Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic VIII Sedan

Rafal, 5 lat temu
Silnik 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Rok produkcji 2010
Przebieg: 140 tys. km
Okres użytkowania: 2 lata
Honda Civic VIII Sedan 1.8 i-VTEC 140KM 103kW 2006-2011 - Oceń swoje auto
4,14
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : Naprawdę dobrze tłumi nierówności
Silnik : niezawodny, współpracuje dobrze z LPG, dość osczędny i elastyczny jak na hondę
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Inne : nie ma usterek :)
4,0
Całokształt
Dość wygodny, zupełnie bezawaryjny, ale poza tym taki ... nijaki
Wrażenia
4,0
Silnik
Jak na 1.8 dość oszczędny. Gazu pali max 10 l przy dynamicznej jezdzie, na autostradzie przy 140-150 schodzi do 8.5. Przyspieszenie niezłe, elastyczność jak na wolnossący PB to bardzo przyzwoita. Po mieście można jechać 60 na V biegu i całkiem sprawnie wtedy przyspieszy. Oczywiście odstaje od turbodoładowanych benzyniaków 1.6 w górę. Może się mierzyć jedynie z 1.4 tce, tsi itp., pod waruniem że to nie najmocniejsze odmiany lub nie najlżejsze auta. Niecałe 9 s do setki robi wrażenie nawet dziś, ale wtedy hałas jak wiertarka. Totalnie bezawaryjny. Jedna dolewka 1l oleju między wymianami i tyle.
4,0
Skrzynia biegów
Działa gorzej niż w civicu V, który miałem. Wg mnie za krótkie przełożenia V i VI przez co na autostradzie jest zbyt głośno.
4,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze tłumi nierówności, studzienki i niewielkie wyboje. Z dużymi dziurami nie daje już rady (ale tak jest chyba w większości osobówek). Mało precyzyjny układ kierowniczy, poza tym działa zbyt "nerwowo". Corolla i megane biją układ kierowniczy civica na głowę. Na zakrętach mniej również mniej stablilny od nich.
4,0
Karoseria
Lakier dośc podatny na zarysowania i odpryski, ale nie ma tragedii. Znacznie poprawiono zabezpieczenie antykorozyjne. W 8 letnim aucie niewielkie rude przebarwienia tylko pod autem i ciut w nadkolach tylnych. Coś tam przy wlewie paliwa. Poza tym na 5.
Komfort
4,0
Widoczność
Nie może być za dobrze w niskim aucie i tyle. Najgorzej też nie jest. Duże lusterka na plus.
4,0
Ergonomia
Wszystko na miejscu, łatwe do ogarnięcia już po kilku godzinach jazdy. Po japońsku.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Kiepsko niestety. Klima niby działa sprawnie, ale rozprowadzenie powietrza bardzo nierównomierne. I kombu=inować z kierunkami nawiewów można całą wieczność, bez powodzenia. W zimę trzeba się rozbierać w aucie, bo albo ustawiasz na 16, co okazuje się zbyt ciepło, albo na Lo, co nadmuchuje powietrze z zewnątrz, czyli powiedzmy -5. Tak więc ciągle trzeba kręcić lewo-prawo. Centralnych nawiewów nie da się zamknąć, jedyna opcja to zmiana kierunku na nogi i/lub szybę.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Jak na wymiary zewnętrzne to ilość miejsca w środku zaskakująco duża. Z tyłu nawet wysokie osoby mają dużo miejsca na kolana i nad głową. Niestety siedzi się nisko (dla niektórych to zaleta) i głowa jest idealnie na wysokości świateł vanów i suvów.
4,0
Wyciszenie
Do 110 bardzo cicho (a właściwie do 2,8 tys obr). Przy 3 jest trochę denerwujący dzwięk, póżniej aż do 3,7 - 3.8 przyzwoicie. A przy prędości ok 150 zaczyna się robić bardzo głośno.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No cóż tu napisać, skoro przez podand 2 lata i przejechanie ok 40 tys km tylko wymieniałem pyny i raz tylne klocki. W dodatku z lpg świetnie pracuje, jest dzięki temu bardzo ekonomiczny.
4,0
Stosunek jakość/cena
Jakość do ceny daję 4, ponieważ jest drog w zakupie jak na tą klasę auta i wyposażenie. Za to jakość na prawie najwyższym poziomie. Plastiki mogłyby byc lepsze, ale na szczęście nic nie trzeszczy, nie stuka, a auto ma 8 lat i 140 tys przejechane.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
pomiędzy wymianami trzeba raz dolać ok 1l oleju (ponoć biorą gdzy jeżdzi się na wysokich obrotach), można oddać raz na 2 lata zwrotnicę do przesmarowania, bo łożyska w lato słychać przy kręceniu kierownicą na parkingu (znajomi mają to samo), ale ja to ignoruję :)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
zupełnie nic

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
9,1
Minimalne średnie zużycie paliwa
9,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,8
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
8,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Civic VIII Sedan 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,00 zł
7,6
l/100km
9,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Civic VIII Sedan