Honda Civic X sedan wyjątkowo dobrze się prowadzi i ma zaskakująco dużo miejsca wewnątrz (nawet w porównaniu z samochodami z klasy D jak np. Opel Insignia). Silnik - rewelacja. Zawieszenie jest także rewelacyjne. Klika małych mankamentów oczywiście też się znajdzie
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest bardzo elastyczny, moc dostępna od niskich obrotów. Potrafi pokazać "pazur" przy ostrzejszej jeździe a zarazem być oszczędny przy łagodnym traktowaniu
5,0
Skrzynia biegów
Skrzynia CVT w tym modelu jest bardzo dobra. Nie bójcie się jej. W trybie "D" reaguje z lekkim opóźnieniem, ale w mieście sprawuje się idealnie. Wirtualna symulacja biegów jest świetnia zaimplementowana. Absolutnie nie "wyje" przy przyspieszaniu. W Trybie "S" można odczuć namiastkę sportu. Skrzynia reaguje bardzo szybko i pozwala wchodzić na wyższe obroty
5,0
Układ jezdny
Jednym słowem - idealnie. Świetnie wybiera nierówności, nie jest ani za twardy ani za miękki. Bardzo dobrze trzyma się jezdni w zakrętach. Uwierzcie mi, jazda jest przyjemnością.
4,0
Karoseria
Jest dobrze, ale nie najlepiej. Denerwują drobiazgi (np. falująca maska, trzeszczące elementy wnętrza, etc.)
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zarówno ogrzewanie jak i klimatyzacja jest bardzo wydajna. Niektórzy użytkownicy narzekają na głośność działania klimy, ale ja niczego niepokojącego nie zauważyłem.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bez uwag. Jest naprawdę sporo miejsca zarówno z przodu jak i z tyłu. Mierząca 185cm osoba swobodnie czuje się na tylnej kanapie za fotelem kierowcy ustawionym pod także pod osobę o tym wzroście. Jest naprawdę dobrze. W klasie D zwykle jest nawet mniej miejsca.
4,0
Wyciszenie
I to jest chyba jedyna bolączka modelu. Na dobrej jakości drogach - cichutko. Na gorszej nawierzchni szum niesie się od opon poprzez nadkola. Z wyciszeniem mogłoby więc być lepiej. Nie jest tragicznie, ale też nie jest najlepiej. Do prędkości 100-110km/h jest bardzo dobrze, ale przy prędkościach autostradowych już nie tak kolorowo. Ale w sumie w Infinity Q50S jest jeszcze głośniej a nikt na to nie narzeka.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
trzeszczące elementy wnętrza (ASO spokojnie sobie z tym radzi)
piszczące (bardzo) hamulce
wycieraczki automatyczne gdzie automat zwykle działa sobie jak chce, wbrew logice.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 VTEC Turbo 182KM 134kW
[l/100km]