Kolejny mój "japończyk" - choć pierwsza honda (wcześniej: toyota, nissan, mitsubishi). Wcześniejsze doświadczenia doskonałe, mam nadzieje na takie same w tym przypadku. Interesujące są nowatorskie rozwiązania w silniku i układzie jezdnym. Sama sylwetka - to kwestia gustu - ale mnie się podoba. Stosunkowo bogate wyposażenie. Samochód interesujący, klasyczny, choć bagażnik stosunkowo nie za duży.
Wrażenia
4,0
Silnik
Cały komentarz jest zapisem pierwszych wrażeń. Trudno o głęboką analizę po przejechaniu 1000 km. Co do silnika, to
praktycznie go nie słychać, przy większych obrotach i przy nagłym przyspieszaniu, słyszymy, że jest, ale praktycznie tak jest w większości modeli.
5,0
Skrzynia biegów
Automat. Trzeba sie do niego przyzwyczaić, ale biegi dobierane są doskonale. Ponadto ma wszystkie pozytywy automatu (komfort prowadzenia w mieście, zatrzymywanie sie pod górkę, itp) ale także negatywy (skrzynia manualna, zwłaszcza przy szybkim wyprzedzaniu jest nie do zastąpienia).
4,0
Układ jezdny
Samochód doskonale się prowadzi, jest "czuły" na ruchy kierownicą i bardzo "posłuszny". Na zakrętach trzyma się doskonale. W miarę dobrze tłumi nierówności, choć na niektóych polskich drogach tylko poduszkowiec byłby z oceną doskonała.
Komfort
4,0
Widoczność
Do przodu dobra, choć trzeba się przyzwyczaić do pewnego złudzenia: już wjeżdżam w ścianę, a tam jeszcze prawie metr odstępu. Do tyłu - dobrze, gdy chodzi o widoczność podczas jazdy, ale przeciętnie, gdy zaczynamy cofać.
4,0
Ergonomia
Uważam, że jest dobra.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak do tej pory sprawdza się fantastycznie - zwłaszcza opcja "auto".
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jestem osobą wysoką, w każdym więc samochodzie mam nieco za mało miejsca. W hondzie jest dobrze, miejsca jest dużo, można byłoby tylko życzyć sobie w fotelu kierowcy zamontowanego regulatora fotela w okolicy lędźwiowej. Z tyłu wystarczająco dużo miejsca, choć po maksymalnym odsunięcia fotela kierowcy kurczy sie przestrzeń z tyłu.
4,0
Wyciszenie
Jest to samochód, w którym można podróżować w komfortowej ciszy, wyłączają wspomniane wcześniej momenty "ryku" silnika
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Zbyt krótki okres eksploatacji nie upoważnia mnie do wiążących opinii. Zapowiada się nieźle, przy czym moja jazda na tym etapie (taka była rada serwisu) jest bardzo spokojna. Stąd też zachęcające wynika spalania.
5,0
Stosunek jakość/cena
W tym segmencie aut nie można nabyć u konkurencji samochodu z takim wyposażeniem za takie pieniadze. Przynajmniej w moim rejonie. Sprawdziłem w 5 salonach. Dlatego ocena wysoka.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Byłoby przykro, gdyby po takim przebiegu coś się zepsuło.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak wyżej.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
[l/100km]