tak na 5-, po miesiącu mam przyjemne wrażenia, a jak zabieram sią za wyprzedzanie to mi się często uśmiech pojawia na twarzy
Wrażenia
5,0
Silnik
wersja sedan
raczej cichy, chociaż po jeżdzie próbnej miałem wrazenie że do 60km na godzine to go wogóle nie słychać, a jak go kupiłem to mam inne wrażenia, ale jest ok. silnik bardzo elastyczny po mieście 3 bieg i prawie jak w automacie nie trzeba zmieniać biegów, chyba ze się zatrzymamy. na trasie też dobrze szcególnie na wyższych obrotach, ma przyspieszenie, poza tym można wrzucić 6 bieg i sobie spokojnie jechać
3,0
Skrzynia biegów
trzeba przyzwyczić się do raczej spokojnej zmiany biegów, szczególnie z 2 na 3,i z 3 na 2, poza tym biegi wchodzą płynnie
4,0
Układ jezdny
wersja sedan; super trzymanie na drodze i w zakrętach, po nierównościach to często jakby się płyneło
najpierw chciałem kupić wersję 5-cio drzwiową, ale po jeżdzie próbnej stwierdziłem że to porażka, tutaj to coś zupełnie innego
Komfort
3,0
Widoczność
do przodu słupki zasłaniają przy zakrętach, można niezauważyć pieszego, albo krawęznika, do tyłu to tak raczej normalnie, mam sedana, gorzej jednak z patrzeniem w prawy bok lekko do tyłu bo się zagłówek pasażera z belką srodkową nakłada i powstaje duży punkt martwy jak się wyjeżdza z podporządkowanej
4,0
Ergonomia
wszystko pod ręką, łatwo się przyzwyczaic, prawie wszystko na przyciski + sterowanie radiem w kierownicy sporo ułatwia sprawę i nie rozprasza w czasie jazdy, jedyny problem to mam z ustawieniem odpowiednim kierownicy aby nie zasłaniała prądkościomierza, wyświetleń komputera bez pochylania się nie sposób dojrzeć
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
nawiew na przednią szybę ekstra, specjalny przycisk, poza tym nagrzewa się w miarę dobrze, na nawiewie wewnetrznym powietrza nie da się jednak jechać dłużej bo robi się jakoś tak duszno
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
przestrzeni jak dla mnie jest dużo i dla pasażerów tak samo, przed kupnem testowaliśmy kilka innych samochodów, np. peugeot 407, focusa, octawię II. ford i 407 się chowają
4,0
Wyciszenie
jak wspomniałem na początku po jeżdzie próbnej kilka miesięcy przed kupnem miałem lepsze odczucia niż obecnie, ale generalnie jest ok, trochę słychać szum powietrza, a brzmienie silnika na wyższych obrotach jest nawet fajne, nie ma o narzekać,
głośny to dopiero jest focus, jak jechałem ponad 100 to myślałem że ma szybę niedomkniętą
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
odrazu podaję że przy tankowaniu wychodzi co innego niż na komputerze. ok 0,6-0,8 więcej. już się zastanawiam jaką srednią ten komputer pokazuje.
teraz jest zima to pewnie pali trochę więcej ale tak srednio to ok 7.4 - 7.9 l/100km,
przegladow jeszcze nie było,
drogie bagazniki na dach
4,0
Stosunek jakość/cena
myślę że pomimo wysokiej ceny, mam executiva, to w porónaniu z konkurencją jest super, w innych albo mają dużeo słabsze wyposarzenie albo silnik 1.6 za tą cenę.
nie podoba mi się tylko brak ESP, nawet w opcji, gdziś czytałem że rzeczywisty koszt produkcji ESP to ok 150 euro, a tu niema
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
mam wrażenie że zbyt często przeskakują mi piosenki na mp-3, w 2 aucie ta sama cd i jest ok, a radio za 300zł LG
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
za wcześnie
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
[l/100km]