Pozytywny odbiór auta psują przestarzałe i kiepskie multimedia, a także braki w ergonomii i sztywna polityka pakietowo-cenowa. Zaskakuje prowadzenie, nie tyle że się świetnie prowadzi, a to jak to prowadzenie łączy z komfortem. Do tego silnik, który naprawdę bardzo fajnie jeździ i dobrze przyspiesza też powyżej 140.
Wrażenia
5,0
Silnik
Jak na 180KM jest dynamiczny, od 2rpm zaczyna jechać, kolejny przyrost czuć od ok 4rpm i tak zostaje aż do odcinki, nie puchnie jak 1,4 150KM w astrze K i zdecydowanie lepiej ciągnie od golfa 1,4/1,5tsi 150KM, a o 1,8 142KM w poprzednim Civicu nawet nie ma o czym pisać. Jest przy tym oszczędny, mnie osobiście pali ok 1 litra mniej od 1,8 w IX gen.
4,0
Skrzynia biegów
Nie haczy (chyba ze nie umiesz zmieniać biegów), angażuje, ponieważ ma charakterystyczne kliknięcia i wymaga trochę siły, ale taka jej sportowa cecha, a nie wada, 1 gwiazdkę odejmuje, ponieważ ma zbyt długie prowadzenie.
5,0
Układ jezdny
Świetnie składa się w zakrętach, ukl kier jest mega precyzyjny, jeszcze bardziej niż w ix gen, a co zaskakuje bardzo dobrze jak na kompakt wybiera nierówności, do tego jest bardzo stabilny przy wyższych prędkościach. Mógłby być jedynie mniej nerwowy na poprzecznych uskokach, ale i tak jest dobrze, a na tle twardego poprzednika świetnie.
4,0
Karoseria
Trochę za szerokie szpary pomiędzy tylnymi drzwiami a blotnikiem. Lakier w moim egzemplarzu nie rysuje się tak bardzo jak w poprzedniku, ale elementy piano black już tak- pełno rys i plam.
Komfort
3,0
Widoczność
Kiepska, jest kamera i czujniki, ale i tak trzeba się skupić.
3,0
Ergonomia
Zagmatwane multimedia, brak nawiewów z tyłu, twarde podłokietniki
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Brak wentylacji z tyłu i za długo trzeba czekać aż wyswietli się sterowanie nawiewów na ekranie.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bez zastrzeżeń, szerzej niż w poprzedniku, a na kolana z tyłu bardzo podobnie.
3,0
Wyciszenie
Silnik okey, koła i wiatr zdecydowanie za głośno i to dokucza, nawet przy tylko 140 jest już nieprzyjemnie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bardzo mało pali, jak jechałem do 100km/h z econem i na tempomacie = czyli po dziadkowemu, to spalił 4,1l/100km, na 50km trasie. To był rekord, realne spalanie w trasie do 130-140, nawet z częstym wyprzedzeniem i tak rzadko przekracza 6l/100km.
3,0
Stosunek jakość/cena
Twarde materiały, taka sobie tapicerka, ale z drugiej strony solidny montaż. Jednak multimedia oraz czujniki parkowania, deszczu czy świateł, to po prostu jedna wielka porażka.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czujniki parkowania piszczą i Aso nie może z tym nic zrobić, klekocze tłumik z przodu przy rozruchu na ciepło- Aso też sobie z tym nie radzi, stuka fotel przy opuszczaniu. Czasem coś zaskrzypi, ale montaż jak pisałem jest okey, lepiej niż w poprzedniku.
2,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.5 VTEC Turbo 182KM 134kW
[l/100km]