Szukaj

Ocena kierowcy - Honda CR-V I

szczepan f. f.f@vp.pl, 15 lat temu
Silnik 2.0 16V 147KM 108kW
Rok produkcji 2001
Przebieg: 99 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda CR-V I 2.0 16V 147KM 108kW 1999-2002 - Oceń swoje auto
4,38
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Przestronność, wygoda. W mieście cicha i aksamitna praca silnika(za miastem na wyższych obrotach niestety odwrotnie).Dobra widoczność ponad dachami osobówek.Dobra widoczność w lusterkach i mimo plastikowego wnętrza, nic nie trzeszczy.
4,0
Całokształt
Ogólnie auto dośc mocne, wygodne i solidnie wykonane.Nie bez znaczenia jest jego japoński rodowód.Jego numer zaczyna się od \"J\". O tych z Anglii słyszałem, że to już nie to. Za japoński zresztą rodowód nawet ubezpieczyciele podnoszą wartość pojazdu.Nie jest to jednak wygodny osobowy i szybki VW 2,0 GL/USA jakim poprzednio jeździłem.W mieście i lekkim terenie doskonałe zawieszenie i aż zanatto mocy jak na 2 litrowy silnik.Na autostradzie brakuje \"szóstki\" a halas może zmęczyć kierowcę.Jest jednak doskonała widoczność no i w takim aucie inaczej się wygląda!
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik pracuje elastycznie i kulturalnie. Trochę trzeba podkręcić obrotami przy ruszaniu, by nie zgasł zduszony obciążeniem - ale nie za dużo bo zaraz nastąpi pisk opon.Kwestia wyczucia. Na uwagę zasługuje wygodny dostęp do silnika - no może poza paskami. Wysoko umieszczony, więc można do pół metra w wodzie jechać.
4,0
Skrzynia biegów
Na warunki miejskie i lekkoterenowe dobra. Wydaje się jednak trochę ciężka w obsłudze bo biegi wchodzą jak na takie auto zbyt topornie.Zdecydowanie przydałby się też szósty bieg,gdyż w trasie silnik wyje na wysokich obrotach a biegów dosłownie brakuje.Marnuje się duża część obrotów.-No i więcej jak 180km/h nawet z wiatrem w plecy auto nie da rady.
4,0
Układ jezdny
Nie jest to terenówka tylko uterenowiona osobówka.W mieście sprawuje się doskonale;krawężniki i dziury, strome podjazdy itp.Na polskie drogi, zwłaszcza w zaniedbanych miastach - idealnie.W lekkim terenie również. Auto jednak nie ma ramy jak typowe terenowce więc całe zawieszenie jest przytwierdzone bezpośrednio do nadwozia - jak w osobówce. Nie jest wystarczająco solidne na ciężki teren.Warto zapamiętać.
Komfort
5,0
Widoczność
Widoczność doskonała.Radzę przyzwyczaić się tym, którzy przesiedli się z osobówek.Wysoki przód i tył trochę z początku utrudniają ocenę odległości przeszkody od pojazdu.Niskich przeszkód nie widać wcale.Bardzo dobra widoczność przez lusterka wsteczne - niewielkie tzw martwe pole widzenia. Jedynie prawe przednie lusterko ze słupkiem mogą zakryć znaczną część pola widzenia z prawej strony u dołu. Może nie być widać małego pojazdu zwłaszcza, gdy wyjeżdża w naszą stronę z np.przecznicy podchodzącej w górę do naszego toru jazdy.
5,0
Ergonomia
Dla osób o przeciętnym wzroście wszystko pod ręką.W mieście podczas zmiany biegów może przeszkadzać podłokietnik, ale wystarczy go schować i po bólu. Reszty oprzyrządowania jest mało i wszystko dobrze widać - poza opcjonalnym przyciskiem mycia reflektorów.Dla niższych wzrostem może brakować poziomej regulacji kierownicy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Auto duże o dużych oknach.Przy sporym nasłonecznieniu wentylacja może nie wydalać - ale wspomniane okna, odpowiednio otwarte dobrze przewietrzają a nie robią przeciągów.Ręczna klimatyzacja schładza dobrze ale żar słońca przez szyby trudno jest opanować.Ogrzewanie z nadmuchem na tylne \"nogi\" wystarczające ale mogłoby być lepsze. Ogólnie i tak za ciepło latem i nie za ciepło zimą.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Wszędzie dużo miejsca.Dość spory bagażnik. Po rozłożeniu tylnej kanapy dwie osoby wygodnie się wyśpią.Stolik pomiędzy przednimi siedzeniami uprzyjemni posiłek wewnątrz a klapa w bagażniku, która też jest składanym stolikiem to miła niespodzianka podczas wypadu za miasto.Otwierana tylna szyba ułatwia przewożenie dłuższych przedmiotów.
3,0
Wyciszenie
Na postoju i podczas jazdy do setki - prawie idealnie. Po 120 km/h robi się nieznośnie a po 140 już nie chce się przyśpieszać. Silnik wyje wysokimi obrotami,brakuje przełożeń. Koła o dużym bieżniku też sporo szumią.Na podstawie odgłosów rozpoznać można rodzaj asfaltu ;-)).Radio lub nawigację należy wtedy sporo podregulować.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przeglądy jak na tą klasę samochodu przeciętne w cenie. Zależy od warsztatu.Cena części podczas przeglądu jest taka sama jak przy naprawie i nie trzeba wtedy naprawiać dodatkowo skutków.Naprawy rzadkie i można kupić dużo zamienników części.Gorzej z cenami blacharki.Przyjazne ceny opon. Drogie żarówki, niedostępne na stacjach benzynowych w trasie.Spalanie jak na klasę auta nieduże.Jeppy palą 2 razy więcej.Zależy też od stylu jazdy. U mnie sprawdzają się magnetyzery. Mała oszczędność - ok 5% a do tego auto ma euronormę 4 -zieloną dla czystości spalin.
5,0
Stosunek jakość/cena
Nie jest to auto tanie.Za 7 letni samochód CRV w dobrym stanie należy zapłacić około 30 36 tysięcy.Za to można mieć kilka tańszych osobówek w podobnym roczniku.Wystarczy jednak sprawdzić podaż: ok 20 samochodów z takiego rocznika na kraj w chwili obecnej.Osobówek z jednego modelu jest setki.Za te pieniążki można kupić np. 2 lata młodsze terrano. Wniosek? Trochę podstarzała buda,powszechna szarość plastiku w środku i wołowatość na autostradzie, ale z drugiej strony doskonała jakość wykonania mechanizmów i niezawodność wpływają na ocenę wartości Cr-v, jaką wystawił jej rynek pojazdów używanych - czyt.sprawdzonych.Solidność ma swoją wartość.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na razie nic się nie zepsuło a auto ma już ponad 7 lat.Tylko kiedyś wysiadła żarówka.Mój poprzednik również zapewnia o bezawaryjności. Muszę jednak dodać, że zarówno mój poprzednik jak i ja bardzo dbamy o pojazd i regularnie serwisujemy.Tylko trochę rdzy wyskoczyło w odpływie tylnich drzwi - jednych.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Do tej pory nie było poważnych usterek.Regularne serwisowanie, wymiana oleju-zwłaszcza w skrzynce sprzęgającej osie i eksploatacja samochodu bez jego zarzynania dają efekty.Zgodnie z instrukcją wymieniono po 90000 wałki rozrządu.Szczęki,bębny,klocki i tarcze wymieniane są jak każe producent, a nie kiedy odlecą.Podobnie układ wydechowy, świece, filtry i inne. Nie zależy mi na biciu rekordów,że przejeździłem x lat na jednych świecach czy oleju, bo takie właśnie podejście do samochodu sprzyja jego awaryjności.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V 147KM 108kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,3
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
7,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda CR-V I