Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic X Sedan 4d

mdnm, 6 lat temu
Silnik 1.5 VTEC Turbo 182KM 134kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 14 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda Civic X Sedan 4d 1.5 VTEC Turbo 182KM 134kW 2017-2019 - Oceń swoje auto
4,07
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Świetny design.
Zawieszenie
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Bardzo wrażliwa.
4,0
Całokształt
Samochód ze świetnym designem i bardzo przyjemnym wnętrzem (jak na klasę kompakt, z tyłu jest mnóstwo). Bardzo sensowny silnik jeśli chodzi o spalanie versus osiągi. Cena zakupu to dwukrotność Fiata Tipo czyli teoretycznie konkurenta w klasie, niemniej warto bo właśnie takiej zamiany dokonałem. Jest też kilka wad, o których wspomnę ale całe szczęście nie rzutują one w jakimś dużym stopniu na ogólną ocenę. Wersja Comfort + czujniki parkowania. Ilość zaawansowanych systemów bezpieczeństwa - niesamowita (świetnie działają).
Wrażenia
4,0
Silnik
Bardzo dobra relacja osiągów do spalania, oczywiście człowiek chce więcej i mógłby nieco lepiej ciągnąc od obrotów 2,2 - 3,5. Ale, że jest to VTEC to faktyczne możliwości mimo turbiny pokazuje od 4000+. Dźwięk silnika niezły, nie męczy jakoś bardzo. Ogółem bardzo fajnie, oby okazał się bezawaryjny. Wymiana oleju po zgodnie ze wskazaniem komputera po 11 tysiącach. Plus za to, że układ start stop nigdy mi się nie włączył (kiedy pamiętam to go wyłączam, niestety nie da się na stałe).
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia niezła, aczkolwiek irytuje to, że na trójce nie pojedziesz 50 na godzinę bo są za niskie obroty i trzeba jechać na dwójce lub będzie rwać. Jest też wrażliwa i w korku często rwie przy ruszaniu jeżeli nie jesteś skupiony na ciągłym ruszaniu i hamowaniu. Ale to są szczegóły - ogólnie na duży plus.
5,0
Układ jezdny
Bez specjalnych zarzutów.
4,0
Karoseria
Design świetny, największy atut. Niestety lakier niesamowicie wrażliwy, postawiłem na dachu na chwilę karton z zakupami, ściągając go lekko przejechałem po lakierze (bez jakiegoś piasku pod kartonem) i już widoczne ślady - na stałe.
Komfort
4,0
Widoczność
Bez specjalnych zarzutów, do tyłu jak to w sedanie.
5,0
Ergonomia
Mnóstwo miejsca w panelu środkowym - konkurencja nie ma szans. Kiepskie miejsce dla przycisku [Brake Hold] wielokrotnie przypadkowo go używałem, choć w sumie nie ma to jakiś negatywnych konsekwencji. Otwieranie bagażnika jedynie z pilota lub drzwi kierowcy, czasami irytuje, tak samo jak to, że po otwarciu bagażnika samego bardzo szybko zamyka się cały samochód - zdecydowanie częściej przeszkadza niż pomaga.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Wolno działająca klimatyzacja, kiepskie automatyczne działanie. Szybkie i skuteczne podgrzewanie foteli.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Świetna przestrzeń z tyłu, niezależnie od tego jak ustawi fotel kierowca czy pasażer. Brak regulacji góra dół dla pasażera to największa wada.
4,0
Wyciszenie
Ok - to jednak kompakt.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Normalne.
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezła.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Salon Hondy źle zamontował czujnik parkowania (nie działał) - ale to wina ASO, a nie wada fabryczna.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
O dziwo mimo opinii o japońskich samochodach (składanych w Turcji) już przydarzyła się poważna usterka, okazało się że chłodnica klimatyzacji ma dziurę (ASO nie było w stanie stwierdzić jak to możliwe), musiała to być wina tureckiej fabryki - trochę wstyd, że sprzedano samochód z niedziałającą klimatyzacją. W każdym razie wymiana na gwarancji, musiałem ponad tydzień jeździć starym Jazz'em.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 VTEC Turbo 182KM 134kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda Civic X Sedan 4d