Lista zalet przeważą wady, których jednak troszkę jest i nie każdy je zaakceptuje.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo dobra dynamika połączona z oszczędnością. Jak na 1,5 litra naprawdę imponuje, szczególnie przy wyższych prędkościach. Golf 1,5 TSI 150KM, Passat 2,0TSI 190KM czy 2,0TDI 190KM naprawdę nie mają podejścia. Silnik ten jak na turbo jest nietypowy, im wyżej kręcisz tym lepiej jedzie.
W porównaniu z poprzednikiem 1,8 N/A mi osobiście średnio pali około 1l/100km mniej.
5,0
Skrzynia biegów
Ma sportowy charakter, klika i lubi być traktowana ostrzej.
5,0
Układ jezdny
Bardzo przyzwoita amortyzacja, bardziej komfortowa od poprzednika. Jeszcze lepsze prowadzenie i świetny układ kierowniczy, ale najbardziej w porównaniu do poprzednika imponuje stabilność przy wyższych prędkościach. Tam, gdzie poprzednikiem przy 160km/h trzeba było bardzo uważać tu można się wręcz zrelaksować
4,0
Karoseria
Kiepskie zabezpieczenie, po niecałych 3 latach kropki rudej na drzwiach, na szczęście jest na to 12 lat gwarancji, poza tym miękki lakier, ale dużo mniej odprysków niż po takim samym czasie w poprzedniku, więc coś poprawili.
Poza tym trochę za szerokie szpary na karoserii.
Komfort
3,0
Widoczność
Kiepska, niska pozycja za kierownicą, co akurat lubię, ale na krawężniki trzeba bardzo uważać.
4,0
Ergonomia
Świetna pozycja za kierownicą, wygodne fotele, przejrzysty kokpit. Z drugiej strony częściowo dotykowe sterowanie klimą i brak gałki volumetrycznej. Brak nawiewów z tyłu i złącz USB
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klima mogłaby być bardziej wydajniejsza, ale nie na tyle by odejmować gwiazdkę.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na kompakt miejsca jest bardzo dużo.
2,0
Wyciszenie
Silnik wyciszony jest dobrze, ale hałas z nadkoli i uszczelek jest na poziomie aut klasy B sprzed dekady, to największa wada tego auta. Przy 110, 120 jest już kiepsko, przy 140 jest męcząco, a przy jeszcze większych trzeba zakładać stopery. Dlatego przez to jest to najgorszy wybór na autostrady w klasie C, no chyba, że ktoś jest głuchy, wówczas może cieszyć się dynamiką i stabilnością.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tanie przeglądy na tle konkurencji w Aso, oszczędny silnik.
4,0
Stosunek jakość/cena
Kiepskie materiały w dolnej części kokpitu, kiepskie guziki na kierownicy, nieprzyjemna, choć jak na razie trwała tapicerka, a takżebrak oświetlenia ledowego wewnątrz.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Na gwarancji wymieniono czujniki parkowania z przodu, stelaż fotela, zaktualizowano garmina, ponieważ nie działał gps, polakierowano wewnętrzne ramki drzwi, ze względu na punktową korozję.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Auto nigdy nie zawiodło, oleju nie ubywa i nie przybywa, generalnie jak na Hondę przystało.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 VTEC Turbo 182KM 134kW
[l/100km]