super silnik, ukł kierowniczy i skrzynia biegów, słaba autoklima i tkanina wewnątrz, dużo upierdliwych usterek (naprawiane bezproblemowo w ramach gwarancji, NIE MECHANICZNE!!!)
Wrażenia
5,0
Silnik
daję 5* ponieważ jest to jednostka 3cyl 1000cm a zachowuje się jak conajmniej 1,8l poprzedniej generacji
5,0
Skrzynia biegów
rewelacja, precyzyjna, krótkie przełożenia
5,0
Układ jezdny
rewelacyjny, jedzie jak po szynach, twardy a zarazem bardzo komfortowy jakby z pneumatyką.. (porównywalny z lexusem is200t 245km), hamulce są obłędne auto wprost staje w miejscu.. (poprzednie auto nowa octavia III można powiedzieć że nie hamowała wcale porównując..)
4,0
Karoseria
blacha lichsza niż u niemców (jak to w Japończykach, w avensisie z 2010r była podobna), zobaczymy po 3-4 latach (nie zobaczymy bo sprzedałem i kupiłem O4 - jestem bardziej zadowolony)
Komfort
5,0
Widoczność
gorzej do tyłu (ale są duże lusterka boczne i kamera cofania w wersji elegance)
4,0
Ergonomia
wszystko na miejscu, pełna intuicyjność, funkcjonalność telemetryki i obsługa wyświetlaczy nieco słabsza niż u niemców
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
słaby tryb auto: za bardzo daje ciepłem na nogi a chłodem górą (ustawione 20st, na zewnątrz -3 do +5), ciągle trzeba coś przestawiać żeby było komfortowo a dodatkowo nawiewy środkowe nie mają zamknięcia
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
bdb jak na wielkość auta, porównywalnie jak w octavii III i trochę mniej niż w IV
5,0
Wyciszenie
bdb
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
powinna mniej spalać, przeglądu jeszcze nie miałem pewnie będzie podobnie jak u konkurencji (tak samo ubezp)
4,0
Stosunek jakość/cena
cena cennikowa jest wysoka, warto upatrzyć coś ze stoku ze zniżką 6-8 tys
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
czujniki zbliżeniowe wariujące w deszczu, grzałki podgrzewanych siedzeń odciskające się na tkaninie, wymiana chłodnicy na gwarancji
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.0 VTEC Turbo 129KM 95kW
[l/100km]