Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic X Hatchback 5d Facelifting

Żuwarski, 3 lata temu
Silnik 1,5 VTEC TURBO 182KM 134kW
Rok produkcji 2020
Przebieg: 22 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Honda Civic X Hatchback 5d Facelifting 1,5 VTEC TURBO 182KM 134kW 2020-2021 - Oceń swoje auto
3,57
13% gorzej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : bardzo szybkie zawieszenie, można spokojnie w zakrętach usiąść za np. BMW i przy szybkiej jeździe będzie widać jak facet w BMW się poci ze strachu, a ty jedziesz na luzie z takimi prędkościami, trzeba tylko mieć zawsze z tyłu głowy, że każdy samochód w pewnym momencie wyleci z drogi jeśli się przegnie i uważać żeby nie włączył się tryb "God mode"
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : słaby serwis, ma się wrażenie, że robi łaskę, a biorąc pod uwagę, ze przeglądy są dość często tym bardziej jest to uciążliwe
3,0
Całokształt
Japoński kompakt. Jakość materiałów niska (z japońskich wyższą jakość ma Mazda, a nawet Toyota). Spasowanie niezłe. Zawieszenie bardzo dobre (szybkie), aczkolwiek głośne. Jakość serwisu przeciętna lub niższa niż przeciętna.
Wrażenia
4,0
Silnik
silnik dość mocny z bezpośrednim wtryskiem, paliwo przenika do oleju, na krótkich dystansach, w wersji ze skrzynią manualną jest zaprogramowany rev hang co raczej nie wpływa dobrze na skrzynię biegów (uderzenia w 2 bieg przy dynamicznym przyśpieszaniu)
3,0
Skrzynia biegów
haczy 2 bieg, dźwignia zmiany biegów niby krótka, ale to chyba w porównaniu do może Opla, gałka zmiany biegów obraca się w ręku, dziwny dźwięk podczas zmian (nieprzyjemny, dający wrażenie niskiej jakości)
5,0
Układ jezdny
bardzo szybki, auto dobrze się trzyma drogi, na poprzecznych nierównościach łupie (tzn. przejeżdża komfortowo, ale słychać jak tył łupie)
4,0
Karoseria
przód bardzo fajny, przód bok też, tył.....przekombinowany - zabrakło weny, albo pieniędzy na poprawe zaprojektowanie tyłu, jak na kompakt dość sporo miejsca
Komfort
3,0
Widoczność
bez kamery cofania zapomnij, jeśli kamera jest to ok, z przodu i z tyłu dodatkowo są czujniki parkowania co bardzo pomaga
3,0
Ergonomia
trudno dopasować fotel kierowcy, w polifcie ma sterowanie elektryczme, ale nie posiada pamięci ustawień, co biorąc pod uwagę trudność wygodnego ustawienia fotela byłoby bardzo przydatne, ogólnie trudno dopasować dobrą pozycję za kierownicą (wygodną i właściwą), sterowanie szybami nieergonomiczne (za to wszystkie szyby mają automat), półeczka na telefon mała, biorąc pod uwagę że robi się coraz większe telefony (mój mieści się na styk, a jest dość niewielki)
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
przeciętnie, w aucie łatwo parują szyby (przód i tył), trzeba odparowywać, zwłaszcza jak się włączy obieg zamknięty lub jeśli na zewnątrz jest wilgotno bo np. pada deszcz (czyli albo zaparowane, albo wdychasz spaliny z diesla jadącego przed tobą), ogrzewanie foteli nie używam, bo podobno potem na fotelu zostają ślady po drucikach
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
tu jest dobrze, dla kierowcy sporo przestrzeni, także na wysokość mimo, że auto dość niskie, z tyłu także (jak na kompakt i jego konkurentów) jest sporo przestrzeni na nogi i na wysokość, na szerokość akcpetowalnie jeśli weźmie się pod uwagę, że to kompakt
3,0
Wyciszenie
karoseria wyciszona nieźle od szumu opływającego powietrza, słabo wyciszona jeśli chodzi o dźwięk dochodzący od opon, można to zmniejszyć zmieniając opony na cichsze i będzie mniej słychać hałas toczenia, natomiast nadal pozostanie hałas od kamyczków wyrzucanych spod kół czy wody podczas jazdy po mokrej nawierzchni, bardzo dziwny dźwięk jeśli otworzy się tylną szybę powyżej 80km/h (bardzo nieprzyjeamne uczucie)
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
trzeba brać pod uwagę, że wymiana oleju jest jak pokaże komputer czyli zwykle w okolicach 10 000km (znacznie częściej niż u konkurencji czyli np. jak w innym aucie co 30 000km to oznacza to, że serwis olejowy robisz 3 razy częściej czyli płacisz 3 razy częściej i 3 razy częściej marnujesz czas w serwisie, a to nic przyjemnego bo serwis co najwyżej przeciętny, a można powiedzieć, że niżej), Druga sprawa to jest jeszcze serwis B który średnio wypada co roku. W sumie więc jeśli rocznie robisz 10 000km to serwis odwiedzisz 2 razy w roku, jeśli rocznie robisz 30 000km to serwis odwiedzisz 4 razy w roku (i tyle samo razy zapłacisz i stracisz czas), obsługa serwisowa na poziomie samochodów tanich choć Dacia ma chyba lepszą, ale może to wynikać z miejsca gdzie serwisuję, zużycie paliwa jak to w tturbo - jak nie wkręcasz i jedziesz spokojnie to zejdzie poniżej 7 litrów, jak pociśniesz i turbo trochę popracuje to powyżej 10 też bez problemu zrobisz - mam na myśli naprawdę ostrą jazdę
4,0
Stosunek jakość/cena
tu wbrew pozorom jest całkiem nieźle, choć pamiętam opinię że samochód drogi, podczas konfugirowania jednak jeśli chciałem uzyskać ten sam poziom wyposażenia oraz moc silnika co u innych, to np. Skoda wychodziła sporo drożej. Zresztą w czasie gdy kupowałem ciężko było znależć konkuretna z takim wyposażeniem i silnikiem o mocy w okolicach 180 koni mechanicznych, dopiero od niedawna takie się pojawiiły u niektórych konkurentów
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
no trochę tego jest, skrzypienie, drzwi źle spasowane, czujniki przednie czasem wariują (zwłaszcza po myjni albo jak się zakleją śniegiem) ale to przejściowy objaw bo jak wyschną albo śnieg się stopi to okej, poza tym nie ma tragedii choć serwis chyba jednak zmienię bo nie chcę im przeszkadzać w przeglądaniu fejsbuka
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
odpukać dotąd nic

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1,5 VTEC TURBO 182KM 134kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,3
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,0
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Civic X Hatchback 5d Facelifting 1,5 VTEC TURBO 182KM 134kW
Średni koszt przejechania 100 km
48,00 zł
7,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Civic X Hatchback 5d Facelifting