Piękne auto (czarna perła z dołożonymi listwami chromowanymi). Drapieżny wygląd, sportowe zacięcie, ale bez przesady, którą widać trochę w wersji 5d. Jednocześnie jest to przestronna limuzyna. Auto oryginalne, mało ich jeździ po ulicach, co traktuję jako dużą zaletę.
Wrażenia
5,0
Silnik
Osiągi - wyśmienite. Przyspiesza swobodnie od dowolnej prędkości nawet w normalnym trybie, a po wrzuceniu S wyprzedzanie trwa chwilę. Spalanie bardzo, bardzo przyzwoite. Całkiem ładnie brzmi.
5,0
Skrzynia biegów
Automat CVT - wszyscy znają stara śpiewkę, że CVT jęczy, nie jedzie itd. Nic z tych zastrzezeń nie pasuje do skrzyni w civicu X gen. Dynamiczna praca, bez zawiech. Żadnych problemów.
5,0
Układ jezdny
Prowadzi się doskonale. Auto bardzo zwrotne. Zawieszenie dosyć sztywne, ale dla mnie to zaleta.
5,0
Karoseria
Piękna sportowa linia, design auta bardzo mi odpowiada, ulepszyłem go dodatkowymi listwami z pakietu sportowego - są rewelacyjne. Samochód wyglada tak, że równie dobrze mógłby kosztować 2x tyle. Jedyny problem to lakier, który ma potencjał do tego, aby się rysować.
Komfort
4,0
Widoczność
Do tyłu nie widać praktycznie nic, ale od tego jest kamera i lusterka. Do przodu ok, na boki nie najlepiej bo są spore słupki. Generalnie jednak bez problemu.
5,0
Ergonomia
Prosta obsługa wszystkich systemów. Bardzo duży i funkcjonalny podłokietnik między kierowcą a pasażerem. System honda connect działa dobrze, nie ma też problemu z obsługą klimatyzacji, co niektórzy sugerują. Funkcjonalne przyciski w kierownicy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Na razie, ze względu na okres użytkowania, wypowiem się tylko o klimatyzacji - pracuje bez zarzutu. Szybko chłodzi, trzyma temperaturę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
MIEJSCA JEST NAPRAWDE DUŻO. Mam 185 cm, 95 kg wagi, więc troche przestrzeni zajmuję, ale nie miałem nigdy ŻADNYCH problemów z miejscem. Swobodnie mogę usiąć "za sobą" i nie dotykam fotela przede mną! Dopiero pasażer który miał 2,05 cm musiał usiąść z przodu i tam problemu już nie było. Z tyłu mieszczą się trzy "normalne" wielkości osoby i nie ma ścisku.
5,0
Wyciszenie
Do 80 km/h auta w zasadzie nie słychać (o ile się nie przyspiesza). 80-140 km/h szum, głównie z kół, ale w normie. Powyżej 140 km/h szum się wzmaga, ale cały czas można spokojnie rozmawiać równiez z pasażerami z tyłu, słuchać muzyki czy radia.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Na razie serwisu nie mialem, oleju nie bierze, a pali mało - jak na silnik o takiej mocy i w ogóle (w mieście 8-10 l/100km (w zależności od natężenia ruchu), w trasie po drogach krajowych jadąc normalnie spalanie oscyluje koło 6l, ale można spokojnie zbliżyć się albo i zejść poniżej 5 l, autostrada (140 km/h) - 6,5-7 litrów.
5,0
Stosunek jakość/cena
Auto kupiłem z wyprzedaży rocznika, wyniosło mnie 101.000 zł zamiast cennikowych 116.500. Rabat zacny. Ale nawet gdyby go nie było, to i tak uważam, że absolutnie warto. Konkurencja, a myślę tu głównie o octavii i golfie, za taką cenę nie oferuje porównywalnego komfortu i wyposażenia, nie mówiąc o designie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Brak.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Również brak.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 VTEC Turbo 182KM 134kW
[l/100km]