Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic VIII Sedan

Gringo, 8 lat temu
Silnik 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 113 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Honda Civic VIII Sedan 1.8 i-VTEC 140KM 103kW 2006-2011 - Oceń swoje auto
4,00
Podobnie do średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Zawieszenie : W porównaniu z hatchbackiem z tylu jest wielowachacz i czuć to dobrze w zakrętach. Oczywiście na plus.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Rysuje się strasznie, już od samego patrzenia.
4,0
Całokształt
Autko w najbogatszej wersji z tego roku, a jednak trochę gorzej ze spasowaniem i wyposażeniem niż w poprzedniej astrze H cosmo. Ogólnie liczyłem na niezawodność i jest OK. Z denerwujących rzeczy należy wspomnieć o braku regulacji lędźwiowej, lakierze rysującym się od patrzenia, słabym wyciszeniu. Z plusów wygodne, szerokie fotele z dobrym trzymaniem bocznym, świetna kierownica, przyjemne zawieszenie i hondowski VTEC.
Wrażenia
4,0
Silnik
Klasyczna benzyna z VTECiem. Na niski obrotach po porstu się toczy. Powyżej 4500 obr dopiero jedzie jak należy. Prosta konstrukcja, bez turbo i innych cudów. Niezawodna i długowieczna. W dodatku oszczędna.
4,0
Skrzynia biegów
Klasyczny automat 5 biegowy. Szału nie ma. Przydałby się 6 bieg. Na plus opcja zmiany biegów łopatkami przy kierownicy.
4,0
Układ jezdny
Duży promień skrętu co trochę przeszkadza na wąskich parkingach. Tak poza tym to ok.
Komfort
4,0
Widoczność
Przód tył spoko. Na boki po skosie trochę gorzej przez mocno pochyloną przednią szybę oraz małe trójkątne szybki z boku.
4,0
Ergonomia
Na odpowiednim poziomie. Podłokietnik nie przeszkadza. Uchwyty na kubki ok. Obsługa radia z centrali jak i z kierownicy OK. Tempomat OK. Świetna kierownica, dobrze leży w dłoni.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Daje radę.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przednie fotele rewelacja, miejsca pod dostakiem. Z tyłu mogłoby być lepiej.
3,0
Wyciszenie
Tutaj kiepsko. Przy wyższych prędkościach, już od 120 km/h słychać mocno opory powietrza, zwłaszcza od dużych lustrek bocznych.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Wyniki na pewno byłyby lepsze gdyby nie automatyczna skrzynia (w sedanie klasyczna, nie jakies cuda ishift jak w wersji 5D), która zabiera i mocy trochę i paliwa. No ale albo wygodnie albo ekonomicznie. Minimalne oszczędne zanotowano w trasie Śląsk-Mazury, licznik wskazał 5,4 L, do którego z doświadczenia trzeba dołożyć ok. 0,5 L jak wychodzi z tankowania a nie wskazania komputera. Maksymalne zanotowane w 70% miasto z deptaniem powyżej 6500 obrotów. Średnio wychodzi ok. 7-8 L przy jeździe spokojnej ale nie emeryckiej. Jest to wynik bardzo dobry patrząc na pojemność, moc oraz skrzynie.
3,0
Stosunek jakość/cena
Przeciętnie. Hondy strasznie trzymają cenę. Zobaczymy po dłuższym czasie jak będzie z niezawodnością.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Nie zdarzyło się. Wymiana przednich żarówek może mocno zdenerwować. A wystarczyło zrobić zaślepki w nadkolach...no cóż japończycy nie przemyśleli tego. Poza tym zastosowanie żarówek HB3 i HB4 w takim aucie jest troche archaiczne.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Nie zdarzyło się.

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,1
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Honda Civic VIII

Liczba wpisów: 57

Honda Civic VIII – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Honda Civic VIII Sedan