Szukaj

Ocena kierowcy - Honda CR-V I

Chojnak rocznik 1975, 17 lat temu
Silnik 2.0 16V 147KM 108kW
Rok produkcji 2000
Przebieg: 168 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda CR-V I 2.0 16V 147KM 108kW 1999-2002 - Oceń swoje auto
4,31
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu : 4x4 radzi sobie całkiem dzielnie jak na SUVa :)
4,0
Całokształt
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik pracuje dobrze jak na takie, w sumie, dość ciężkie auto. Może przydałoby się troszkę więcej koni przy wyprzedzaniu ale nie jest najgorzej. Niestety, powyżej 3 tys. obrotów zaczyna być po prostu głośny, to powoduje że autem najprzyjemniej prowadzi się z prędkością ok. 100 km/h, powyżej jazda zaczyna być na dłuższą metę nużąca przez stosunkowo głośną pracę silnika. Wcześniej jeździłem Preludą rocznik 1997 i była zdecydowanie cichsza w wyższych obrotach. Całokształt na czwórkę!
5,0
Skrzynia biegów
Nie mam z nią najmniejszym problemów. W końcu to ... Honda :) Nie szarpie, nie zgrzyta, płynnie wchodzą biegi. Czego chcieć więcej :) No, może czasami brakuje 6-tego biegu powyżej 120 km/h dla cichszej pracy silnika ;)
4,0
Układ jezdny
Auto prowadzi się pewnie. Co prawda ze względu na wysoko położony środek ciężkości potrafi "przechylać" się lekko podczas szybkiego pokonywania zakrętów ale to chyba tylko moje subiektywne odczucie - ostatnie 3 poprzednie samochody to były sportowe coupe, które wręcz przyklejały się do drogi. Układowi jezdnemu CRV nie mam nic do zarzucenia. Brakuje jedynie możliwości ręcznego wybierania napędu na 4 koła w terenie. Czasami mam wrażenie, ze komputer załącza napęd 4x4 zbyt późno. Ku mojemu zaskoczeniu napęd 4x4 daje sobie doskonale rady nawet w dość trudnym terenie, choć jak wiadomo CRV rasową terenówką nie jest. Jeździłem po sporych piaskach poligonu czołgowego w Nadarzycach (zachodniopomorskie) razem z Nissanem Terrano II i Mitsubishi Pajero i z dumą muszę przyznać, że Honda CRV nie odstawała od w/w i radziła sobie całkiem, całkiem nieźle :)
Komfort
4,0
Widoczność
Po pierwsze - REWELACYJNE LUSTERKA BOCZNE !!! Wielkości stołowych talerzy pozwalają na doskonałą obserwację. Może i wyglądają stylistycznie jak odstające uszy słonia ale działają doskonale ! Po przesiadce do innych aut brakuje mi tych dużych lusterek! Widoczność do przodu i na boki b.dobra, siedzi się wysoko i wszystko widać jak na dłoni. Widoczność do tyłu, jak przystało na SUVa, mocno ograniczona. Zanim zaczniesz cofać, sprawdź, czy nie ma niskiej przeszkody za samochodem.
5,0
Ergonomia
Honda ! Wszystko na swoim miejscu ! Boli tylko depresyjno-plastikowo-szaro-ponury wystrój wnętrza CRV I generacji. Jest po prostu nijaki i smutny. Kokpit i deska CRV wyglądają toćka w toćkę identycznie jak deski Preludy, Civica czy Accorda z tych lat, są tylko proporcjonalnie większe. Minus za stylistykę! Japończycy powinni wykazać się większym polotem, deska i kokpit CRV II generacji wygląda o niebo lepiej !
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
I tutaj pierwszy MINUS !!! Jak na auto tych gabarytów wentylacja jest ZDECYDOWANIE ZA SŁABA ! Nawet rozkręcona maksymalnie ma czasami spore opory z odparowaniem szyb i potrzebuje na to zbyt dużo czasu. Widać wyraźnie, że nie daje radę z tak dużą przestrzenią auta. Z klimą podobnie. Działa, choć nadmuch jest, moim subiektywnym zdaniem, zbyt cherlawy. Jak widzę większość właścicieli CRV I generacji nie jest zadowolona z działania wentylacji. Otworzenie okien od 80 km/h skutkuje nadmiernym hałasem wpadającego wiatru. Przy 100 km/h są już trudności z usłyszeniem, o czym mówi pasażer. I to też mi się nie podoba. Lipa panowie inżynierowie z kraju kwitnącej wiśni! Mogliście rozwiązać opływ powietrza wokół auta zdecydowanie lepiej !
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
W porównaniu do RAV-4 - BAJKA. Dużo miejsca na przednich fotelach, 3 spore osoby z tyłu podróżują bez problemu. Duża przestrzeń załadunkowa. Jednym słowem - DOSKONALE ! Zdarzyło mi się 2 razy spać w CRV po nocnym ognisku w lesie przy rozłożonych przednich fotelach i rano budziłem się wyspany i niepołamany. Jak dla mnie 10 na 10 możliwych !
3,0
Wyciszenie
Ajajajja! Nie jestem zadowolny! Silnik pracuje zbyt głośno powyżej 3 tys. obrotów. Przy dłuższej trasie powyżej zaczyna to wkurzać. Przy otworzonej częściowo bocznej szybie kierowcy powyżej 80 km/h wpadający pęd powietrza huczy jak diabli - przy 100 km/h lipa na maksa. Nie lubię jeździć z włączona klimą (gardło!) więc męczę się z tymi szybami :/
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wszystko zależy od stylu jazdy. Mam dość lekką nogę i silnik forsuję wyłącznie przy przyspieszaniu. Dużo zależy od prędkości jazdy (ach ta piękna aerodynamiczna bryła CRV zbliżona do cegły na 4 kołach!). W trasie: ok.90 km/h - 9,5 l LPG / 100 km ok. 100 km/h - 11 l LPG / 100km ok. 120 km/h - 14 l LPG / 100 km Generalnie jak na auto o tak kiepskie aerodynamice i masie ekonomicznośc jest dobra!
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
HONDA ! Rewelacja! Zalewasz i jedziesz! NIEZAWODNA !
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
To moje druga po Preludzie Honda i potwierdza regułę, że zadbana Honda jest po prostu NIEZAWODNA ! Szczerze POLECAM :)

LPG - zużycie paliwa dla silnika 2.0 16V 147KM 108kW [l/100km]

Średnie zużycie
11,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
12,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
14,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
9,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda CR-V I