Inne
: ogromna przestrzeń i wygoda (oczywiście - każdy ma swoje oczekiwania, dla mnie jest naprawdę dobrze)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: wałki rozrządu
Karoseria
: Rdza
4,0
Całokształt
Ogólnie świetny samochodzik. Niestety zakup używanej sztuki to duże prawdopodobieństwo, że trafimy na finansową dziurę bez dna.
Samochód bardzo pojemny, wygodny nawet w dłuższe trasy.
Wrażenia
3,0
Silnik
(-) głośny i mało elastyczny
(-) problematyczna wada fabryczna - wycierające się wałki rozrządu
(-) trzeba wysoko kręcić, żeby kogokolwiek wyprzedzić. Przy pełnym samochodzie, przy 100-120 trzeba co najmniej 4500-5000 obr.
(-) cieknące zawory v-tec
(-) BIERZE olej. Przy jeździe autostradowej - średnia 130-140 km/h, 3500-4000obr. - zjadł ponad litr na 900km. Na szczęście przy jeździe do 3500 obr. ubytek jest bardzo mały.
(+) dość łatwy dostęp do wielu elementów
(+) nie ma problemu z przegrzewaniem się
3,0
Skrzynia biegów
(-) dwójka haczy, podobno u niektórych nawet od nowości
(-) 4-ka jest chyba tylko dla ozdoby?? jest tak krótka, że często wrzucanie jej nie ma po prostu sensu, chyba, że po mieście, na dłuższej prostej. Ale przy 50km/h się dusi i nie ma możliwości szybkiego przyspieszenia, a przy 60 już przekracza 2000 obr. i jest głośno.
4,0
Układ jezdny
czasem za bardzo buja, ale generalnie jeździ się super. Na zakrętach, nawet przy większej prędkości nie ma żadnego rzucania czy ściągania. Zimą bez problemu wyjeżdżam z każdej zaspy. Nie jest to może typowa terenówka, ale na miejskie zimy super.
5,0
Karoseria
trochę miękki lakier, ale nawet przy 230 tyś wygląda nieźle. Niestety rdza to bardzo bliski przyjaciel tego samochodu. Trzeba uważać na nadkola wewnętrzne (szczególnie z tyłu, z lewej strony), gdzie przy przebiegu powyżej 150-160 tyś pewnie są już początki dziur. Przy 196 tyś., gdy kupiłem moją Hondę, były już duuuuże dziury - na całej długości nadkola, do 205 cm szerokości. Progi trzymają się za to bardzo dobrze, dzięki plastikowym osłonom nie łapią dużo wody, rdza pojawia się tylko punktowo i łatwo z nią walczyć.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność z przodu - rewelacja, tak samo na boki. Przesiadka z niskiego auta to ogromna poprawa komfortu jazdy.
Niestety szerokie słupki z przodu czasem robią psikusy - kilka razu prawie wymusiłem pierwszeństwo , bo inny samochód całkowicie chował się za słupkiem.
Ale najgorzej jest z tyłu - zagłówek środkowy bardzo ogranicza widoczność w lusterku, do tego stopnia, że po prostu go wyjmuję gdy nie jeżdżę w 5 osób.
Lusterka boczne szerokie i wygodne.
4,0
Ergonomia
ogólnie ok, brakuje tylko pojemniejszych schowków na drzwiach, do tych trudno jest włożyć nawet puszkę z napojem. Bardzo praktyczny stolik między fotelami i podłokietniki.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobrze radzi sobie z chłodzeniem jak i z ogrzewaniem, mimo, że jest sporo powierzchni do ogarnięcia. Niestety wiatraki klimatyzacji mogą być awaryjne, u mnie spaliły się oba. Koszt używanych - 700zł... warto sprawdzić przy zakupie, żeby nie kupić spalonych :)
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
R-E-W-E-L-A-C-J-A! Ogromna przestrzeń, nawet z tyłu. Nawet przy maksymalnie odsuniętym fotelu pasażera czy kierowcy, z tyłu nadal jest miejsce dla pasażerów, niesamowite :)
2,0
Wyciszenie
Co prawda samochód ma już swoje lata (15) i przejechane kilometry, ale jest po prostu GŁOŚNO!
Zwłaszcza powyżej 120-130 km/h. Na 2-3 czasem mam wrażenie że zarzynam silnik, gdy trzeba redukować do wyprzedzania.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Ceny części nie są jakieś kosmiczne, chociaż zależy z czym mamy problem. Niestety robocizna nieraz jest bardzo kosztowna, zwłaszcza zawieszenie tylne.
Plus problem z wałkami rozrządu, łatanie rdzawych dziur, duże spalanie.
1,0
Stosunek jakość/cena
Ocena dotyczy zakupu używanego egzemplarza. Cena około 18-20 tyś za 15 letnie auto to OGROMNA pomyłka. Przy takim wieku samochodu i przebiegu powyżej 200000 nie jest on już bezawaryjny, a naprawy nie są przecież tańsze ze względu na jego wiek :)
Trzymanie ceny przez hondy jest całkowicie niezrozumiałe i bezsensowne. Kupowałem ten model, bo miał być bezproblemowy, ale z 18 miesięcy użytkowania, spędził prawie 2 miesiące w warsztatach.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
przy tym przebiegu cały czas coś szwankuje. Na przykład pierdzący czujnik temperatury koło kierowcy - czyszczenie go pomaga na parę tygodni, wymiana - 140zł używany (który pewnie zaraz zacznie hałasować) albo 350 zł nowy.
1,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Za wadę z wałkami rozrządu ta Honda (przed liftingiem) powinna kosztować na starcie 5000 zł mniej (mówię o używanych). Jest to wada nie do usunięcia, "po prostu" co jakiś czas trzeba wymieć wałek...
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V 150KM 110kW
[l/100km]