Przeniesienie napędu
: Skrzynia naprawdę zasługuje na pochwaly
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Układ elektryczny
: Kilka niuansów
4,0
Całokształt
Automat bajka. Pomimo 5 przełożeń obroty są zawsze dopasowane i większość czasu jeździ jak diesel ( obroty na poziomie 1500 przy 70km/h) mało pali, głównie jazda miejska i spalanie na poziomie 8,5l -tyle samo zużywała cytryna c3 z silnikiem 1.4. Przy prędkości 170 obroty na poziomie 3600min coś cudownego, bo nawet na autostradzie i lewym pasie mieści się w 10l. Biegi zmienia aksamitnie, zmiany praktycznie nie czuć. Zawieszenie dość miękkie ale o krótkim skoku i stąd "sportowe" wrażenia niektórych użytkowników. Auto w wersji sedan ma wielowahacz z tylu. Główne wady to słabe wyciszenie, przy jeździe miejskiej nie przeszkadza, a na ekpresowkach słychać szum opon i powietrza- silnika nie bo niskie obroty- kolejnym minusem są cienkie blachy, na których widać wszystkie wgniotki. Ceny niektórych części są astronomiczne, a zamienników brak( półoś jedynie oryginal-zamienniki nie pasują 2200, linka maski 380) Pomimo pewnych wad samochód bardzo przypadł mi do gustu, choć fotele względem dachu mogłyby być niżej, a mam tylko 180cm wzrostu. Jeśli szukasz auta do miasta i czasami na trasę szczerze polecam, choć pewne wady trzeba zaakceptować.
Wrażenia
4,0
Silnik
5,0
Skrzynia biegów
Aksamitna, szybka, zbija obroty, bezobslugowa. Najlepsza rzecz w tym aucie.
4,0
Układ jezdny
Zawieszenie mogłoby mieć dluzszy skok, aczkolwiek jest wystarczająco miękkie. Auto posłuszne i czuć połączenie kierownicy z kołami, co nie jest zbyt popularne.
3,0
Karoseria
Za miękka blacha, poddatna na zarysowania, lakier, i trzeba uważać na powierzchowną korozję.
Komfort
4,0
Widoczność
Do tylu polecam czujniki parkowania z Chin za 30 pln. Prosty montaż, który przy piwku że szwagrem zajmie ok godziny.
5,0
Ergonomia
Wszystko pod reka, zegary pod sama szyba uzależniają-zawsze widać prędkość
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ok
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Szeroko w każdym kierunku, ale nisko opuszczona linia dachu.
3,0
Wyciszenie
Tutaj mamy dwie opcje, albo zwolnić, albo dokupić filcu wygłuszeniowego na alle... za ok 200 i chwilę się pobawić.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jeśli tylko zmieniasz olej -super. Rozrząd na łańcuchu też super. Gorzej gdy siadzie cos mniej popularnego- wtedy trzeba kombinować. Zostają używki lub szukanie że świeca lub ASO ale ceny mocno japonskie
4,0
Stosunek jakość/cena
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie dzialalo podświetlenie radia, wystarczyło rozebrać i poprawić tzw. Zimne luty. Urwana linka maski, linka bagażnika.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
[l/100km]