Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic X Sedan 4d

Remf, 6 lat temu
Silnik 1.5 VTEC Turbo 182KM 134kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 4 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda Civic X Sedan 4d 1.5 VTEC Turbo 182KM 134kW 2017-2019 - Oceń swoje auto
4,86
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Ogólnie najlepszy z civicow jakimi jeździłem (2x1,4/90KM; 1,8/168KM, 1,6/110KM oraz 1,8/140KM). To już nie jest kompakt. Duży i wygodny samochód (mam 192 cm wzrostu). Powrócono do wielowahaczowego zawieszenia i to czuć. Auto jest zarazem sztywne i komfortowe. Znakomicie przyspiesza, biorąc pod uwagę skrzynię CVT, która potrzebuje odrobine, żeby „zebrać” auto. Chyba przyspiesza lepiej niż podaje producent. Myślę nawet, że tu jest więcej frajdy niż w VTi. A do tego dochodzi komfort. Trochę głośne opony Bridgestone. Za to twarde i wolniej się zużywają. Nie porównujcie proszę tego samochodu do skody, czy vw. Pomijając względy estetyczne konkurencja nie daje takiego wyposażenia za te same pieniądze co Honda. To co mnie urzekło i z czego korzystam bardzo często: adaptacyjny tempomat (ustawiam 50km/ i w korku jak znalazł), auto hold (sprawdza się nie tylko w postoju pod górkę), asystent pasa ruchu i utrzymania w pasie (niesamowite jak auto samo pomaga w jeździe zwłaszcza w trasie). Elektryczny hamulec, który włącza się samoistnie kiedy stojąc na biegu odepniemy pas bezpieczeństwa kierowcy. Kupiłbym ponownie bez dwóch zdań.
Wrażenia
5,0
Silnik
Żwawy i elastyczny. Wbrew opiniom nie jest głośny. Spalanie w mieście 7,5. Pokonuje dziennie Ok 40km. Na autostradzie 600 km spalił przy średniej prędkości 150 (czam 170) 7,6l.
5,0
Skrzynia biegów
Bardzo płynnie zmienia przełożenia. Nie mam porównania z innymi automatami, ale już nigdy nie kupię auta z manualną skrzynią.
5,0
Układ jezdny
Porównywalny z civiciem VTi, a może i lepszy bo to jednak większe auto.
5,0
Karoseria
Grubość lakieru prawie 120, wiec znaczy postęp w tej dziedzinie ze strony Hondy.
Komfort
4,0
Widoczność
Szerokie słupki B utrudniają widoczność zwłaszcza przy odsuniętym mocno fotelu kierowcy, a trzeba dodać, że regulacja fotela kierowcy OLBRZYMIA.
5,0
Ergonomia
Na początku miałem zastrzeżenia do opadających podłokietników, ale można się przyzwyczaić.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez zarzutów. Dodatkowo latem opuszczane szyby na pilota. Świetna sprawa w gorące dni zanim w#zedlem do auta ( wiele razy korzystałem), kiedy można szybko przewietrzyć nagrzany samochód.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mimo powrotu środkowego kanału w podłodze pasażerowie na tylnej kanapie maja luksus. Rzadko kiedy zabieram z tylu trzy osoby. Z przodu fotel pasażera nie ma regulowanego siedziska. Dla niektórych może być za nisko. Fotel kierowcy to bajka. Spory zakres regulacji.
4,0
Wyciszenie
Uważam, że fabryczne opony hałasują. Poza tym wielkość lusterek sprawia, że przy dużych prędkością H słychać powietrze je opływające.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
7,5 l w mieście. 90km/H nie jeździłem, więc nie wiem. Na autostradzie do 170 km/H palił 7,7-7,8.
5,0
Stosunek jakość/cena
Konkurencja w tej wielkości i wyposażeniu znacznie droższa.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie mogę nic powiedzieć po takim przebiegu, ale Honda nigdy nie miała kłopotów z usterkami.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Zero.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 VTEC Turbo 182KM 134kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Civic X Sedan 4d 1.5 VTEC Turbo 182KM 134kW
Średni koszt przejechania 100 km
42,00 zł
8,0
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Civic X Sedan 4d