Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic X Hatchback 5d

AdiHonda, 1 miesiąc temu
Silnik 1.5 VTEC Turbo 182KM 134kW
Rok produkcji 2019
Przebieg: 71 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Honda Civic X Hatchback 5d 1.5 VTEC Turbo 182KM 134kW 2017-2019 - Oceń swoje auto
4,57
12% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Zawieszenie
Przeniesienie napędu
5,0
Całokształt
Ogolna ocena samochodu to 4+ / -5. Na wstepie powiem ze jestem fanem marki Honda i to jest juz 6-sty pojazd z tej stajni.. ale postaram sie byc jak najbardziej obiektywny :). No wiec zacznijmy od wygladu ktory uwazam za jeden z najlepszych w 50 -letniej historii Civica, zadziorny wyglad (posiadam wersje Sport) fajne proporcje. Nie rozumiem stwierdzen ze wyglad jest kontrowersyjny, troche przekombinowany ale przynajmniej jakis. Jesli chodzi o wnetrze wg mnie jest ok, nie ma nie wiadomo jakich fajerwerkow, nawet uznalbym je za stonowane w porownaniu z UFO VIII gena. Jakosc spasowania jest solidna, nie odstaje od segmentu, a przestrzen jaka oferuje w srodku powiem tak: blizej mu do Octavii niz do Golfa. Wisienka na torcie jest to jak to auto jezdzi. Ten aspekt nadrabia wszelkie niedociagniecia jakie to auto ma, nie oszukujmy sie, nie ma takiego auta ktore jest idealne. Skrzynia manualna typowa Honda... klik klik, precyzyjna szybka i bardzo dobrze skrojana pod silnik 1.5 turbo... i wlasnie to serducho jest chyba najlepszym w tym calym samochodzie. 182 KM na papierze nie powala ale mam wrazenie ze tych konikow jest tam wiecej niz pisza na ulotkach. Bardzo elastyczny, ekonomiczny jesli ktos ma duuuuuze samozaparcie z operowaniem gazu, robiacy setke w okololicach 7,7 sekundy (mierzone) oraz bardzo bezposredni uklad kierowniczy z naprawde swietnym zawieszeniem laczacym sport z komfortem daje... idealne auto dla kogos kto lubi czerpac przyjemnosc z kazdego kilometra jazdy. NO a teraz o minusach... ekran glowny dziala wolno (jego najwiekszym plusem jest to ze ma Android Auto i Apple Carplay wtedy jest ok), brak kola dojazdowego, schowek przed pasazerem nie jest klimatyzowany, lakier zbiera rysy tak jak wszystkie poprzednie hondy, wycieraczki w trybie auto dziaja czasem jak im sie chce i.... to by bylo na tyle. Spalanie ogolnie: miasto lekka noga mozna sie wyrobic w okolicach 7-7,5 litra, ciezka noga moja najgorszy wynik to okolo 9,5-10 litrow, trasa eco driving ponizej 5 litrow ale nie wiem komu by starczylo cierpliwoci. Normalna jada autostradowa okolo 6-6,5 litra (personal best 5,7).Tak wiec podsumowujac samochod dla ludzi ktorzy po prostu lubia i czerpia przyjemnosc z jazdy + potrafia przymknac oko na niektore niedociagniecia. Z gory przepraszam za brak Polskich znakow (klawiatura/soft ENG) :) wiecej info w podkategoriach, milego czytania. Pozdro
Wrażenia
5,0
Silnik
Najlepszy dla tego modelu (oprocz wersji TypeR), Naprawde mocny, elastyczny i ekonomiczny. Natomiast nalezy pilnowac interwalow olejowych. Srednio co 8-10 tysiecy wymiana (wskazania komputera).
5,0
Skrzynia biegów
Krotkie przelozenia, precyzyjna, biegi wchodza z takim delikatym oporem tylko Mazda ma porownywalna jakosc na stan dzisiejszy
5,0
Układ jezdny
Bajka, prowadzi sie jak po sznurku. Idealne polaczenie Sportu z komfortem. Kontrola trakcji dziala bardzo przewydywalnie nie dlawi samochodu
4,0
Karoseria
Daje az 4 bo po prostu mi sie podoba to auto, natomiast lakier moglby byc lepszej jakosci wiec zasluguje na 3 tylko, ogolne spasowanie na bardzo dobrym poziomie
Komfort
5,0
Widoczność
Widocznosc uwazam za bardzo dobra + dodatkowo czujniki przod i tyl + kamera cofania
5,0
Ergonomia
Wszystko na swoim miejscu dziala jak nalezy
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
klima dziala, chlodzi i grzeje ale bez szalu - standard jak we wszystkich autach
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca w srodku wystarczajaco, bagaznik duzy
4,0
Wyciszenie
Wyciszenie dobre jak na moj gust, szum od opon slyszalny (235/45 R17) przy wyzszych predkosciach jest glosno
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Serwis nie jest najtanszy ale chyba nigdzie nie jest. Olej mozna kupic swoj bo w ASO maja ponad 100% drozszy niz w sklepie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tu mam dwie perspektywy: 1) w 2020 roku myslalem ze to kupa kasy ale nawet wtedy I30 Fastback 140 koni czy Focus 1.5 ecoboost byly ciut drozsze wiec wybor byl oczywisty 2) teraz uwazam ze to auto nie ma konkurencji (trzyma wartosc na rynku wtornym)
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
I tutaj niestety pojawila sie troche sol w oku: 1) kontrolka cisnienia oleju - na samym poczatku uzytkowania sie pojawila - zmienilem olej z 0W20 na 5W30 Motula - problem sie nie pojawil nigdy wiecej (potem Honda zrobila update softu) - problem rozwiazany 2) skraplacz chlodnicy padl od klimy - wymiana na gwarancji - serwis ladnie sie zachowal 3) hamulce - ogolnie swietnie zatrzymuja auto ale... zrobione z gownolitu - 30tys km klockow przod nie ma, tarcza przod do wymiany przy 60 tysiacach - nie jest to usterka ale wydaje mi sie ze moglo by to byc lepszej jakosci
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Na chwile obecna nie stwierdzono

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 VTEC Turbo 182KM 134kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,4
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,7
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Civic X Hatchback 5d 1.5 VTEC Turbo 182KM 134kW
Średni koszt przejechania 100 km
41,00 zł
7,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Civic X Hatchback 5d