Szukaj

Ocena kierowcy - Honda CR-V I

KinaTch, 6 lat temu
Silnik 2.0 16V RD1 128KM 94kW
Rok produkcji 1998
Przebieg: 331 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda CR-V I 2.0 16V RD1 128KM 94kW 1995-1999 - Oceń swoje auto
4,43
4% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Samochód płynie przez doły i dziury bez większego problemu nie trzepiąc wszystkimi pasażerami i bagażami.
4,0
Całokształt
Samochód kupiłam z uwagi na hobby, które stawia samochód przed trudnymi zadaniami. Robię kilkadziesiąt kilometrów rocznie, często ciągnę ponad 7 metrową przyczepę i muszę wjeżdżać na nieutwardzone drogi lub nawet w samo pole. Moja Honda dzielnie daje radę.
Wrażenia
4,0
Silnik
Stwierdzenie, że japońskie silniki warte są pozytywnej uwagi ma coś w sobie. Mam wrażenie, że silnik w Hondzie CR-V I ma długą żywotność. Póki co na liczniku lekko ponad 331 000km a nie wystąpiły żadne problemy. Stosunek pojemności do mocy gwarantuje, że silnik nie jest "wyżyłowany" co również wpływa na jego długość życia.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynię biegów oceniam na 4/5. Czasem bywają problemy z wrzuceniem biegu wstecznego lub "3" ale sumarycznie skrzynia pracuje dobrze. Problemy mogą też wynikać z użytkowania przez poprzednich właścicieli oraz z faktu, że nie dbali o regularną wymianę oleju w skrzyni biegów o czym trzeba oczywiście pamiętać!
5,0
Układ jezdny
4,0
Karoseria
Samochód pomimo swojego wieku nie nosi żadnych oznak rdzy co w porównaniu do innych swoich rówieśników stawia go w bardzo pozytywnym świetle. Jedyną wadą jest matowiejąca miejscami farba, co wynika z degradacji zewnętrznej powłoki lakieru. To jednak można oczywiście odrestaurować ale mnie osobiście nie przeszkadza.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak w akwarium!
4,0
Ergonomia
Ogromna przestrzeń dla podróżujących oraz wiele miejsca w bagażniku. Niestety powyżej 5h jazdy zaczyna się odzywać mniej szlachetna część pleców. To jest chyba jednak wyznacznik większości samochodów więc nie należy się tym sugerować. Wszystko co potrzeba jest łatwo dostępne i znajduje się w zasięgu ręki.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak dla mnie - doskonała. Samochód szybko nagrzewa się zimą a latem nie miałam problemów z klimatyzacją.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu wystarczająco miejsca zarówno dla kierowcy jak i pasażera podróżującego na prawym fotelu. Pasażerowie na tylnej kanapie zawsze chwalą ogromną przestrzeń i miejsce na nogi.
3,0
Wyciszenie
Jak każdy starszy samochód - nie jest idealnie wyciszony i czasem daje się we znaki naszym uszom. Przy prędkości powyżej 100 km/h zaczyna być słychać, że CR-V nie ma sportowej, smukłej sylwetki a prostokątny kształt ma niewiele wspólnego z aerodynamicznym, cichym opływem. Dla osób unikających autostrad nie powinien być to większy problem.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak każdy samochód, w którym wymienia się regularnie części - kosztuje. Koszty nie są jednak przytłaczające a regularna wymiana płynów i zużywających się części gwarantuje niezawodność. Wiele części można dostać bardzo tanio. Za wyjątkiem tylnej lampy, która jest bardzo chodliwym i trudno dostępnym tematem.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak dla mnie tutaj CR-V zdecydowanie wygrywa. Potrzebowałam dużego niezawodnego samochodu, który spełni moje wymagania co do częstej jazdy po nieutwardzonej powierzchni, ciągnąc za sobą ośmiometrową, prawie tonową przyczepę a przy tym nie zrujnuje studenckiego budżetu. Zdecydowanie dobre auto w dobrych pieniądzach, które starannemu wykonaniu i wytrzymałości nie wymaga ciągłego wkładu finansowego.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V RD1 128KM 94kW [l/100km]

Średnie zużycie
10,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
10,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
11,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
10,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda CR-V I