Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic VIII Sedan

Daily_User, 4 lata temu
Silnik 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 221 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda Civic VIII Sedan 1.8 i-VTEC 140KM 103kW 2006-2011 - Oceń swoje auto
4,79
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
5,0
Całokształt
Jest to już moja 3cia honda civic i jak na godnego następce - nie sprawia mi żadnych kłopotów. Szukając auta celowałem bardziej w BMW E90/ BMW E87 czy Audia A4 B7. Chciałem się przesiąść z hondy na markę "premium" - i bardzo się cieszę, że wybór padł na Civica VIII gen. Auto w żadnym stopniu nie sprawia problemów, pod względem mechanicznym tu nic się nie psuje. Elektryka - komputer ma możliwość autosprawdzenia systemu za pośrednictwem zrobienia zwarcia na złączu diagnostycznym i samemu odczytania błędów, choć i one nie wystąpiły. Wierny marce ufam w jej bezawaryjność. Jedyny mankament to lakier i karoseria - kto jeździ Japończykami ten wie ze ruda lubi te samochody chrupać więc jeśli o nią zadbamy (konserwacja, podmalowanie elementów itd) będzie elegancko. Lakier jest miękki - fakt, jak to ktoś ujął rysuje się od samego patrzenia :) Natomiast i to nie jest prawdą w 100%, normalne że rysy się zdarzają natomiast plusem miękkiego lakieru jest to że można te wady łatwo usunąć pastą polerską. Więc jeśli ktoś się zastanawia i szuka auta bezawaryjnego, w dobrych pieniądzach z niezłym wyposażeniem - śmiało może celować w Civica 1.8 (nie polecam 1.4 czy 2.2 (choć ten drugi to ponoć udana konstrukcja))
Wrażenia
5,0
Silnik
Prosty wolnossący hondy - co tu dużo pisać? Te silniki robią długie dystanse bez żadnego remontu. Prosta, niezawodna konstrukcja lecz niestety R18A1/ R18A2 bo o nim mowa - nie jest podatny na tuning mechaniczny.
5,0
Skrzynia biegów
Bez zarzutu - biegi wchodzą, nie wyskakują. Chodzi jak należy.
5,0
Układ jezdny
Komfortowo tłumi drgania, ale sztywniejsze niż w VW Passat. Z tyłu brak belki robi robote
4,0
Karoseria
Karoseria to bolączka tego auta (jak to Japoniec) - należy zwrócić uwagę na spód i elementy karoserii przy zakupie aby potem nie żałować.
Komfort
4,0
Widoczność
Tutaj delikatnie w zakrętach czasem przeszkadza słupek A, natomiast jest to kwestia przyzwyczajenia.
5,0
Ergonomia
Wszystko czego potrzebujesz masz pod ręka. Brak uwag
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
4,0
Wyciszenie
Powyżej 130 km/h mogłoby być ciszej - nie jest głośno ale jak mam się doczepić do czegoś to wygłuszenie "dupy nie urywa"
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Części dosyć tanie, spokojnie dorwiemy wszystkie części mechaniczne do tego modelu choć nie jest on aż tak popularny w sklepach motoryzacyjnych jak "UFO"
5,0
Stosunek jakość/cena
I tutaj dochodzimy do setna sprawy - jak dla mnie 5/5. Nie ma usterek, zużywają się rzeczy, jak w każdym innym aucie (tulejki, olej, ewentualnie sprężyna amortyzatorów). Kupować i jeździć - nie dołożycie do tego auta.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak na Honde przystało - zero problemów. Jak zmieniać to tylko na nowszy egzemplarz (bądź Type R )

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
7,2
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Civic VIII Sedan 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,00 zł
7,6
l/100km
9,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Civic VIII Sedan