Inne
: Bezawaryjność !
i Przestronność na tylnej kanapie, dzieci mają tam naprawdę wygodnie.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ hamulcowy
5,0
Całokształt
Samochodu używam do wszystkiego; służbowo jeżdżę nim w dalekie trasy, rodzinnie na wakacje a w weekendy ciągnę łódkę na ryby.
Nigdy mnie nie zawiódł.
Napęd 4x4 ,na moje potrzeby jest wystarczający (wyciągam 600 kg na haku pod górkę na błocie, opony Pirelli scorpion STR).
Przeniesienie napędu jest konstrukcyjnie dość proste i pozbawione elektroniki, ale za to bezawaryjne. Pod warunkiem czyszczenia i wymiany oleju w moście zgodnie z zakładanym interwałem lub w przypadku niepokojących dźwięków (ja robiłem to 3 razy w ciągu 190 tyś km)
Najbardziej cieszą mnie koszty utrzymania, które nie są wysokie dzięki bezawaryjności.
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak jadę daleko i zależy mi na ekonomi korzystam z niskich obrotów, przy dynamicznej jeździe mam do dyspozycji VTEC-a ;). Dość uniwersalnie.
4,0
Skrzynia biegów
ok.
4,0
Układ jezdny
Jak na auto tej wielkości zaskakuje pewnością prowadzenia przy dużych prędkościach, zachowuje się bardziej jak \"plaskacz\"
Komfort
5,0
Widoczność
ok.
5,0
Ergonomia
ok.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima jest b.wydajna jednak znacznie obciąża silnik.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 192 cm wzrostu i przydałoby się gdyby fotel dało się odsunąć dalej o 2-3 cm. Za to pasażerowie tylnej kanały mają bardzo wygodnie. Pochylane oparcia sprawdzają się szczególnie przy długich wycieczkach.
4,0
Wyciszenie
ok.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Auto od nowości do dziś serwisowane w ASO, dzięki temu zaliczyło wszystkie akcje serwisowe Hondy.
Przeglądy nie były najtańsze ale poza nimi bardzo rzadko gościłem w ASO !
5,0
Stosunek jakość/cena
Przed zakupem w salonie miałem wątpliwości.
Teraz wiem za co zapłaciłem.
Na pewno nie zamieniłbym go za żadne TDI... a różnicę w cenie paliwa zrekompensował brak kosztów napraw Turbo, wtryskiwaczy, kół zamachowych itd....
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez 7 lat użytkowania poza elementami eksploatacyjnymi naprawiałem:
- zawias przednich drzwi (70 zł w ASO)
- sterowanie wentylacją, jakiś opornik, (100 zł ASO)
- synchronizator 2 biegu (ok. 1500 zł ASO)
reszta to po 170000km !!! amortyzatory przód, wymieniłem na oryginalne.
Przy mojej jeździe tarcze wytrzymują 15-20 tyś km (wichrują się), bez stresu wymieniam na TRW 120 zł/szt.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V 150KM 110kW
[l/100km]