Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic XII Hatchback

Katowice, ponad rok temu
Silnik 2.0 i-MMD 184KM 135kW
Rok produkcji 2023
Przebieg: 1 000 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda Civic XII Hatchback 2.0 i-MMD 184KM 135kW od 2022 - Oceń swoje auto
4,71
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Przeniesienie napędu
Zawieszenie
5,0
Całokształt
Zakup popełniony nie spontanicznie, ale poprzedzony analizą rynku. A rynek jest taki, że wiele marek przyciąga klientów pisząc, że dany model w cenie już od ........ . Po czym idziesz tam zwabiony jak mucha do kupy i kupa. W cenie podstawowej nie ma połowy wyposażenia dostępnego we współczesnej motoryzacji. Civica omijałem, bo drogi. Aż zawiedzony cenami od, polazłem i tam. A tam już w podstawowej cenie sporo samochodu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik napędza generator, który produkuje prąd do trakcyjnego silnika elektrycznego. Jak to chodzi. Bez wibracji, gładko, aksamitnie. Nie jest to silnik wysilony, więc przy spokojnej jeździe jest prawie niesłyszalny. Nawet przy ostrej jeździe w trybie sport symuluje zmianę biegów, więc toyotowego wycia nie ma. Odejście spod świateł w trybie sport jest atomowe, jak to w elektrykach.
5,0
Skrzynia biegów
Koła napędza silnik elektryczny. Formalnie tu nie ma skrzyni biegów. Przełączanie silnika elektrycznego i spalinowego niezauważalne, choćby chcieć. Trzeba patrzeć na przepływ mocy, aby wiedzieć co w danej chwili się dzieje. Napęd Toyoty bije pod tym względem na głowę.
5,0
Układ jezdny
To jest najlepiej jeżdżący wynalazek w dziejach tego modelu, ale to zupełnie nic, mieli czas się doskonalić. Pokuszę się o stwierdzenie, że po kilkunastu jazdach testowych innymi wozami, jest to najlepiej jeżdżący kompakt w całej stawce kompaktów.
4,0
Karoseria
Siedzi się dość nisko, przy wsiadaniu uważać na głowę. Ale ilość miejsca na nogi z przodu i z tyłu dla ludzi o wzroście do ok. 190 cm dobra. Bagażnik duży z olbrzymim otworem załadunkowym.
Komfort
4,0
Widoczność
Widoczność jest poprawna. O czym tu pisać. Lusterka duże, czytelne.
5,0
Ergonomia
Znakomita. Wsiadasz, jedziesz, wszystko pod ręką, wentylacja pod pokrętłami i przyciskami, na kierownicy też fizyczne przyciski. Nawet tempomat na przyciskach na kierownicy, a nie jak u niektórej konkurencji na osobnym drążku.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wentylacja jest świetna, klimatyzacja też. Ogrzewanie mocne i wszystko działa szybko.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń dla 4 osób do 190 cm bardzo dobra. Na środkowym miejscu z tyłu też idzie jechać. Bagażnik duży i łatwo dostępny.
4,0
Wyciszenie
W mieście fantastycznie. Bez włączenia monitora przepływu energii nie zgadniesz co się dzieje w napędzie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty to spalanie i serwis. Serwis jak u wszystkich, spalanie niskie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Jakość wnętrza znakomita, materiały znakomite, ogólnie czuć obcowanie z produktem dobrej jakości.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nowy wóz, do tego Honda. Oczekuję bezawaryjności.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nowy wóz, do tego Honda. Oczekuję bezawaryjności.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i-MMD 184KM 135kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
4,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Civic XII Hatchback 2.0 i-MMD 184KM 135kW
Średni koszt przejechania 100 km
30,00 zł
4,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Civic XII Hatchback