Silnik
: Zrywny, mało pali, nie bierze oleju i czuję że przejedzie bez remontu jeszcze z 800 tys km:)
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Zawieszenie
: remont zawieszenia z tyłu-kompletne; z przodu łączniki stabilizatora i sworzeń wachacza
Karoseria
: nie wiem czy mogę to ocenić jako usterkę ale w lewych przednich drzwiach coś mi niemiłosiernie skrzypi i trzeszczy-nie mogę sobie z tym poradzić
4,0
Całokształt
Polecam każdemu kto chce mieć większe auto do wyskoczenia poza miasto i bezproblemowej jazdy w zimie. W tej kategorii silniki nie są jeszcze tak paliwożerne jak w dużych terenówkach, a miejsca w środku tyle samo albo i wiecej. Głównego konkurenta tj. Toyotę rav 4 cr-v pokonuje dzięki pojemniejszemu wnętrzu i niższej cenie przy tej samej niezawodności. Największe wady które stwierdziłem to słabe wyciszenie i trzeszczące plastiki (głównie obicia drzwi i boków wnętrza). Jest to o tyle dziwne, że np materiały wykończeniowe są doskonałe-fotele nie noszą oznak zużycia po 400 tys, kierownica po 80 tys wygląda jak NOWA-zero zużycia!!
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik dynamiczny i w miarę oszczędny. Typowa dla hondy charakterystyka-aby dynamicznie jeździć trzeba go wysoko kręcić. Kultura pracy bez zarzutu-zero dławienia, zero falowania, tylko przy wyższych prędkościach jest dosyć głośno. Do tego modelu nie była alternatywy silnikowej ale muszę przyznać motor pasuje do charakteru auta idealnie.
4,0
Skrzynia biegów
4 biegowy automat potrafi się pogubić podczas nagłego wciśnięcia gazu. Przy spokojnej jeździe w radzi sobie całkiem nieźle. Również na drogach gruntowych i podjazdach. Przyzwyczajenia wymaga sposób zmiany przełożeń-tak jak w amerykańskich autach, przy kierownicy. Wymaga przyzwyczajenia ale za to miedzy fotelami jest wolna przestrzeń.
4,0
Układ jezdny
Naprawdę dobry kompromis między prowadzeniem-a komfortem. Auto bardzo dobrze tłumi nierówności, zaadaptowane z civica zawieszenie dobrze radzi sobie na krętych drogach. Układ kierowniczy jest precyzyjny.
Komfort
5,0
Widoczność
Super-duże powierzchnie szyb i mega lusterka-manewruje się lepiej niż niejednym miejskim samochodzikiem:)
3,0
Ergonomia
Trochę przekombinowali z rozmieszczeniem spryskiwaczy reflektorów i świateł przeciwmgielnych. Do hamulca ręcznego trzeba się nachylić. Poza tym jest ok.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tradycyjnie u Hondy auto szybko się nagrzewa. Gorzej ze schłodzeniem-duże powierzchnie szyb robią swoje, ale nie ma tragedii.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W porównaniu z konkurencją auto jest naprawdę przestronne. Z tyłu nawet koszykarze będą mieli swobodę. Dzięki braku lewarka zmiany biegów można się swobodnie przedostać z przodu z miejsca kierowcy do pasażera i do tylnej części.W zatłoczonym mieście gdzie niełatwo o dobre miejsce parkingowe i często trzeba stawiać tak że można wejść tylko z jednej strony ma to ogromne znaczenie. Nie przeszkadza mi mała pojemność bagażnika.
2,0
Wyciszenie
Tradycyjnie w starszych modelach hondy inżynierowie się nie popisali w tym temacie. Mocno słychać silnik i w czasie jazdy po deszczu uderzającą wode. Przy prędkościach w trasie >130 jest już naprawdę źle.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
biorąc pod uwagę wielkość auta silnik napęd i automatyczną skrzynię jest naprawdę dobrze
4,0
Stosunek jakość/cena
Bez wątpienia wart swojej ceny.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
standardowe wymiany eksploatacyjne (głównie zawieszenie). Nie kupiłem tego auta jako nowe a przejechałem dopiero 12 tkm więc ciężko mi oceniać trwałość zawieszenia. Poza tym wszystko OK.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic takiego do tej pory się nie wydarzyło:)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V 147KM 108kW
[l/100km]