Karoseria
: Cienka warstwa lakieru i jego podatność na uszkodzenia.
4,0
Całokształt
Auto wybierałem ponad pół roku. Świetne wyposażenie wersji Executive. Żadna marka za te pieniądze nie oferuje takiego wyposażenia, a obejrzałem dużo. Systemy wspomagania kierowcy bardzo przydatne. Monitoring martwego pola kilka razy uratował mi skórę. O wyglądzie się nie wypowiadam, mnie się podoba. Mam czarną perłę z kremową tapicerką. Całość wygląda bardzo elegancko.
Wrażenia
5,0
Silnik
Dobra elastyczność, moc a przede wszystkim bardzo ekonomiczny. Dobre przyspieszenie w zakresie powyżej 4 tyś. obrotów. Nie wiem kto wymyślił te historie z przedostawaniem się paliwa do oleju, u mnie nic takiego się nie dzieje. Na pierwszą wymianę oleju samochód wysłał mnie w okolicach 15 tyś. przebiegu.
4,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą precyzyjnie z charakterystycznym kliknięciem. Bardzo dobrze mi się jeździ z manualem.
4,0
Układ jezdny
Świetne prowadzenie w zakrętach. Czuły układ kierowniczy, reaguje błyskawicznie na działania kierowcy. Ale na minus mój egzemplarz reaguje stanowczo za gwałtownie na mocne podmuchy bocznego wiatru.
2,0
Karoseria
Słaba trwałość powłoki lakierniczej. Odpryski lakieru od małych kamyczków widoczne zwłaszcza na pokrywie silnika i na przednim pasie ozdobnym. I to pomimo tego że po wyjeździe z salonu pokryłem całość ceramiką. Lakier bardzo wrażliwy na otarcia. I największa porażka inżynierów Hondy - falująca pokrywa silnika przy prędkościach autostradowych. To nie powinno się zdarzyć.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobra widoczność we wszystkich kierunkach a dodatkowo monitoring martwego pola ratuje w sytuacjach krytycznych.
4,0
Ergonomia
Bardzo obawiałem się pozycji za kierownicą ze względu na wzrost 182 cm. Nie ma żadnego problemu z zajęciem prawidłowej pozycji. Wszystkie elementy sterowania łatwo dostępne, w zasięgu ręki.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja ok. Ogrzewania nie zdążyłem wypróbować.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Cztery osoby mogą komfortowo podróżować.
3,0
Wyciszenie
Słabiutko. Szum z nadkoli. Szum od lusterek i prawdopodobnie słupków. W bagażniku goła blacha.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pierwszy przegląd ok. 900 zł. Poza tym paliwo. Ale na krajówkach jadę przy średnim spalaniu 5,2-5,5 l/100 km. Autostrada 7,0-7,5 l/100 km. Rewelacja.
4,0
Stosunek jakość/cena
Dałbym 5 gwiazdek gdyby nie lakier i ta nieszczęsna pokrywa silnika.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nic. Kompletnie nic.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic. Jeszcze za mało przejechane.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 VTEC Turbo 182KM 134kW
[l/100km]