Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic X Hatchback 5d

Hondziarz, 6 lat temu
Silnik 1.5 VTEC Turbo 182KM 134kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 17 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Honda Civic X Hatchback 5d 1.5 VTEC Turbo 182KM 134kW 2017-2019 - Oceń swoje auto
3,86
6% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
4,0
Całokształt
Pozytywny odbiór auta psują przestarzałe i kiepskie multimedia, a także braki w ergonomii i sztywna polityka pakietowo-cenowa. Zaskakuje prowadzenie, nie tyle że się świetnie prowadzi, a to jak to prowadzenie łączy z komfortem. Do tego silnik, który naprawdę bardzo fajnie jeździ i dobrze przyspiesza też powyżej 140.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak na 180KM jest dynamiczny, od 2rpm zaczyna jechać, kolejny przyrost czuć od ok 4rpm i tak zostaje aż do odcinki, nie puchnie jak 1,4 150KM w astrze K i zdecydowanie lepiej ciągnie od golfa 1,4/1,5tsi 150KM, a o 1,8 142KM w poprzednim Civicu nawet nie ma o czym pisać. Jest przy tym oszczędny, mnie osobiście pali ok 1 litra mniej od 1,8 w IX gen.
4,0
Skrzynia biegów
Nie haczy (chyba ze nie umiesz zmieniać biegów), angażuje, ponieważ ma charakterystyczne kliknięcia i wymaga trochę siły, ale taka jej sportowa cecha, a nie wada, 1 gwiazdkę odejmuje, ponieważ ma zbyt długie prowadzenie.
5,0
Układ jezdny
Świetnie składa się w zakrętach, ukl kier jest mega precyzyjny, jeszcze bardziej niż w ix gen, a co zaskakuje bardzo dobrze jak na kompakt wybiera nierówności, do tego jest bardzo stabilny przy wyższych prędkościach. Mógłby być jedynie mniej nerwowy na poprzecznych uskokach, ale i tak jest dobrze, a na tle twardego poprzednika świetnie.
4,0
Karoseria
Trochę za szerokie szpary pomiędzy tylnymi drzwiami a blotnikiem. Lakier w moim egzemplarzu nie rysuje się tak bardzo jak w poprzedniku, ale elementy piano black już tak- pełno rys i plam.
Komfort
3,0
Widoczność
Kiepska, jest kamera i czujniki, ale i tak trzeba się skupić.
3,0
Ergonomia
Zagmatwane multimedia, brak nawiewów z tyłu, twarde podłokietniki
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Brak wentylacji z tyłu i za długo trzeba czekać aż wyswietli się sterowanie nawiewów na ekranie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bez zastrzeżeń, szerzej niż w poprzedniku, a na kolana z tyłu bardzo podobnie.
3,0
Wyciszenie
Silnik okey, koła i wiatr zdecydowanie za głośno i to dokucza, nawet przy tylko 140 jest już nieprzyjemnie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo mało pali, jak jechałem do 100km/h z econem i na tempomacie = czyli po dziadkowemu, to spalił 4,1l/100km, na 50km trasie. To był rekord, realne spalanie w trasie do 130-140, nawet z częstym wyprzedzeniem i tak rzadko przekracza 6l/100km.
3,0
Stosunek jakość/cena
Twarde materiały, taka sobie tapicerka, ale z drugiej strony solidny montaż. Jednak multimedia oraz czujniki parkowania, deszczu czy świateł, to po prostu jedna wielka porażka.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czujniki parkowania piszczą i Aso nie może z tym nic zrobić, klekocze tłumik z przodu przy rozruchu na ciepło- Aso też sobie z tym nie radzi, stuka fotel przy opuszczaniu. Czasem coś zaskrzypi, ale montaż jak pisałem jest okey, lepiej niż w poprzedniku.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 VTEC Turbo 182KM 134kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda Civic X Hatchback 5d