Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic VIII Sedan

Szary Franek, 17 lat temu
Silnik 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 1 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda Civic VIII Sedan 1.8 i-VTEC 140KM 103kW 2006-2011 - Oceń swoje auto
4,85
19% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Ekstra kształt. Mam wersję sedan. Podoba mi się bardziej, niż hatchback, bo mniej wydziwiany, nie ma w nim sprawiających kłopot gadgetów typu pozioma belka na tylnym oknie. Bardzo ciekawe kolory (wybrałem shoreline mist, nowy ciekawy odcień), choć przeboleć nie mogę, że nie ma błękitów - te są zarezerwowane dla hybrydy, nie wiem czemu. Bardziej szczegółówą opinię przedstawiam na AutoCentrum.pl, przy artykule "Honda Civic 4d - bardziej komfortowy od hatchbacka i łatwiej dostępny".
Wrażenia
5,0
Silnik
Jeżdżę Hondą Civic sedan. Silnik pracuje kulturalnie, spokojnie i w dużym zakresie prędkości tak, że nie trzeba często zmieniać biegów. Mocy wystarczy do szybkiego przyspieszenia, samochód reaguje na lekkie naciśnięcie gazu.
5,0
Skrzynia biegów
Biegi wchodzą bez problemu. To mój pierwszy samochód ze skrzynią sześciobiegową, ale od pierwszych kilometrów czułem się w nim "jak u siebie".
5,0
Układ jezdny
Dobrze trzyma się jezdni. Szkoda tylko, że ESP dostępne jest dla tego modelu jedynie w najdroższej wersji z automatem.
Komfort
4,0
Widoczność
Na cztery plus. Do przodu i do tyłu na wprost - ok, ale przeszkadzają grube słupki z przodu w widoku na skos. Pewnie to mkonieczne z uwagi na sztywność auta i jego bezpieczeństwo.
4,0
Ergonomia
Też na cztery plus. Same plusy, ale są wyjątki : Za nisko położony jest wyświetlacz ilości przejechanych kilometrów i średniego zużycia paliwa, zasłania go częściowo wypukłość środkowej części koła kierownicy. W rezultacie - dla pełnego widoku wyświetlacza trzeba się nieco pochylić do przodu. Drugi minus to zagłówki. Może to i bezpieczne, jechać z głową dociśniętą do zagłówka i może to ktoś lubi, ale nie ja. Przydałaby się możliwość regulacji położenia zagłówków w poziomie.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zaparowane szyby są błyskawicznie osuszane. Rozmrażania jeszcze nie sprawdzałem - pani Zima nie dała szansy.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Same superlatywy. Wygodne fotele, miejsca tyle co w Accordzie, wsiadanie i wysiadanie bez problemu, choć nie zaliczam się do krasnali.
5,0
Wyciszenie
Do 3000 obrotów cichutko, powyżej słychać trochę muzykę silnika. Ale brzmi super, więc to lubię.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Bez szczegółowej oceny, za krótko jeżdżę, zeby ferować wyroki.
5,0
Stosunek jakość/cena
Tu nie mam wątpliwości. Przez blisko rok szukałem samochodu dla siebie; wybrałbym hatchbacka bo w sumie nieco lepiej wyposażony, ale jestem zbyt wygodny, a sedan zapewnia większy komfort jazdy.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Okaże się - na razie jest super.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nic nie było.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,2
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,6
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,4
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Civic VIII Sedan 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,00 zł
7,6
l/100km
9,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Civic VIII Sedan