Układ hamulcowy
: W moim przypadku co 5-7 tys. km trzeba przeczyścić klocki i przeszlifować tarcze.
4,0
Całokształt
W sumie nie jest tak źle jakby wynikało z mojej oceny. Dobijające są hamulce, klimatyzacja, zużycie paliwa i skrzynia biegów. Poza tym wszystko OK.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik OK, chociaż trochę za słaby na ten samochód + brak mu elastyczności. Myślę, że gdyby zamontować tu 1.8T od VW do byłaby kolosalna różnica :-)
Vmax = 210 (benzyna) lub 190 (LPG).
3,0
Skrzynia biegów
Oj, niestety bardzo średnia, a czasem wręcz wkurzająco nieprecyzyjna. Przy zimnym samochodzie ciężko wchodzi wsteczny bieg - trzeba kilkakrotnie "pompować" sprzęgłem.
4,0
Układ jezdny
Powiedziałbym doskonale, ale hamulce mnie dobijają: generują nieznośny hałas i do tego jest to pierwszy samochód jakim jeżdżę który sprawia wrażenie problematycznego podczas hamowania (uda się, czy się nie uda).
Komfort
4,0
Widoczność
Żadnych wodotrysków. Aby wsteczne lusterko było użyteczne trzeba wymontować środkowy zagłówek z tylnej kanapy.
5,0
Ergonomia
Brak jakichkolwiek zastrzeżeń. Wszystko jest na właściwym miejscu.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Niestety klimatyzacja manualna generuje dziwny hałas przy obciążonym silniku i do tego jest mało- wydajna.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 182cm i nie mam żadnych uwag do przestrzeni.
3,0
Wyciszenie
Bardzo średnio, zwłaszcza od momentu przejścia na LPG.
Ekonomiczność
2,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Gdyby nie gaz to byłaby totalna porażka. Niezależnie od rodzaju paliwa, spalanie w mieście to około 16l, poza miastem zazwyczaj 13-15l (przy prędkości do 160).
Generalna zasada na autostradzie przy prędkości powyżej 120: prędkość / 10 = spalanie, więc przy 200 spala 20l.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Cholerne hamulce - szlifowanie tarcz i czyszczenie klocków co 5-7 tys. km. W przeciwnym razie hałasują.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Honda = brak poważnych usterek.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V 150KM 110kW
[l/100km]