Przeniesienie napędu
: 4x4 radzi sobie całkiem dzielnie jak na SUVa :)
4,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik pracuje dobrze jak na takie, w sumie, dość ciężkie auto. Może przydałoby się troszkę więcej koni przy wyprzedzaniu ale nie jest najgorzej. Niestety, powyżej 3 tys. obrotów zaczyna być po prostu głośny, to powoduje że autem najprzyjemniej prowadzi się z prędkością ok. 100 km/h, powyżej jazda zaczyna być na dłuższą metę nużąca przez stosunkowo głośną pracę silnika. Wcześniej jeździłem Preludą rocznik 1997 i była zdecydowanie cichsza w wyższych obrotach. Całokształt na czwórkę!
5,0
Skrzynia biegów
Nie mam z nią najmniejszym problemów. W końcu to ... Honda :) Nie szarpie, nie zgrzyta, płynnie wchodzą biegi. Czego chcieć więcej :) No, może czasami brakuje 6-tego biegu powyżej 120 km/h dla cichszej pracy silnika ;)
4,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się pewnie. Co prawda ze względu na wysoko położony środek ciężkości potrafi "przechylać" się lekko podczas szybkiego pokonywania zakrętów ale to chyba tylko moje subiektywne odczucie - ostatnie 3 poprzednie samochody to były sportowe coupe, które wręcz przyklejały się do drogi. Układowi jezdnemu CRV nie mam nic do zarzucenia.
Brakuje jedynie możliwości ręcznego wybierania napędu na 4 koła w terenie. Czasami mam wrażenie, ze komputer załącza napęd 4x4 zbyt późno.
Ku mojemu zaskoczeniu napęd 4x4 daje sobie doskonale rady nawet w dość trudnym terenie, choć jak wiadomo CRV rasową terenówką nie jest.
Jeździłem po sporych piaskach poligonu czołgowego w Nadarzycach (zachodniopomorskie) razem z Nissanem Terrano II i Mitsubishi Pajero i z dumą muszę przyznać, że Honda CRV nie odstawała od w/w i radziła sobie całkiem, całkiem nieźle :)
Komfort
4,0
Widoczność
Po pierwsze - REWELACYJNE LUSTERKA BOCZNE !!! Wielkości stołowych talerzy pozwalają na doskonałą obserwację. Może i wyglądają stylistycznie jak odstające uszy słonia ale działają doskonale ! Po przesiadce do innych aut brakuje mi tych dużych lusterek!
Widoczność do przodu i na boki b.dobra, siedzi się wysoko i wszystko widać jak na dłoni. Widoczność do tyłu, jak przystało na SUVa, mocno ograniczona. Zanim zaczniesz cofać, sprawdź, czy nie ma niskiej przeszkody za samochodem.
5,0
Ergonomia
Honda ! Wszystko na swoim miejscu !
Boli tylko depresyjno-plastikowo-szaro-ponury wystrój wnętrza CRV I generacji. Jest po prostu nijaki i smutny. Kokpit i deska CRV wyglądają toćka w toćkę identycznie jak deski Preludy, Civica czy Accorda z tych lat, są tylko proporcjonalnie większe. Minus za stylistykę! Japończycy powinni wykazać się większym polotem, deska i kokpit CRV II generacji wygląda o niebo lepiej !
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
I tutaj pierwszy MINUS !!!
Jak na auto tych gabarytów wentylacja jest ZDECYDOWANIE ZA SŁABA ! Nawet rozkręcona maksymalnie ma czasami spore opory z odparowaniem szyb i potrzebuje na to zbyt dużo czasu. Widać wyraźnie, że nie daje radę z tak dużą przestrzenią auta.
Z klimą podobnie. Działa, choć nadmuch jest, moim subiektywnym zdaniem, zbyt cherlawy.
Jak widzę większość właścicieli CRV I generacji nie jest zadowolona z działania wentylacji.
Otworzenie okien od 80 km/h skutkuje nadmiernym hałasem wpadającego wiatru. Przy 100 km/h są już trudności z usłyszeniem, o czym mówi pasażer. I to też mi się nie podoba. Lipa panowie inżynierowie z kraju kwitnącej wiśni! Mogliście rozwiązać opływ powietrza wokół auta zdecydowanie lepiej !
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W porównaniu do RAV-4 - BAJKA. Dużo miejsca na przednich fotelach, 3 spore osoby z tyłu podróżują bez problemu. Duża przestrzeń załadunkowa.
Jednym słowem - DOSKONALE !
Zdarzyło mi się 2 razy spać w CRV po nocnym ognisku w lesie przy rozłożonych przednich fotelach i rano budziłem się wyspany i niepołamany. Jak dla mnie 10 na 10 możliwych !
3,0
Wyciszenie
Ajajajja! Nie jestem zadowolny!
Silnik pracuje zbyt głośno powyżej 3 tys. obrotów. Przy dłuższej trasie powyżej zaczyna to wkurzać.
Przy otworzonej częściowo bocznej szybie kierowcy powyżej 80 km/h wpadający pęd powietrza huczy jak diabli - przy 100 km/h lipa na maksa.
Nie lubię jeździć z włączona klimą (gardło!) więc męczę się z tymi szybami :/
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wszystko zależy od stylu jazdy. Mam dość lekką nogę i silnik forsuję wyłącznie przy przyspieszaniu.
Dużo zależy od prędkości jazdy (ach ta piękna aerodynamiczna bryła CRV zbliżona do cegły na 4 kołach!).
W trasie: ok.90 km/h - 9,5 l LPG / 100 km
ok. 100 km/h - 11 l LPG / 100km
ok. 120 km/h - 14 l LPG / 100 km
Generalnie jak na auto o tak kiepskie aerodynamice i masie ekonomicznośc jest dobra!
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
HONDA !
Rewelacja! Zalewasz i jedziesz! NIEZAWODNA !
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
To moje druga po Preludzie Honda i potwierdza regułę, że zadbana Honda jest po prostu NIEZAWODNA !
Szczerze POLECAM :)
LPG
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V 147KM 108kW
[l/100km]