Podczas wyboru następnego samochodu zależało mi aby było trwałe, dynamiczne i miało niskie spalanie. Wybór padł na Hondę civic VIII generacji w sedanie. Auto kupiłem z ASO hondy jako używane w 2017. Jestem bardzo zadowolony z użytkowania tego samochodu. Przez 4 lata nie zawiodło mnie. Poruszam się głównie po mieście, czasem poza nim. W obu przypadkach sprowadza się znakomicie. Gorzej jest podczas jazdy autostradą, ponieważ auto jest słabo wyciszone. Po przekroczeniu 110 km/h w aucie robi się głośno, a gdy chcemy okupować lewy pas, silnik trzeba trzymać na wysokich obrotach, przez co robi się jeszcze głośniej. Ale auto odwdzięcza się za to niskim spalanie ( poza miastem udało mi się zejść do 5l/100km. Przez 4 lata była wymiana oleju i regulacja zaworów. Do tego auto dzięki temu, że ma precyzyjny układ kierowniczy, świetną skrzynię biegów i wysokoobrotową charakterystykę silnika może dać sporą frajdę z jazdy
Wrażenia
5,0
Silnik
Najmocniejszy punkt tego auta. Jest to silnik wysokoobrotowy, więc aby wyprzedzić koniecznie trzeba z redukować, dopiero przy 4 tyś. obrotów silnik się budzi do życia, a dopiero wtedy auto zaczyna dawać akceptowalną dynamikę. Ewidentnie widać, że silnik lubi być w wyższym zakresie obrotów, więc wysokie obroty mu zaszkodzą. Najbardziej mnie zaskoczyło spalanie: w mieście 7-8, poza miastem przy jeździe bez szaleństw 6-5, autostrada to 8-9l.
4,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna i krótki skok lewarka, stanowi dobre połączenie z układem kierowniczym i silnikiem.
4,0
Układ jezdny
Jak na auto, które nie jest sportowe, jest naprawdę dobrze, ale nie idealnie. :)
3,0
Karoseria
Auto mi się bardzo podoba z wyglądu zewnętrznego. Jakość lakieru jest słaba i jest on bardzo podatny na zadrapania i uszkodzenia, jest po prostu bardzo delikatny. Wiele osób narzeka na problemy z korozją, moje auto jest zadbane, więc są bardzo drobne oznaki, które widać kiedy auto stoi na podnośniku. Łatwo je usunąć
Komfort
4,0
Widoczność
W porządku, nie mam zastrzeżeń.
4,0
Ergonomia
Wygląd kokpitu osobiście mi się nie podoba, ale ergonomia jest ok.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
W aucie szybko robi się ciepło, klima działa bez zażutu.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Ok, bagażnik bardzo duży.
3,0
Wyciszenie
Kiepskie wyciszenie przeszkadza jedynie kiedy przekroczymy prędkość 110 km/h. System audio gra bardzo dobrze, mam uczucie, że nawet lepiej niż w X generacji, którą też jeździłem.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Niskie spalanie i bardzo dobra trwałość, bez zażutu.
3,0
Stosunek jakość/cena
Auto było produkowane w Turcji, więc nie oczekujmy dużego komfortu i świetnej jakości. Plastiki we wnętrzu są kiepskiej jakości, dużo zaślepek ( mam podstawową wersję wyposażenia).
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Po 3 latach użytkowania odpadła jedynie osłona termiczna przy tłumiku, przykręcona na nowo, więc ok.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
[l/100km]