Ocena kierowcy - Honda Civic X Hatchback 5d Type R
jaro,
2 lata temu
Silnik 2.0 i-VTEC Turbo 320KM 235kW
Rok produkcji 2018
Przebieg:
121 tys. km
Okres użytkowania:
4 lata
5,00
22% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie
Przeniesienie napędu
5,0
Całokształt
Podobno jestem rekordzistą Polski jeśli chodzi o przebieg TYPE R X generacji. Głównym kryterium przy podejmowanie decyzji o wyborze tego typu samochodu było to, czy oprócz walorów sportowych będzie on posiadał również normalne walory użytkowe, Słowem, czy nie będzie "urywał głowy" np. w czasie jazdy po bruku. Skoro jako 50 latek mogę nim pokonać dystans 1500 km i normalnie chodzić bez uszczerbku na kręgosłupie, tzn., że powyższy warunek został spełniony. Pojazd jest użytkowany zgodnie z przepisami ruchu drogowego. Nadmieniam, że często podróżuję przez Niemcy i tam wykorzystuję jego potencjał. Kilka razy byłem na torze. (przy takiej eksploatacji średnie zużycie to 8,8 l/100km). No ale o tym jak type r radzi sobie w takich warunkach, to świadczą przejazdy zawodowców i osiągane czasy. Bardzo dobrze działają systemy wspomagające jazdę a w szczególności prowadzenie w pasie drogowym i aktywny tempomat. Opony... zużywają się znacznie szybciej niż w normalnych samochodach - nic za darmo, poza tym są czułe na temperaturę. Przez 121 tys. zuzyłem 3 komplety opon letnich i 1,5 zimowych. o zakładaniu opon tanich nie ma mowy, więc jeśli ktoś chce zaoszczędzić to ten samochód będzie jeździł jak po lodzie i stanie się niebezpieczny. Czy kupił bym nowy model? Poczekam na hybrydę 4X4. czyli XII generację najprawdopodobniej.
Wrażenia
5,0
Silnik
5,0
Skrzynia biegów
trochę się jej obawiałem, szczególnie po "aferze z synchronizatorami. Jednak skrzynia do teraz pracuje tak precyzyjnie, jak w dniu kiedy odebrałem samochód z salonu.
5,0
Układ jezdny
5,0
Karoseria
Po czterech latach i 121 tys. samochód wygląda jak nowy. żądnych śladów eksploatacji
Komfort
5,0
Widoczność
5,0
Ergonomia
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
działa tak jak powinna.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
tu wiele osób może się zdziwić. jest to normalny, wygodny rodzinny samochód. Jakież było zdziwienie sprzedawców AGD jak pakowałem do niego pełnowymiarową pralkę. Siedzenia przednie rewelacja.
5,0
Wyciszenie
Przyznaję 5 gwiazdek ze względu na charakter samochodu. Jednak nie jest to lexus LS. powyżej 100 km/h jest głośno, głównie za sprawą układu wydechowego. Szumy opływowe nie są uciążliwe.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Samochód obsługiwany wyłącznie w ASO, Nie jest drogi w utrzymaniu.
5,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Poza materiałami eksploatacyjnymi podlegającymi normalnemu zużyciu zgodnymi z harmonogramem obsługi ASO) wymieniłem po 45tys. klocki ham. tył, po 100 tys. klocki ham. tył , po 90 tys. klocki hamulcowe przód. i po 110 tys. pióra wycieraczek.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
nie było żadnych usterek
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 2.0 i-VTEC Turbo 320KM 235kW
[l/100km]