Szukaj

Ocena kierowcy - Honda CR-V II

Marek , 13 lat temu
Silnik 2.0 16V 150KM 110kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 115 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Honda CR-V II 2.0 16V 150KM 110kW 2002-2006 - Oceń swoje auto
4,69
10% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
5,0
Całokształt
Samochód posiadający wiele zalet i kilka małych wad. Wygląd nie powala, w środku jest dość surowy. Generalnie widać już wyższość tego samochodu nad autami kompaktowymi i miejskimi, nawet obecnie produkowanymi. Materiały wykończeniowe są wysokiej jakości, podzespoły pracują bardzo dobrze i przebieg 115 tyś nie robi dużego wrażenia. Dobry silnik benzynowy (łatwo się wyprzedza korzystając oczywiście z redukcji biegów i możliwości silnika na wysokich obrotach), dobra skrzynia, dobre na nasze drogi zawieszenie, wytrzymały, bezawaryjny. Niemal idealny na nasze warunki drogowe.
Wrażenia
5,0
Silnik
dałem 5, ale mam takie uwagi: słaby dół, właściwie nie da się jeździć poniżej 2000 obrotów, dotyczy to oczywiście 4 i 5 biegu, przyspiesza dynamicznie w zasadzie po zamianie faz rozrządu, co jest wyraźnie odczuwalne (poprzednio w corolce z 1,6 zmiana następowała niezauważalnie, ale z tego co wiem toyota ma system uproszczony w stosunku do hondy, może to dlatego), testowałem na autostradzie na 5 biegu przyspiesza do 150 (mimo zaledwie 4500 obrotów), później przyspiesza w zasadzie tylko na 4, aż do końca, czyli do katalogowych 180, ale nie wiem czy to właściwość silnika, czy zestopniowania skrzyni; teraz zalety: silnik cichy, wysoka kultura pracy, ładny dźwięk, nawet podczas ostrego przyspieszania; największa zaleta ujawnia się podczas wyprzedzania, czyli przyspieszania 80-120, na 4 jest nieźle, ale redukcja na 3, co nie sprawia problemu i silnik dynamicznie przyspiesza - obroty między 4000 a 6000, czyli to co ten silnik lubi najbardziej, i jeszcze jedno kręci się do 6.800 obrotów - bajka. Generalnie silnik lubi obroty, żeby go nie męczyć należy jeździć od 3 do 5 biegu między 2000-2500 obrotów (jazda spokojna).
5,0
Skrzynia biegów
dwie uwagi, 1- dwójka przy niskich obrotach haczy (nie przy redukcji), w serwisie mówią, że nie wiedzą o co chodzi, ale wiem od \"hondziarzy\" że to właściwość hondy od zawsze, mam znajomego ma crv III to samo zjawisko; 2- wsteczny wymaga uwagi. zalety: najlepsza manualna skrzynia jaką jeździłem, precyzyjna, biegi wchodzą lekko, ale w sposób odczuwalny, im zmiana przy wyższych obrotach tym jest lepiej.
5,0
Układ jezdny
Zaskakująco dobrze na ostrych łukach.układ kierowniczy bez zastrzeżeń. zawieszenie: należy przyzwyczaić się do bujania nadwoziem, co jednak nie wpływa w zasadzie na stabilność auta; częściej trzeba korygować tor jazdy, ale dość szybko przestaje się zwracać na to uwagę, zawieszenie dość ciche i komfortowe, co jest zaletą dużego skoku amortyzatorów i opon o dużym profilu. Napęd 4x4 sprawdza się podczas ruszania zimą spod świateł i z miejsca parkingowego i w zasadzie mi to wystarcza.
Komfort
5,0
Widoczność
do przodu i na boki doskonale, co jest zasługą dużych szyb bocznych, do tyłu gorzej, ale to norma jeśli chodzi o ten rodzaj nadwozia; bardzo duże lusterka.
4,0
Ergonomia
Wszystko dobrze spasowane, nic nie trzeszczy, pomimo przebiegu. Wydawać by się mogło, że nie ma się do czego przyczepić, ale mam najbogatszą wersje z 2006 roku i brak jest regulacji kierownicy w pionie, siedzisko kierowcy ma nikłą regulację góra-dół. Być może zastrzeżenia są na wyrost. Pomimo tych wad mam idealną pozycję za kierownicą, nigdzie nie było wygodniej, a jeździłem wieloma samochodami; siedzenia są bardzo wygodne; przełączniki pod ręką, ale za nisko umieszczony lewarek zmiany biegów, podobnie jak w starszych oplach. Ogrzewanie tylniej szyby jest na zbyt małym obszarze (chodzi o górę szyby) nie odmraża światła stopu, a wycieraczka zasuwa na 1/5 długości po lodzie. Nie przeszkadzają mi tylnie drzwi otwierane na prawą stronę. Dla mnie to zaleta. Duży plus za przesuwaną tylnią kanapę, bagażnik bardzo duży, ale nadkola wnikają w jego przestrzeń. Spryskiwacze reflektorów zużywają duże ilości płynu.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie na 5, a klimatyzacja na 4. Chłodzi bardzo dobrze, ale w upały wyraźnie słychać włączającą się sprężarkę (w serwisie powiedzieli, że i tak jest bardzo cicha - z tego co ustaliłem jest to jeden ze słabszych podzespołów tego samochodu, ma tendencję do zacierania, przed zakupem trzeba weryfikować, a później regularnie nabijać). Włączenie klimatyzacji wyraźnie obciąża silnik, co nie jest regułą w innych samochodach.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Samochód ma 4,5 m.długości, a kabina jest bardzo obszerna. Brak zastrzeżeń.
5,0
Wyciszenie
Powiem tak, do 120 bajka. Silnik prawie niesłyszalny, wyciszony doskonale, szumy od kół i nadwozia małe. Powyżej robi się głośno, co dotyczy jednak tylko szumu związanego z oporami nadwozia. Zawieszenie też ciche na szych dziurach. Na nasze drogi (mało autostrad), zatem idealny samochód.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zużycie paliwa zależy bardzo od techniki jazdy i warunków. Wartości uśrednione: miasto(Warszawa) od 10,2 (bez korków, długie odcinki bez świateł)do 13 (korki, klimatyzacja w upały) - średnio 11,5; zimą oczywiście więcej, średnio 12,5, ale potrafi być i 14,5; trasa: drogi krajowe (80 - 100) 7,3 do 8,3 (z klimą), drogi ekspresowe (120) - 9, powyżej dużo więcej. Koszty utrzymania przeciętne. Przeglądy w ASO - nawet w Warszawie -różnice mogą być znaczne, np. przegląd przy 100 tyś (mały) ASO Witolin 900 zł, a Matraszek 600 zł. Generalnie Warszawa jest droga. Jak mam potrzebę to tak ustawiam, że jak jestem gdzieś w Polsce, np.Radom, Nowy Sącz , to tam się umawiam.
4,0
Stosunek jakość/cena
Samochód jako używany jest bardzo drogi (w szczególności z polskiego salonu z udokumentowanym przebiegiem), jest droższy od Accorda z tego samego rocznika. Trzeba jednak przyznać, iż jakość jest bardzo wysoka.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Kupiłem używany. W tej chwili ma 115 i nic się nie dzieje. Daje się zauważyć lepsze materiały i dbałość o szczegóły, niż w samochodach kompaktowych, czy miejskich. Choć trzeba dbać bardziej o niego niż corollcę IX (to dopiero wytrzymały samochód, w szczególności zawieszenie). Zawieszenie jest nadal takie, jak wyjechał z salonu i jeszcze na nim pojeżdżę.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic pomimo 115 tyś przebiegu.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V 150KM 110kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
12,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,3
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda CR-V II 2.0 16V 150KM 110kW
Średni koszt przejechania 100 km
44,50 zł
10,9
l/100km
12,8
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda CR-V II