Zawieszenie
: Samochód płynie przez doły i dziury bez większego problemu nie trzepiąc wszystkimi pasażerami i bagażami.
4,0
Całokształt
Samochód kupiłam z uwagi na hobby, które stawia samochód przed trudnymi zadaniami. Robię kilkadziesiąt kilometrów rocznie, często ciągnę ponad 7 metrową przyczepę i muszę wjeżdżać na nieutwardzone drogi lub nawet w samo pole. Moja Honda dzielnie daje radę.
Wrażenia
4,0
Silnik
Stwierdzenie, że japońskie silniki warte są pozytywnej uwagi ma coś w sobie. Mam wrażenie, że silnik w Hondzie CR-V I ma długą żywotność. Póki co na liczniku lekko ponad 331 000km a nie wystąpiły żadne problemy. Stosunek pojemności do mocy gwarantuje, że silnik nie jest "wyżyłowany" co również wpływa na jego długość życia.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynię biegów oceniam na 4/5. Czasem bywają problemy z wrzuceniem biegu wstecznego lub "3" ale sumarycznie skrzynia pracuje dobrze. Problemy mogą też wynikać z użytkowania przez poprzednich właścicieli oraz z faktu, że nie dbali o regularną wymianę oleju w skrzyni biegów o czym trzeba oczywiście pamiętać!
5,0
Układ jezdny
4,0
Karoseria
Samochód pomimo swojego wieku nie nosi żadnych oznak rdzy co w porównaniu do innych swoich rówieśników stawia go w bardzo pozytywnym świetle. Jedyną wadą jest matowiejąca miejscami farba, co wynika z degradacji zewnętrznej powłoki lakieru. To jednak można oczywiście odrestaurować ale mnie osobiście nie przeszkadza.
Komfort
5,0
Widoczność
Jak w akwarium!
4,0
Ergonomia
Ogromna przestrzeń dla podróżujących oraz wiele miejsca w bagażniku. Niestety powyżej 5h jazdy zaczyna się odzywać mniej szlachetna część pleców. To jest chyba jednak wyznacznik większości samochodów więc nie należy się tym sugerować. Wszystko co potrzeba jest łatwo dostępne i znajduje się w zasięgu ręki.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak dla mnie - doskonała. Samochód szybko nagrzewa się zimą a latem nie miałam problemów z klimatyzacją.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu wystarczająco miejsca zarówno dla kierowcy jak i pasażera podróżującego na prawym fotelu. Pasażerowie na tylnej kanapie zawsze chwalą ogromną przestrzeń i miejsce na nogi.
3,0
Wyciszenie
Jak każdy starszy samochód - nie jest idealnie wyciszony i czasem daje się we znaki naszym uszom. Przy prędkości powyżej 100 km/h zaczyna być słychać, że CR-V nie ma sportowej, smukłej sylwetki a prostokątny kształt ma niewiele wspólnego z aerodynamicznym, cichym opływem. Dla osób unikających autostrad nie powinien być to większy problem.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak każdy samochód, w którym wymienia się regularnie części - kosztuje. Koszty nie są jednak przytłaczające a regularna wymiana płynów i zużywających się części gwarantuje niezawodność. Wiele części można dostać bardzo tanio. Za wyjątkiem tylnej lampy, która jest bardzo chodliwym i trudno dostępnym tematem.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jak dla mnie tutaj CR-V zdecydowanie wygrywa. Potrzebowałam dużego niezawodnego samochodu, który spełni moje wymagania co do częstej jazdy po nieutwardzonej powierzchni, ciągnąc za sobą ośmiometrową, prawie tonową przyczepę a przy tym nie zrujnuje studenckiego budżetu. Zdecydowanie dobre auto w dobrych pieniądzach, które starannemu wykonaniu i wytrzymałości nie wymaga ciągłego wkładu finansowego.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V RD1 128KM 94kW
[l/100km]