Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic VIII Sedan

JosephB, 14 lat temu
Silnik 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 18 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda Civic VIII Sedan 1.8 i-VTEC 140KM 103kW 2006-2011 - Oceń swoje auto
4,31
5% lepiej od średniej w segmencie
Nie kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : naprawdę niskie spalanie w porównaniu z osiągami
4,0
Całokształt
po 8 miesiącach od zakupu wciąż biję się z myślami czy był to trafny wybór, ten samochód nie zdobył mojej sympatii ale też nie mogę wskazać jakiś konkretnie dyskfalifikujących go wad, wg mnie źle się prowadzi przy większych prędkościach - nie trzyma kierunku, wkurza mnie jego delikatność - lakier jest tak słaby że rysuje się nie jak mówią "od patrzenia" ale czasem zastanawiam sie czy nie od samego myślenia że może się zarysować, dmucham i chucham, myję tylko w zaprzyjaźnionej myjni gdzie traktowany jest jak jajko a i tak co dzień są nowe ryski i rysy, ostatnio nawet przednia szyba została zarysowana...przez wycieraczkę, która pewnie złapała jakiś pył - tragedia, mam tylko nadzieję, że ten samochód kupiony w salonie za 70 000 pln potwierdzi legendarną japońską niezawodność i chociaż tym zdobęcie moje uznanie za jakieś 5 lat, na pytanie czy kupiłbym to auto jeszcze raz odpowiem NIE chociaż nie jest to w pełni zdecydowana odpowiedź
Wrażenia
4,0
Silnik
dobra elastyczność, dla mnie najlepiej pracuje do 3000 obr potem juz silnik słychać ale żyć zaczyna pow 4000 tys obr
4,0
Skrzynia biegów
trochę drażni "klik" przy każdej zmianie biegu ale to już tak jest u Hondy, do precyzji nie mam wiekszych zastrzeżeń
3,0
Układ jezdny
do 100 km/godz perfekt, między 100-120 dobrze nawet jesli jest wiatr, pow 130 km/godz niestabilny a przy wietrze bocznym wrecz niebezpieczny, wrażenie plywania jakby oś tylnia i przednia jechały własnymi torami, dla mnie to największy mankamnet, najgorzej było w zimie ale i latem ten niemiły efekt wciąż wystepuje, po zimowych "tańcach na lodzie" geometria była sprawdzana przez serwis na moją prośbę (wykonana bezpłatnie przez SIGMA Car Rzeszów) i nie stwierdzono usterek, bedę miał przegląd gwarancyjny w tym tygodniu to ponownie wspomnę o tym problemie może coś jednak można poprawić
Komfort
4,0
Widoczność
ogólnie nieżle ale czujniki parkowania z tyłu to konieczność
5,0
Ergonomia
bez zarzutu
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
bez zarzutu, może trochę za głośny wentylator nawiewu ale może w środku jest po prostu za cicho wiec słychać jego pracę - powyżej 2-go biegu
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
b.dobrze zarówno przód jak i tył, mały bagażnik ale to widać już przy zakupie więc bez niespodzianek
5,0
Wyciszenie
do 120 km/h jest perfekt póżniej już tylko dobrze
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
jeśli ostrożnie z gazem to pali 6-7 ltr z włączoną klimą
3,0
Stosunek jakość/cena
cena jest dobra jeśli brać pod uwagę wyposażenie ale jakość lakieru i materiałów (plastiki podatne na zarysowanie) jest znacznie poniżej oczekiwań - przynajmniej moich
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
chrząszcz w lewym przednim słupku - usunięty w serwisie zaraz po zakupie, stukające mocowania pasów bezpieczeństwa (dół) - podklejono gąbką i jest ok ale to nie ja powinienem był to zrobić ale Honda przed sprzedażą, skrzypiący pedał sprzęgła - smarowanie i regulacja przez serwis - po 2000 km dżwięk nie powrócił i oby tak zostało
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
brak ale to tylko 18000 km zobaczymy jak dalej

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
7,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
9,0
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Honda Civic VIII Sedan