Przeniesienie napędu
: niestety wał musiał zostać wymontowany, bo na redktorze powstały gigantyczne luzy.
5,0
Całokształt
Samochód wyjątkowy, bo jeździ i się nie poddaje.
Wrażenia
5,0
Silnik
Mam w swojej hondzie silnik stary, niewysilony b20b3 ze starym kolektorem, o stopniu sprężania 8,8 (szok), kompresja po 480000 km to 9,8 bar (po 1 remoncie) . Silnik jest niezwykle wytrzymały i debiloodporny, naprawi go zwykły chłop, a jak źle ustawi się zapłon, to nic się nie dzieje. Ważne, żeby lać olej wskazany przez honde 5w40, na 10w 40 silnik chodzi znacznie głośniej i mniej żwawo. B20B3 pomimo dobrej regulacji zaworów chodzi jak maszyna do szycia i jest wybitnie nisko obrotowy, co zazwyczaj w silnikach hondy jest zaskoczeniem. Regulacja luzów zaworowych co 10-40 tys. km. Spalanie przy spokojnej jezdzie to około 6.5 l/100 km. Niżej ze spalaniem jest ciężko zejść. Spalanie normalne to około 8 litrów. Spalanie w mieście może dojść do 10 litrów przy dużej ilości korków. Średnio w roku spalanie u mnie wychodzi 7.5 litrów na 100 km, a jeżdże bardzo dynamicznie i przewidująco, mało hamowania. Podobno jedną z usterek tej jednostki jest wypalanie się gniazd zaworowych i zaworów. Ja w czasie remontu nie stwierdziłem znacznego zużycia zaworów, jedynie niewielkie wżery na gniazdach. Pamiętajcie o wymianie uszczelniaczy zaworowych i o dobraniu dobrych uszczelniaczy - są dwie wersje (jedna o mniejszej średnicy)
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia chodzi dobrze, czasami pierwszy bieg oraz wsteczny nie wchodzą za dobrze, ale wiekszosc hond z tamtych czasów ma takie przypadłości. Ważne, żeby skrzynie zalać olejem HONDA MTF lub odpowiednim syntetykiem. Sprzęgło jest bardzo miękkie i dośc wysoko chwyta, ale jest dość precyzyjne. Przy zakładaniu nowej tarczy sprzęgła, pamiętajcie o docieraniu i regulacji pedału.
4,0
Układ jezdny
Układ jezdny dość precyzyjny, ale luzy szybko się uwidaczniają. Honda crv ma dość dziwną geometrię z przodu jest negatyw, zamiast na tyle.
4,0
Karoseria
Dość dobrze się trzyma, nawet po 20 latach użytkowania. Niektóre ubytki trzeba zaspawać.
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
przejechanie ponad 1000 km na strzała nie jest problemem.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
3,0
Wyciszenie
Niestety jazda powyżej 110 km/h generuje straszny hałas we wnętrzu.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty utrzymania śmiesznie niskie. Ceny części jak do tico. Wymianę części można samemu przeprowadzić mając podstawowy zesta kluczy.
5,0
Stosunek jakość/cena
Cena starych egzemplarzy od 3 tys. do 20 tys. Ceny utrzymanych egzemplarzy są wysokie i nie spadają, a nawet rosną. Nie ma się co dziwić, bo to jest Honda
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Z drobnych usterek trzeba wymienić trzeszczące plastiki, wycieranie się uszczelek, luzowanie się elementów z plastiku.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak poważnych usterek, chociaż skrzynia z reduktorem i tylnim mostem mają wytrzymałość do 300 tys km.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V RD1 128KM 94kW
[l/100km]