Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic X Hatchback 5d

Bogdan, 3 lata temu
Silnik 1.5 VTEC Turbo 182KM 134kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 37 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Honda Civic X Hatchback 5d 1.5 VTEC Turbo 182KM 134kW 2017-2019 - Oceń swoje auto
3,50
14% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Honda zna problem. Wiem też o wymianach na gwarancji silnika 1.0 129KM.. Miałem poprzednie dwie generację Civica. Nie było się do czego przyczepiać. Zmieńcie albo wgrajcie nowe oprogramowanie silnika.
4,0
Całokształt
Trochę słabo jak na samochód tej marki i niemałej cenie. Fakt ma prawie wszystko na pokładzie ale jest źle wykonany i spasowany. Moja wersja z oknem dachowym ciągle coś trzeszczy z tych okolic a siedzenia są zmechacone ale da się z tym żyć. Nie da się natomiast żyć z silnikiem tzw Earth Dreams. To jakaś kompletna porażka Hondy. Tym autem strach pojechać w dalsza drogę autostradą czy droga szybkiego ruchu. Paliwo dostaje się do oleju którego zwyczajnie przybywa dobrze ponad stan. Serwis robi sobie kpiny głupawymi poradami w stylu ten typ tak ma wiemy o tym. Proponują spuszczenie nadmiaru oleju. Tylko co ma zrobić kierowca 500 km od domu jak mu się w czasie jazdy co chwila zapala kontrolka czujnika oleju albo co gorsze że jest go za MAŁO przy pracującym silniku. W rzeczywistości jest za dużo. Czujniki parkowania po opadach dostają śmergla i piszczą choć na 100 m w przód nic nie ma. Czujniki ciśnienia w oponach też bez przyczyny po dłuższej jeździe się zapalają choć wszystko jest ok. Zawieszenie prowadzenie układ kierowniczy nie gorszy od Focusa. Tu jest dobrze. Reasumując gdyby nie fatalny silnik auto jest poprawne. Niestety silnik psuje cała przyjemność z posiadania tego samochodu.
Wrażenia
1,0
Silnik
Poliwo w oleju. Przybywa oleju w misce co skutkuje dyskoteką kontrolek na autostradzie. W mieście problem nie istnieje
4,0
Skrzynia biegów
CVT. Jak na ten model bardzo dobrze. Nie wyje wirtualnie zmienia biegi
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze. Resoruje bez dobijania cicho. W zakrętach jak po szynie
4,0
Karoseria
Upierdliwe niedoróbki trzeszczenie
Komfort
3,0
Widoczność
Do przodu ok tył boki słabo kamera i czujniki pomagają
4,0
Ergonomia
Mnie pasuje choć schowek powinien być chłodzony.
2,0
Wentylacja i ogrzewanie
Słabo. Przy 4 osobach na pokładzie w deszczu klima nie daje rady. Szyby parują. Trzeba korzystać z przycisku front
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bez uwag. Wystarczająco z przodu i z tyłu
3,0
Wyciszenie
Do 130 może być potem źle.
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Częste wymiany oleju. Przeglądy A i B czasami jeden po drugim. Dość drogo.
2,0
Stosunek jakość/cena
Za te pieniądze od tak renomowanej marki wymagam zdecydowanie lepiej i więcej.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Bez uwag
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Do tej pory jeszcze nic poza tym co opisane przy silniku. Ciężko wróżyć. Zapalanie się kontrolek jest stresujące. Na razie mimo kilku takich przypadków dało się wrócić o własnych siłach. Więc 4 gwiazdki.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 VTEC Turbo 182KM 134kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Civic X Hatchback 5d 1.5 VTEC Turbo 182KM 134kW
Średni koszt przejechania 100 km
41,00 zł
7,2
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Civic X Hatchback 5d