Niech Państwa nie zmyli polityka Hondy w Polsce, która wmawia nam, że nowy Civic to prawie Accord.
Jest to nadal kompakt za bardzo wysoką cenę, ponieważ ceny zakupu innych marek mimo takich samych chorych cenników, ostatecznie są dużo niższe. Użytkowałem generacje VIII, IX, obecnym modelem cieszę się od kilku miesięcy. Honda jak to honda świetnie sie prowadzi i ma doskonały układ kierowniczy, jednak to nadal kompakt, który głośno pokonuje nierówności i ma słabe zawieszenie. Mam równeiż mieszane uczucia co do silnika, wcale nie określam go jako lepszy niż wolnossące 1,8, które może wymagało obrotów, było głośne, ale przyśpieszało lepiej. Inna sprawa to miejsce z tyłu, w nowym modelu jest go mniej niz w poprzednikach. Spalanie też nie jest niższe mimo nowej super technologii silnika. Największą jednak wadą tego samochodu, która wpływa bezpośrednio na bezpieczeństwo jazdy są światła, które w nocy świecą bardzo słabo i nie zapewniają odpowiedniej pewności podczas jazdy. Jakość materiałów w mojej wersji niezła i nieźle są spasowane. Pozycja za kierownicą jest w porządku, poza niskim dachem, który przy moim 186 zmusza mnie do obniżena fotela na max. Spójrzmy prawdzie w oczy bez odpowiedniego dobrego finansowania, które mogłoby skłonić do zakupu tak drogiego samochodu, honda nie odniesie sukcesu, mimo, że samochód będzie bezawaryjny i trwały. Na pytanie czy kupiłbym ponownie odpowiem NIe, mimo, że samochód jest dobry, po prostu nie widzę sensu istnienia takiej idei segmentu C.
Wrażenia
3,0
Silnik
nie jet to tka rakiet jak wszyscy piszą, pali jak smok i więcej niz 1,8 przy dynamicznej jeździe
5,0
Skrzynia biegów
Szybka nie jest, ale w połączeniu s silnikiem działa świetnie, idealna do spokojnej rodzinnej jazdy bez szaleństw
5,0
Układ jezdny
Prowadzi się bardzo dobrze chyba najlepiej ze wszystkich kompaktów (testowałęm mazde 3, 308-kę, megane, ceeda)
3,0
Karoseria
do jakości powłoki lakierniczej już się przyzwyczaiłem, dlatego zabezpieczyłem nadwozie i tapicerkę. Blacha coraz cieńsza na tych civikach, ale mam to w nosie ważne, że w testach Euro i IIHS wypada dobrze
Komfort
4,0
Widoczność
Przy kamerze cofania, to mało istotne, trochę słabo przez przednia szybę przy 186 wzrostu. Światła tragiczne
4,0
Ergonomia
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Chłodzenie klimy mogłoby działać szybciej, ale poza tym ok, na plus zasługuje mozliwość ustawienia minimum obrotów, które wentylują mimo to kabinę bez robienia przeciągu (wazne przy dzieciach)
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z przodu super z tyłu fotelik montowany tyłem do kierunku jazdy lepiej pasował do ufo i IX, ponieważ z przodu pozostawało więcej miejsca dla pasażera
4,0
Wyciszenie
W mieście rewelacja, w trasie tez bo nie ganiam zbyt szybko,
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Nie dbam o to.
3,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Żadnych problemów jak na razie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak i niech tak pozostanie
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 VTEC Turbo 182KM 134kW
[l/100km]