Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic VIII Sedan

WronyM, 8 lat temu
Silnik 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 16 tys. km
Okres użytkowania: ponad 6 lat
Honda Civic VIII Sedan 1.8 i-VTEC 140KM 103kW 2006-2011 - Oceń swoje auto
4,69
15% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Genialny silnik. Dobre osiągi, super spalanie i wysoka trwałość.
5,0
Całokształt
Świetny samochód. Od nowości w rodzinie, tj. już 9 rok, zrobione 162 tyś. kilometrów i żadnych najmniejszych problemów, samochód jeździ jakby wyjechał z salonu.
Wrażenia
5,0
Silnik
Największym plusem samochodu jest silnik. Bardzo dynamiczny, oszczędny i trwały. Można wykręcić poniżej 9 sekund do 100 km/h, silnik jest bardzo dynamiczny, chętnie wkręca się na obroty i pracuje bardzo kulturalnie. Do tego spalanie na poziomie 5,5 litra (90 km/h), 7,5 litra (140 km/h) czy 8 litrów w mieście to świetny wynik jak na taką moc. No i niezawodność, 162 tysiące kilometrów bez najmniejszego problemu, silnik ciągle pracuje jak nowy, liczę na to, że pojeździ jeszcze drugie tyle.
4,0
Skrzynia biegów
Skrzynia precyzyjna, biegi wskakują z delikatnym "kliknięciem", krótki skok między biegami - z tym silnikiem zgrywa się nieźle. Jedyny mankament to taki, że czasami stawia lekki opór przy wrzucaniu dwójki. Zdarza się to jednak rzadko i nie jest bardzo uciążliwe.
5,0
Układ jezdny
W przeciwieństwie do hatchbacka zawieszenie nie jest aż tak twarde, komfort jazdy jest wysoki, natomiast w zakrętach spisuje się świetnie, samochodem nie buja, można na prawdę dynamicznie pojechać.
Komfort
5,0
Widoczność
Bez większych zarzutów.
5,0
Ergonomia
Tutaj też ciężko się do czegoś przyczepić, wszystko jest na swoim miejscu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Duży plus za klimatyzacje, która bardzo dobrze i bardzo szybko schładza wnętrze.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam lekko powyżej 180 cm i miejsca na pewno nie brakuje, z tyłu równierz jest go całkiem sporo. Można bardzo wygodnie podróżować w 4 osoby, spokojnie w dłuższą podróż.
3,0
Wyciszenie
Wyciszenie niestety jest minusem tego samochodu, jeździe miejskiej, pozamiejskiej nie ma problemu, wszystko jest ok, silnik słychać dopiero gdy się go wkręci na wysokie obroty. Natomiast na autostradzie jest kiepsko. Od 130-140 km/h zaczyna się robić głośno. Można się przyzwyczaić, ale jednak może też to być denerwujące.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Tutaj wzorowo, spalanie na poziomie 6,5 litra w cyklu małe miasto - jazda pozamiejska jest genialne. Żadnych usterek przez 160 tyś, więc tutaj też oszczędność. Koszty części eksploatacyjnych takich jak hamulce, czy amortyzatory na znośnym poziomie. Cena zakupu dosyć wysoka, natomiast samochód bardzo wolno traci na wartości, no i koszty utrzymania są niewielkie.
5,0
Stosunek jakość/cena
Bardzo dobry, warto dopłacić za japońską niezawodność no i ten silnik.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Raz jedynie pojawiła się jakaś drobna usterka z układem wspomagania kierowniczego, ale koszt naprawy był niewielki. Poza tym wzorowo.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,2
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Civic VIII Sedan 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,00 zł
7,6
l/100km
9,6
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Civic VIII Sedan