Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic X Hatchback 5d Type R

jaro, 2 lata temu
Silnik 2.0 i-VTEC Turbo 320KM 235kW
Rok produkcji 2018
Przebieg: 121 tys. km
Okres użytkowania: 4 lata
Honda Civic X Hatchback 5d Type R  2.0 i-VTEC Turbo 320KM 235kW 2017-2020 - Oceń swoje auto
5,00
22% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
Przeniesienie napędu
5,0
Całokształt
Podobno jestem rekordzistą Polski jeśli chodzi o przebieg TYPE R X generacji. Głównym kryterium przy podejmowanie decyzji o wyborze tego typu samochodu było to, czy oprócz walorów sportowych będzie on posiadał również normalne walory użytkowe, Słowem, czy nie będzie "urywał głowy" np. w czasie jazdy po bruku. Skoro jako 50 latek mogę nim pokonać dystans 1500 km i normalnie chodzić bez uszczerbku na kręgosłupie, tzn., że powyższy warunek został spełniony. Pojazd jest użytkowany zgodnie z przepisami ruchu drogowego. Nadmieniam, że często podróżuję przez Niemcy i tam wykorzystuję jego potencjał. Kilka razy byłem na torze. (przy takiej eksploatacji średnie zużycie to 8,8 l/100km). No ale o tym jak type r radzi sobie w takich warunkach, to świadczą przejazdy zawodowców i osiągane czasy. Bardzo dobrze działają systemy wspomagające jazdę a w szczególności prowadzenie w pasie drogowym i aktywny tempomat. Opony... zużywają się znacznie szybciej niż w normalnych samochodach - nic za darmo, poza tym są czułe na temperaturę. Przez 121 tys. zuzyłem 3 komplety opon letnich i 1,5 zimowych. o zakładaniu opon tanich nie ma mowy, więc jeśli ktoś chce zaoszczędzić to ten samochód będzie jeździł jak po lodzie i stanie się niebezpieczny. Czy kupił bym nowy model? Poczekam na hybrydę 4X4. czyli XII generację najprawdopodobniej.
Wrażenia
5,0
Silnik
5,0
Skrzynia biegów
trochę się jej obawiałem, szczególnie po "aferze z synchronizatorami. Jednak skrzynia do teraz pracuje tak precyzyjnie, jak w dniu kiedy odebrałem samochód z salonu.
5,0
Układ jezdny
5,0
Karoseria
Po czterech latach i 121 tys. samochód wygląda jak nowy. żądnych śladów eksploatacji
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
działa tak jak powinna.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
tu wiele osób może się zdziwić. jest to normalny, wygodny rodzinny samochód. Jakież było zdziwienie sprzedawców AGD jak pakowałem do niego pełnowymiarową pralkę. Siedzenia przednie rewelacja.
5,0
Wyciszenie
Przyznaję 5 gwiazdek ze względu na charakter samochodu. Jednak nie jest to lexus LS. powyżej 100 km/h jest głośno, głównie za sprawą układu wydechowego. Szumy opływowe nie są uciążliwe.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód obsługiwany wyłącznie w ASO, Nie jest drogi w utrzymaniu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Poza materiałami eksploatacyjnymi podlegającymi normalnemu zużyciu zgodnymi z harmonogramem obsługi ASO) wymieniłem po 45tys. klocki ham. tył, po 100 tys. klocki ham. tył , po 90 tys. klocki hamulcowe przód. i po 110 tys. pióra wycieraczek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nie było żadnych usterek

Pb - zużycie paliwa dla silnika 2.0 i-VTEC Turbo 320KM 235kW [l/100km]

Średnie zużycie
14,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
8,8
Maksymalne średnie zużycie paliwa
30,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,6
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda Civic X Hatchback 5d Type R