Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic X Sedan 4d

Ambro, 6 lat temu
Silnik 1.5 VTEC Turbo 182KM 134kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 16 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda Civic X Sedan 4d 1.5 VTEC Turbo 182KM 134kW 2017-2019 - Oceń swoje auto
4,57
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Karoseria : Zwraca uwagę przechodniów i kierowców. Karoseria agresywnie zarysowana, może się podobać bo jest inna niż większość modeli konkurencji. Warto zaryzykować.
5,0
Całokształt
Honda robi wrażenie na ulicach inna niż wszystkie kompakty, tak tak, po mimo wielu reklam to segment C, choć mały nie jest to do Mondeo jeszcze trochę brakuje, ale z insignią można go porównywać. Więc za wygląd, komfort, wnętrze i systemy bezpieczeństwa jak również poprawiające radość z jazdy należy jej się max.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik to pierwsze turbo Hondy. Jeździłem generacją VI, VII i VIII Sport więc jest to idealnie wyważony silnik dla tych którzy mogą poszaleć nie zwracając na spalanie - 9,6 L/100km, jak również oszczędnie pojechać w trasie - 4,8 L/100km. Dobrze wyciszony, choć w poprzednich generacjach bywało lepiej. Wydaje mi się, że na wolnych obrotach czasami falują. Może to tylko złudzenie.
4,0
Skrzynia biegów
Jak dla mnie biegi nie wchodzą tak miękko jak w innych autach, trochę haczy, mogło by być lepiej.
4,0
Układ jezdny
Hmm, no i czytając inne opinie jestem zdziwiony zachwytami. Lekkie auto powoduje że na ostrych zakrętach nie jest wstanie utrzymać toru jazdy i jest nadsterowna, ale to może był tylko zbyt szybka jazda :))) Gdyby standardem były opony 225mm lub szersze to mogło by być lepiej. Mam 215/50/17 lato i zima. Może za jakiś czas pokuszę się na 245/40/18 ?
5,0
Karoseria
Mondeo to to nie jest ale w trasie z hałasem biedy nie ma choć mogło by być lepiej za auto które kosztuje 100 tys.
Komfort
4,0
Widoczność
Do tyłu widoczność możliwa, kamera powinna pomagać a jedynie utrudnia i wprowadza w błąd. Do przodu i na boki jest bardzo dobrze więc średnia to cztery gwiazdki.
5,0
Ergonomia
W środku jest sporo miejsca, do obsługi trzeba się przyzwyczaić, ale jak już wiesz i pamiętasz co i gdzie wcisnąć to przyjemnie się jeździ, tym bardziej, że wiele rzeczy Civic robi za Ciebie (włącza światła, dzienne, mijania, drogowe, skręca, hamuje, krawaty wiąże i usuwa ci.... :). Tak czy inaczej szybko się można do tego przyzwyczaić. Więc jak się przesiadam na drugie, starsze auto to muszę uważać by nie zmienić pasa ruchu bez oglądania się za plecy.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ani chłodzenie czy ogrzewanie siedzeń nie działa tak szybko jak powinno. MOżna to uznać feler w samochodzie który stara się być wyróżniający z Japońskich szeregów.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Zależy czy wyznacznikiem ma być cena czy samochód klasy kompakt ? Więc za te pieniądze można kupić większe auto ale czy to będzie tak oryginalne auto jak Honda Civic X w sedanie ??? No nie sądzę.
4,0
Wyciszenie
No i znów powtarza się pytanie co mamy oceniać ? Koszt zakupu czy segment ? Moim zdaniem dobry kompromis. Ale idealne jest wrogiem dobrego. Dlatego jedynie cztery gwiazdy.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Pierwszy przegląd 805 zł a to jedynie olej i filtry. W Fordzie za to samo zapłaciłem 275 zł. Jeszcze nie wiem co mnie czeka zimą. Jeśli chodzi o spalanie to kwestia umiejetności i chęci wciśnięcia pedału gazu.
4,0
Stosunek jakość/cena
No i tu właśnie dochodzimy do sedna sprawy, Japońskie auto składane w Europie. Ponoć w Turcji lub Wielkiej Brytanii. Nie wiem co jest gorsze ? Ale za cenę dwóch Fitów Tipo mogło by być lepiej. Pomarszczone uszczelki, nierówno spasowana maska i drżąca maska przy 180 km/h zaczyna być niebezpiecznie.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Jeśli chodzi o drobiazgi to w momencie gdy włączony jest tempomat, a chcę wyłączyć bieg i wciskam sprzęgło i wyłączam bieg, obroty szaleją i skaczą do 6,5 tys a następnie spadają do wolnych. Jeszcze tego nie zgłaszałem, ale nie sądzę żeby to zmienili. Czas pokaże.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Mam nadzieję, że chociaż niezawodność jest Japońska :) po 16 tys km brak usterek.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 VTEC Turbo 182KM 134kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,9
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda Civic X Sedan 4d