Silnik
: Dla osób lubiących jazdę "sportową" fajna jednostka. Ja mam jednak lekką nogę, nie lubię kręcić obrotów. Jestem sknera.
3,0
Całokształt
Samochód nie jest mój. Osobiście bym go nie kupił. Jest mojego Ojca. Gdy dowiedziałem się, że go nabył w salonie było mi troszkę żal. Do dzisiaj mam mieszane uczucia. Samochodem jeździłem troche na długich trasach i po mieście, więc postanowiłem napisać parę słów o nim. Auto "niedzielne", więc o usterkach za dużo na razie nie można powiedzieć. Koszt zakupu po rabatach: ok 70tys. Samochód z zewnątrz prezentuje się ładnie. Dynamiczna linia, i nie jest tak dyskotekowy jak Civic "UFO". Laik pewnie pomyli nawet z Accordem. Odnoszę wrażenie, że sedanów jeździ mało po polskich drogach. Do wnętrza trzeba się przyzwyczaić. Dla mnie osobiście wydaje się kiczowate. Plastiki przeciętne, łatwo się rysują. Mam 190cm wzrostu a maski nie widze nawet skrawka. Manewrowanie na wyczucie. Do deski rozdzielczej i szyby dzieli nas ogromny dystans. Tapicerka słaba. Szybko sie brudzi i przeciera (a auto użytkowane sporadycznie). Podłokietnik wysuwany, a nie ma zatrzasku i o zgrozo jest pokryty tym samym słabym wg mnie materiałem. Położysz łokieć i chowa sie spowrotem. Każda zmiana biegu to odgłos stukania gałki o prowadnice. Jak cieńkie sa blachy przekonałem się opierając się o samochód. Silnik elestyczny i bardzo ekonomiczny (zresztą Honda chyba słynie z rewelacyjnych silników bez turbo), lubi wysokie obroty. Ogólnie samochód ładny, klasa średnia więć nie można za dużo wymagać. Wydaje mi się "delikatnym" samochodem, przeznaczonym dla ludzi, którzy obchodzą się z autem jak z jajkiem. W każdym razie brakuje mi tu solidności samochodów sprzed 10 lat. P.S. Ta Honda montowana jest w Turcji.
Wrażenia
4,0
Silnik
Silnik bardzo elastyczny, niskie spalanie, lubi wysokie obroty.
3,0
Skrzynia biegów
Nie potrafię się do niej przyzwyczaić. Fajnie, że 6 biegów, ale gałka strasznie stuka przy zmianach. Troszke szarpie, ale może to wynika z tego, że za mało jeszcze nim jeździłem.
4,0
Układ jezdny
Wydaje się spoko. Zobaczymy za pare lat. Generalnie twarde zawieszenie, ale Civic ma sportowe zacięcie, więc to na plus.
Komfort
3,0
Widoczność
Mam prawie 190cm wzrostu, a maski nie widzę nawet skrawka. Na wyczucie przód. Tył lepiej, ponadto są czujniki cofania. Słupki boczne też trochę ograniczają widoczność.
3,0
Ergonomia
Konsola na środku mi nie pasuje - za dużo przycisków nadźganych. Podłokietnik (wysuwany) się cofa jak się położy na nim łokieć (brak zatrzasku, czemu nie ma blokady???). Uchwyty na kubki w schowku? Przecież tam zawsze cos jest schowane.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Tu jest w miarę dobrze. Klima działą ok. Podgrzewane lusterka. Nie ma źle wg mnie.
3,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z tyłu wolę nie siadać. Z przodu fotel i oparcie jadą ostro w tył.
4,0
Wyciszenie
Cichutko, czasem tylko jakiś plastik zaskrzypi.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Silnik ekonomiczny. Mam lekką nogę, więc średnio poniżej 7 litrów, Ojciec cięższą więc. 7,7.
3,0
Stosunek jakość/cena
Nie ma porównania z innymi samochodami, ale osobiście w tej cenie kupiłbym np. Passata z jakimś niewielkim bagażem doświadczeń. Wg mnie troszke za dużo, jak za to co otrzymujemy, może się mylę.
Niezawodność
3,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Samochód nowy i niedzielny. Nie miał prawa się jeszcze zepsuć. Plastiki się rysują i tapicerka troche wyciera powoli.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
j.w. Zobaczymy za parę lat.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
[l/100km]