Szukaj

Ocena kierowcy - Honda CR-V II

ZibiD, 12 lat temu
Silnik 2.0 16V 150KM 110kW
Rok produkcji 2003
Przebieg: 123 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Honda CR-V II 2.0 16V 150KM 110kW 2002-2006 - Oceń swoje auto
4,62
8% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Solidna
5,0
Całokształt
Solidna i trwała konstrukcja - samochód z charakterem a do tego przestronne i pakowne wnętrze, niezłe właściwości jezdne. Czujesz, że masz kawałek samochodu (choć do Land Cruisera brakuje ale to nie ta liga) :) Mam już blisko 9 letnią CR-V i zachciało mi się ją zmienić na coś nowego - bajerki w nowych samochodach bywają kuszące. Nowa CR-V III jakoś nie rzuca mnie na kolana a cena studzi zapał, pomyślałem że może coś nieco mniejszego, z mniejszym silnikiem - ceny na stacji są jak wiadomo mało przyjemne. Przetestowałem kilka samochodów - (iX35, ASX, Qashqai z silnikami 1,6). Skutek? Zakochuję się na nowo w mojej CR-V i raczej pojeżdżę nią dalej. Mając do dyspozycji ok. 90 tys. nie znalazłem samochodu, który byłby w stanie konkurować z kilkuletnią CR-V (oczywiście pomijam zmieniającą się modę i dodatki elektroniczne itp). Jakość materiałów używanych w nowych samochodach jest zatrważająca (ASX - tapicerka z flaneli byłaby bardziej solidna a mocowanie np. środkowego tunelu lepsze byłoby na super glue, Qashqai - boczki drzwi uginają się w rękach - chyba są z utwardzanej folii albo wzmacnianej tektury, iX35 - ładny, ale dynamika silnika to dla niego pojęcie abstrakcyjne, przy porównywalnym spalaniu). Jednym słowem, z czasem przestałem doceniać CR-Vkę - spowszedniała mi a wyobrażenia o nowym samochodzie zaczęły skłaniać mnie do sprzedaży. Wizyta w kilku salonach z nowymi samochodami i porównanie zaskoczyło mnie kompletnie - zacząłem doceniać swój samochód mimo, że znamy się już kilka lat. Boję się tylko co będzie kiedy jednak przyjdzie czas sprzedaży mojej CR-V? Nie ma co kupić :(
Wrażenia
5,0
Silnik
Trwały i nie sprawia kłopotu. Nie bierze oleju - między wymianami dolewam ok 0,5 - 0,7 l. Więc mniej niż norma fabryczna przewiduje. Jeśli nie szuka się oszczędności z instalacją gazową - można zaoszczędzić na naprawach silnika ;) Zakładanie gazu do tego silnika to jego stopniowe wykańczanie. Nie jest to samochód sportowy - na wyścigi się nie nadaje ale z silnikiem 2.0 wstydu też nie przynosi, da się dynamicznie jechać, choć przy wyprzedzaniu z samochodem załadowanym rodziną i bagażem, trzeba czasem zredukować bieg by się szybciej pozbierać.
5,0
Skrzynia biegów
Nie ma się czego przyczepić - mimo przebiegu pracuje precyzyjnie.
5,0
Układ jezdny
Nie jest to pełne 4x4 ale... To zdecydowanie więcej niż napęd na jedną oś. Nie jest to samochód w ciężki teren ale polne czy leśne drogi nawet w kiepskim stanie - nie zatrzymają CR-V. Zimą to coś pięknego - wjeżdżam i wyjeżdżam tam, gdzie inni się boją zaparkować by nie utknąć. Kiedy zdarzyło mi się zaparkować zimą na zewnątrz a napadało dużo śniegu czy przejechał pług i przysypał, rano inni odśnieżają z łopatami w pocie czoła. Przychodzisz, zrzucasz śnieg z samochodu, zapalasz i jedziesz - miny tych z łopatami - bezcenne :) Zdarzało mi się też wyciągać większe samochody z zaspy - mówię serio.
Komfort
5,0
Widoczność
Nie mam uwag - oczywiście przy założeniu, że oceniamy SUVa. Widoczność do przodu i na boki bdb - do tyłu też jest OK - lusterka są duże a czujnik cofania pomaga.
5,0
Ergonomia
Brakuje mi tylko sterowania radiem w kierownicy (ale to nie ta generacja), przydałby się podłokietnik (to też nie ta generacja). Jako, że nie ma zbyt wielu bajerów - wszystko intuicyjne i pod ręką - całkiem sporo schowków.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Daję trochę mniej tylko dlatego, że musiałem wymienić sprężarkę klimy. Poza tym ogrzeanie jak trzeba - szybko, szyby nie parują (trzeba wymieniać filtr kabinowy).
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ani z przodu, ani z tyłu nikt nie narzekał - mam 182 cm i za kierownicą jest OK mimo, że to "Japończyk" - oczywiście gdyby było kilka cm więcej być może bym je wykorzystał ale nawet w trasie na wakacje nie narzekam.
3,0
Wyciszenie
Nie jest to limuzyna - nie można liczyć na ciszę przy prędkości ok. 100 km/h i więcej - słychać powietrze, opony i silnik - czujesz, że jedziesz. To jest fajne (choć nie każdy to lubi). Myślę jednak, że dałoby się ją lepiej wyciszyć.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy tej wielkości samochodu spalanie 9-11,5 l/100 km należy uznać, za bardzo rozsądny wynik - nawet o wiele nowocześniejsi konkurenci palą podobnie a bywają znacznie mniejsi. Do niedawna chciałem mieć takiego z dieslem - nawet myślałem o sprzedaży - już mi przeszło :)
5,0
Stosunek jakość/cena
Duża dostępność części zamiennych w umiarkowanych cenach, nie muszę korzystać z ASO ale regularnie serwisuje w specjalistycznym warsztacie niezależnym - ceny przeglądów są do przeżycia.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Podatne na uszkodzenia plastiki (niestety to obecnie dotyczy zdecydowanej większości samochodów. Czasem trzeszczące plastiki - na drobnych nierównościach Padł siłownik sterujący zamka centralnego - typowe. Reszta to eksploatacja.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Żadnych poważnych napraw czy awarii w drodze. Z poważnych napraw - wymieniłem sprężarkę klimy bo za głośno buczała - nadawała się do użytku, nie była zatarta ale nie mogłem tego słuchać ;)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda CR-V II 2.0 16V 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
44,50 zł
10,9
l/100km
12,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda CR-V II