Zawieszenie
: Ze względu na fakt, że jest niezależne daje duży komfort podróżowania. Dziury i nierówności nie robią na nim wrażenia. Można powiedzieć, że jedzie się jak po stole :)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik
: Guma na kole pasowym wału wyrobiła się ze starości, koszt używanego koła - 200zł i dalej jeździmy :)
5,0
Całokształt
Jeżeli szukasz wygodnego, bezpiecznego, niezawodnego i sprytnego auta, do tego w przystępnej cenie - to wybierz CR-V. Instalując do niego gaz, będziesz jeździł za 32zł/100km. W zimie kiedy sąsiad będzie odśnieżał podjazd, Ty po prostu wsiądziesz i odjedziesz. Na wakacje zapakujesz 4 osoby + bagaż i dojedziesz w dowolne miejsce. Auto absolutnie uniwersalne, tanie w utrzymaniu i jeździe. Należy jednak pamiętać, aby nie oszczędzać i dokładnie sprawdzić je przed zakupem, ze względu na zastosowanie napędu na 4 koła, niezależnego zawieszenia na każde koło oraz zastosowaniu do załączania napędu dwóch pomp hydraulicznych, które przez amatorów mogą być przegrzane. Zakup zużytego samochodu może wiązać się z ogromnymi kosztami przy naprawie dlatego warto przy zakupie dołożyć 1500zł do pewnego. Aha! I nie zapomnij zobaczyć czy masz pod spodem wał napędowy bo bez niego też da się jeździć, a jest często demontowany przez amatorów niskiego spalania pomimo, że jego demontaż go nie zmienia (sprawdziłem to), a z napędu na 4 koła zostanie nalepka :P
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik... Hmmm... zrobiłem nim ponad 25 tys. km, jest dobrze ale mogłoby być lepiej, 128KM to niestety za mało jak na tak duże auto, jeżeli dojdzie do tego 4 pasażerów (łącznie ze mną) oraz 2 walizki bagażu, to robi się mułowato. Wiem, że wersja 147KM nie wnosi wiele do tematu. Elastyczność nie jest zbyt dobra, ale to japończyk, a one lubią jak obrotomierz wskazuje < 3500 obr/min...
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia jest zestrojona w ciekawy dla mnie sposób, chciałoby się powiedzieć \"japońska myśl\"... O jedynce w normalnej jeździe zapomnij, ten bieg powinien się tutaj nazywać na przykład T (terrain), widać, że jest on stworzony głównie do dużych podjazdów i jazdy w terenie, jak chcesz jechać nim w miejskim korku, to licz się z tym, że każde minimalne nawet puszczenie pedału gazu będzie wiązało się dużym szarpnięciem ze względu na przełożenie. Do ruszania i przyśpieszania ze świateł najlepiej używać dwójki, dynamiczne wyprzedzanie to zawsze trójka, jak się już rozpędzisz na piątce, a chcesz szybko wyprzedzić to redukcja do czwórki i Cię nie ma ;) Piątka tylko do spokojnej jazdy ze stałą prędkością, na większe podjazdy czy wyprzedzanie, ew. przyśpieszanie - broń Boże! Wzrasta tylko spalanie, a efekt jest mizerny.
3,0
Układ jezdny
Układ jezdny jest kiepski (jak dla mnie), wcześniej jeździłem Laguną II i tam miałem wrażenie, że prowadzę bolid. Tutaj? Hmmm... wspomaganie czasem pracuje za mocno podczas szybkiej jazdy przez co traci się na precyzji prowadzenia, a na postoju jest znów za słabe (przypominam, że wcześniej jeździłem Laguną II z progresywnym) i czasem trzeba się namachać. Ale ogólnie to SUV z dużym prześwitem więc oczekiwanie od niego prowadzenia jak w limuzynie mija się z celem. Na zakrętach nieco przechyla, ale i tak jest bardzo dobrze.
Komfort
5,0
Widoczność
Tutaj brak zastrzeżeń. Z przodu szyba jak w ciągniku siodłowym, dochodzą do tego boczne lusterka, które wielkością mogłyby konkurować z Renaultem Magnum ;) Tylna szyba również daje dobre pojęcie o tym co jest za mną. Doskonale!
5,0
Ergonomia
Samochód stworzony do wszystkiego, niezależnie od tego czy chcesz dojechać do swojego górskiego campingu czy po prostu jechać na zakupy do miasta. W zimie idealny, miałem okazję jechać nim po 30cm warstwie śniegu i poradził sobie wyśmienicie. Jedyne co może przeszkadzać to zbyt nisko opuszczona rura wydechowa... pomimo dużego prześwitu łatwo można utopić katalizator i wpakować się w koszty. Można przyczepić się do przednich foteli, które mają słabe trzymanie boczne i tylnej kanapy, która powinna się nazywać ławką, choć regulacja oparcia to bardzo fajny dodatek.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Grzeje szybko, po 10 minutach jazdy w środku robi się piekarnik, nawet w zimie przy 25 stopniach na minusie nie można wytrzymać długo przy takim ogrzewaniu. Klimatyzacja również wyśmienita, 30 stopni na zewnątrz - w środku... 18-18,5 stopnia. Na maksymalnym ustawieniu łatwo przyprawić się o przeziębienie. Ale o klimatyzację trzeba dbać, a nie zaglądać do niej raz na 4 lata!
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
To samochód stworzony dla rodziny... Zalety sporych rozmiarów kombi (np. VW Passat), bardzo dużo miejsca z przodu jak i z tyłu (mam 190cm, a ustawiając przedni fotel dla mnie z tyłu mam go nawet jeszcze więcej). Bagażnik duży, ale brak płaskiej podłogi trochę przeszkadza (wchodzą do niego nadkola).
3,0
Wyciszenie
To SUV... do tego z poprzedniego Millenium, nie wymagajmy więc cichego podróżowania. Do 90km/h jest przyjemnie i komfortowo. Potem już szumi, a powyżej 120km/h oprócz oporów tocznych kół i powietrza słychać jeszcze silnik wkręcający się już na pole oznaczone 4 na obrotomierzu. Czasem słychać także tylny most (głównie przy zjazdach ze wzniesień) pomimo, że mój jest w dobrym stanie.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie ma rewelacji, aczkolwiek jak na tak duże auto, o mizernym współczynniku Cx, jazda jest całkiem tania. Dodajmy do tego silnik o pojemności 2.0 zaprojektowany około roku 1995 (pomijając już fakt, że był to w tych czasach jeden z najbardziej nowoczesnych silników). Spalanie oscyluje w granicach 13l gazu w mieście, średnie spalanie w cyklu mieszanym to zaś 12-12,5l, na trasie 10l to wszystko czego potrzebuje. Części nie należą do tych najtańszych, a po bardziej wyszukane będziemy się musieli trochę nachodzić, ew. \"naklikać\". I proszę się nie dziwić, że niektóre mniej popularne (teoretycznie się nie zużywające) osiągają 4-cyfrowe ceny. Przykładowo wymiana świec + kabli na średnich podzespołach to 200zł (roboty nie liczę bo zrobisz to sam). Należy pamiętać o regulacji zaworów co 15 tys. km! Oleju wchodzi niecałe 4l więc nie jest drogo. Mam ją już ponad rok i wydałem może 700zł (kable, świece, 2x olej, koło pasowe wału, klocki hamulcowe, olej w moście).
5,0
Stosunek jakość/cena
Za cenę wyśmiganego Audi czy VW, otrzymujesz doskonały samochód do wszystkiego, który odznacza się niską awaryjnością (bądź też jej brakiem), wysokim komfortem i bezpieczeństwem, a do tego automatycznie dołączanym napędem na 4 koła. Można chcieć czegoś więcej?
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak. W sumie co się ma psuć? :) El. szyby i lusterka, klimatyzacja i spryskiwacze reflektorów - ciężko o usterki w tym modelu...
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Również brak. Jak się dba tak się ma... jak ktoś lubi oszczędzać na byle czym, to potem autko odwdzięczy się jednorazową wizytą u mechanika.
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V RD1 128KM 94kW
[l/100km]