Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic X Hatchback 5d

Tom, 6 lat temu
Silnik 1.5 VTEC Turbo 182KM 134kW
Rok produkcji 2017
Przebieg: 17 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda Civic X Hatchback 5d 1.5 VTEC Turbo 182KM 134kW 2017-2019 - Oceń swoje auto
4,64
13% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Skrzynia CVT. Spodziewałem się rozwiązania gorszego niż klasyczne automaty w Mazdzie 6 czy BMW 320D, a okazało się, że to rozwiązanie po prostu lepsze.
5,0
Całokształt
Po prostu bardzo dobry samochód. Dynamiczny, oszczędny, wystarczająco przestronny aby pełnić rolę auta rodzinnego, świetnie się prowadzący, w dobrej cenie w stosunku do wyposażenia. Ma oczywiście słabsze punkty, ale są to raczej drobiazgi. Samochód porównuję do Mazdy 6 2,5 i BMW 320D poprzedniej generacji. Choć Civic to samochód niższej klasy jest do nich w pełni porównywalny czy nawet lepszy, a przy tym sporo tańszy.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik. Dynamiczny, cichy i całkiem oszczędny. O dziwo producent bardzo ostrożnie podaje przyspieszenie 8,5s (jak to jest częste u Japończyków), ale w sieci jest wiele filmów pokazujących, że faktyczne przyspieszenie jest około sekundę lepsze. Bardzo dobre jest też subiektywne odczucie mocy.
5,0
Skrzynia biegów
Duże zaskoczenie na plus. Czytałem masę krytycznych opinii o CVT, więc spodziewałem się rozwiązania gorszego niż (uznawane za bardzo dobre) automaty Mazdy 6 czy BMW 320d. W rzeczywistości CVT w Civicu oceniam wyraźnie wyżej niż te klasycznie automaty. Przede wszystkim nie jest prawdą często powtarzane twierdzenie, że skrzynia działa symulując wirtualne biegi. Tak jest tylko kiedy zmieniamy biegi łopatkami. W trybie automatycznym przełożenia są najczęściej zmieniane w sposób ciągły. Np. kiedy nawet dość dynamicznie przyspieszamy w mieście, silnik wchodzi na odpowiednie obroty, np. 3-4 tys., a skrzynia płynnie zmienia przełożenie. Nie ma żadnych skoków obrotów, a przyspieszenie jest praktycznie liniowe, jak w samochodach elektrycznych. W porównaniu z tym działanie zwykłego automatu wydaje się bez sensu, dlaczego np. zmniejsza mi obroty kiedy przyspieszam? Oczywiście to szczegóły, automaty w z Mazdy 6 czy BMW 320d to bardzo dobre skrzynie, ale CVT Hondy jest po prostu lepsze, przede wszystkim pracuje bardziej komfortowo, bez żadnych wad przypisywanych CVT. Typowy zarzut do CVT, to „wyje i nie przyspiesza”. W Civicu jest dokładnie odwrotnie. Samochód rwie do przodu, a silnik jest nadal cichy.
5,0
Układ jezdny
Pewnie najmocniejszy punkt samochodu. Świetne, dynamiczne zawieszenie. Bezpośredni układ kierowniczy. Świetne hamulce. W sumie zestawienie godne sportowego samochodu. Mazda, ma może trochę bardziej komfortowe zawieszenie, ale odczucia znacznie mniej sportowe. BMW jeszcze lepiej łączy komfort i dynamikę, ale też kosztuje z porównywalnym wyposażeniem ponad dwa razy tyle. Civic jest też bardzo zwrotny.
5,0
Karoseria
Wyróżnia się z tłumu. Oczywiście typowy Janusz wybierze Skodę, VW lub Toyotę. Jakość wnętrza na poziomie liderów w tej klasie (np. Seat Leon), gorsze plastiki można znaleźć tylko w takich miejscach jak dolna część drzwi. Z drugiej strony to jedyny punkt gdzie Mazda 6 i BMW 3 mają wyraźną przewagę.
Komfort
4,0
Widoczność
Jak to w nowych samochodach. Są czujniki, kamera, w praktyce problemu nie ma.
4,0
Ergonomia
Wbrew narzekaniom dziennikarzy w różnych testach, nie widzę nic co na dłuższą metę utrudniałoby obsługę. Dziennikarzom pewnie przeszkadza kiedy coś obsługuje się inaczej niż w Skodach. Przyczepiłbym się za to o pewne braki, w ogólnie bardzo dobrym wyposażeniu, zwłaszcza, że nieraz to drobiazgi. Brakuje mi otworu do przewożenia nart, nawiewów i gniazd ładowania z tyłu (a są podgrzewane fotele), haczyków w bagażniku, regulacji wysokości fotela pasażera, elektrycznych foteli, podgrzewanej kierownicy. Światła są full led i automatyczne ale nie są matrycowe (choć świecą bardzo dobrze). Świetne rozwiązanie z roletą, nie trzeba szukać miejsca na dużą półkę kiedy chcemy przewieźć coś wyższego.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bez uwag.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Prawdopodobnie lider w klasie pod tym względem. Oktawia może mieć większy bagażnik, ale nie oferuje tyle miejsca pasażerom. Co najwyżej minimalnie mniej miejsca niż w Mazdzie 6 (dobrze ocenianym pod tym względem samochodzie wyższej klasy), i dużo lepiej niż w BMW 3 poprzedniej generacji. Bagażnik na tyle duży, że samochód może pełnić rolę auta rodzinnego stanowiąc ciekawą alternatywę dla nudnych kombi czy SUV-ów. W praktyce samochód okazuje się bardziej pojemny niż Mazda 6 sedan.
4,0
Wyciszenie
Silnik pozostaje cichy nawet przy bardzo dynamicznym przyspieszaniu, co zachęca do dynamicznej jazdy. Pod tym względem jest lepszy od Mazdy 6 2,5 czy BMW 320d. Zawieszenie bardzo ciche. Jednak wyciszenie przy jeździe ze stałą prędkością powinno być lepsze. Dość mocno słychać szum opon.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
6-6,5l w trasie, niecałe 8l przy 140 na autostradzie (wg. GPS, czyli 145 na liczniku), średnie po kilkunastu tysiącach kilometrów 7,8l. Diesel z DPF o podobnej mocy paliłby porównywalnie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Kto szuka taniej i słabo wyposażonej wersji nie znajdzie u Hondy dobrej oferty. Jeżeli ktoś tak jak ja szuka samochodu mocnego z dobrym wyposażeniem, oferta okazuje się bardzo dobra. Konkurenci z porównywalnymi silnikami i wyposażeniem są drożsi.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Lakier wokół klamek błyskawicznie łapie rysy. Początkowo plastyki potrafiły zaskrzypieć, ale zniknęło to po paru tysiącach.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.5 VTEC Turbo 182KM 134kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,4
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,1
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda Civic X Hatchback 5d