Silnik
: Silnik jest rewelacyjny, świetna trakcja. Dobry wózek.
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria
: Korozja lakieru i ubytki lakieru z kamieni.
5,0
Całokształt
Dopracowany kompakt który zadowoli wymagających, auto pięknie się prezentuje prowadzi.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik bezobsługowy na łańcuchu rozrządu, olej fabrycznie zalecany 0W30 lub 5W30 ewentualnie 5W50. Silnik dynamiczny i oszczędny. Technologicznie bije konkurencję.
4,0
Skrzynia biegów
Precyzyjna skrzynia biegów, 6 przełożeń. Bardzo dobrze działa.
5,0
Układ jezdny
Zawieszenie średnio twarde, dobrze wybiera nierówności. Ogólnie komfortowe ale i czuć dobrze jezdnie tj. nie ma efektu pływania jak w zawieszeniach hydraulicznych i czuć prędkość w tym aucie.
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność dobra jedyny mankament to te trójkątne szybki i słupki które ograniczają widoczność podczas włączania się do ruchu z podporządkowanej.
4,0
Ergonomia
Auto jest zaprojektowane dobrze dużo skrytek dużo dobrych rozwiązań.
Wszystko pod ręką. Sprzęt auto fabryczny jest bardzo dobry.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie działa szybko podgrzewane siedzenia przydają się na mroźne poranki. Szyby szybko odparowują po włączeniu klimy, ogrzewanie szyb i lusterek bardzo szybkie. Ciepło też pojawia się szybko.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Przestrzeń jest prawidłowa, jest więcej miejsca niż w samolocie RYANAIR, samodopasowujące się zagłówki, wygodne fotele.
5,0
Wyciszenie
Jak dla mnie wyciszenie jest bardzo dobre.Choć niektórzy mówią że za słabe.
Oceniam na 5
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Poprzednia honda to była IV generacja sedan 1,5 d15b2 automat 1988. Następnie VW polo 1,4 8V 1998
Ciekawostka: Honda spala w trasie tyle co polo! to nie żart.
Zawieszenie komfortowe średnio twarde, precyzja układu kierowniczego, świetna trakcja, ogólnie kompakt który sprawia niesamowitą frajdę z jazdy. Do 3000 rpm jest delikatny wystarczy muskać gaz i sam jedzie, a jak chcemy wyprzedzić to przy wyższych obrotach wymiata dzięki systemowi iVTEC czyli zmiennymi fazami rozrządu. Bardzo podobnie się tym jeździ jak Mazdą RX-8, tyle że honda jest słabsza jeśli chodzi o konie mechaniczne.
W mieście wiadomo więcej obstawiam do 9 litrów, żłopie na zimnym silniku i to jest pewnie ogólna przyczyna zwiększonego spalania teraz w okresie zimowym.
Licząc bardzo uczciwie to po mieście 9 do 10 l/100km a w trasie poniżej 6 litrów. Średnio to będzie 7,5 litra. Silnik dynamiczny,który technologią miażdży konkurencję.
tutaj wideo prezentacja silnika i ciekawostki dotyczące jednostki:
https://www.youtube.com/watch?v=aFf_sw69Gf4
Bardzo wydajny silnik, jego spalanie nie może być niższe niż jest, bije na głowę konkurencję jeśli chodzi o benzyniaki, zresztą od dawna wiadomo, że japońce mają najlepsze jednostki napędowe.
4,0
Stosunek jakość/cena
Auto trzyma cenę ale uważam że warto wydać te 25-30 tyś. za takie auto ponieważ jest to wdzięczny samochód do którego nie zagląda się często. Cena zakupu wysoka ale też klasa pojazdu technologie i ogólne wykonanie wozu jest po prostu uczciwe i lepsze od innych.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Póki co jedyną usterką było wyłączające się sprzęgło klimatyzacji które działa tylko do czasu zagrzania się a następnie samoczynnie się wyłącza.
Zalecenia dla użytkowników: stosujcie jak najlepsze oleje i lepsze filtry oleju ponieważ auto może nie trzymać ciśnienia na niskich obrotach przez małowydajny filtr oleju.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak poważnych usterek.
Mam samochód zbyt krótko aby podzielić się ewentualnymi usterkami.
Najbardziej dotkliwą są ubytki w lakierze.
Baza wodna lakieru i wykonanie jest kiepskie trzeba to powiedzieć.
Na masce pojawiły się odpryski z kamyczków i trzeba było lakierować.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
[l/100km]