie ryzyko, właścicielem auta była około 70 letnia włoszka i może ona je zajeździła albo np. jej wnuczek ;)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V 150KM 110kW
[l/100km]