Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic VIII Sedan

Adam, 14 lat temu
Silnik 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Rok produkcji 2009
Przebieg: 12 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda Civic VIII Sedan 1.8 i-VTEC 140KM 103kW 2006-2011 - Oceń swoje auto
3,77
8% gorzej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Karoseria : Delikatny lakier. Ekologiczny ale delikatny podatny na każde muśnięcie krzaków.
4,0
Całokształt
Ogólnie zgrabny samochodzik dla małej rodziny 2+1. NIe jest to klasa wyższa ale też nie ustępuje na trasie szybszym od siebie.
Wrażenia
4,0
Silnik
Demon prędkości to nie jest. Chyba do pełni szczęścia byłby 2,0 i 201KM chociaż ten też sobie radzi pod warunkiem kręcenia powyżej 4000. Śmiało można jeździć na 6 przy prędkościach 50-60km/h
3,0
Skrzynia biegów
Skrzynia hacząca nieco ale daje radę. W porównaniu z służbową Skodą zbyt topornie chodzi ale mam nadzieję, że się dotrze.
3,0
Układ jezdny
Fakt Hondy to sztywne wozy i ta niewiele w tym ustępuje. Podobno jest trochę miększa od hatchbacka. Nie wiem nie sprawdzałem ale póki co felgi aluminiowe 17 sobie darowałem.
Komfort
3,0
Widoczność
Widoczność podobnie do rywali w tej klasie jest porównywalna. Czasem trzeba sobie pomagać otwarciem drzwi przy cofaniu ale można się przyzwyczaić.
4,0
Ergonomia
Chyba największym minusem ergonomicznym to jest ustawienie pokręteł nawiewu i radia jedne nad drugim. Mimo że jeżdżę prawie rok tym samochodem często zdarza mi się pogłośnić zamiast zwiększyć siłę nawiewu.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogrzewanie zarówno jak chłodzenie na najwyższym poziomie. Przy welurowych fotelach zbędne okazuje się podgrzewanie foteli w zamian za to wolałbym czujniki cofania.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mimo 185cm i zajęciu wygodnej pozycji za kierownicą nie gniotę fotelem kolan pasażera z tyłu. Pięć osób może w mirę wygodnie podróżować pod warunkiem częstych przystanków ;-)
4,0
Wyciszenie
Bardzo dobrze wyciszony. Na postoju to czasem głośniejszy jest wentylator nawiewu i klimy.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Przy ostrzejszym traktowaniu dochodziłem do 10l/100km natomiast jak oszczędnie sobie pojeździłem to i katalogowe 6,2 a na trasie nawet 5,5 się udało. Z tym że komputer swoje a dystrybutor swoje. Po zalaniu do pełna udało mi się przejechać 700km czyli wychodzi około 7,1l/100. Na kilku forach ten problem jest nagminny. Wolałbym aby ten komputer mi zawyżał jak ma zaniżać o około 1-2l.
3,0
Stosunek jakość/cena
Mimo wysokiej ceny dostajemy samochód w pełni wyposażony. U konkurencji gdzie ceny zaczynają się od 55000 trzeba za wszystko dopłacać co da porównywalną cenę do Civica. Z tym że tu mamy jeszcze super silnik.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Chrząszcz w lewym słupku oraz skrzypiący pedał sprzęgła.
4,0
Bezawaryjność (poważne usterki)

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
6,8
Minimalne średnie zużycie paliwa
6,2
Maksymalne średnie zużycie paliwa
8,7
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
5,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Civic VIII Sedan 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,00 zł
7,6
l/100km
9,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Civic VIII Sedan