Karoseria
: Wyciszenie. Myślałem, że będzie głośniejszy i bardziej warkotliwy. Tu mnie Honda miło zaskoczyła.
4,0
Całokształt
Niezłe auto. Przy wyborze samochodu, a miałem ten komfort, że mogłem w ramach budżetu wybrać sobie służbówkę, kierowałem się głównie skrzynią - miał być automat i do tego dostępny niemal od ręki. Zatem padło na Hondę. Póki co jestem zadowolony.
Wrażenia
3,0
Silnik
W sumie od 140 konnego silnika w niezbyt ciężkim i wielkim aucie można by oczekiwać większej dynamiki. Dla usprawiedliwienia dodam, że mam skrzynię automatyczną, która odbiera trochę wigoru.
4,0
Skrzynia biegów
Niezły, prosty automat. Zmienia, nie szarpie - słowem spełnia swoje zadanie. O awaryjności się nie wypowiem, bo mam dopiero 20.000km (w pół roku).
4,0
Układ jezdny
Dobrze. Nie jest przesadnie twardy, w zakrętach się trzyma. Wiadomo, nie jest to rajdówka. Ot - zwykły samochód. I jako taki jest ok.
Komfort
4,0
Widoczność
Dobrze we wszystkich kierunkach. Spore lusterka boczne bardzo ułatwiają parkowanie i widoczność do tyłu.
4,0
Ergonomia
Poprawnie. Do wyglądu deski rozdzielczej trzeba się przyzwyczaić, ale jak ktoś kupuje taką Hondę, to musi lubić odrobinę ekstrawagancji. Mnie wkurza brak klamki przy klapie bagażnika - otwieranie tylko rączką obok fotela lub z kluczyka.
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Zimą grzeje - latem chłodzi. Wydajnie i dość szybko. Działanie klimatronika nie zawsze jest takie, jakiego by się oczekiwało, ale zawsze można przejść na tryb ręczny. Przy deszczu trzeba odparowywanie wspomóc klimą.
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Mam 185cm i nie narzekam. Fotel kierowcy reguluje się jak potrzeba, brak tylko regulacji lędźwiowej. Kierownica z regulacją dwupłaszczyznową. Z tyłu nie jechałem, ale 2 foteliki dla dzieci mieszczą się bez problemu, awaryjnie wejdzie jeszcze trzecia osoba między nie. Bagażnik bez rewelacji, ale poprawnie jak na tą klasę auta.
5,0
Wyciszenie
Tu spory plus. Dotychczasowa bolączka Civic\'ów chyba została rozwiązana. Silnik nie hałąsuje w sposób uciążliwy, nadwozie nie szumi nadmiernie. Jestem zadowolony. Zaznaczam jednak, że nie jestem rajdowcem. Normalnie w trasie jeżdżę ok. 120-130 i jest komfortowo. Na nielicznych autostradach przy 160-170 też można jeszcze rozmawiać.
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
W zasadzie nie ma się do czego przyczepić. W trasie, przy dość spokojnej jeździe, można zejść poniżej 7/100. Przy autostradowych przelotach zbliżymy się do 10. W mieście też w okolicach 9-10/100. Skrzynia automatyczna. Manual, którym jeżdżą rodzice, spala ok. 1-1,5 mniej.
Cen przeglądów nie znam - mam w pakiecie wynajmu długoterminowego (auto służbowe). Napraw nie było.
5,0
Stosunek jakość/cena
Za 75.000zł brutto otrzymujemy 140 konne auto ze skrzynią automatyczną, klimatronikiem, metalikiem, ubezpieczeniem na pierwszy rok i takimi oczywistościami jak szyby i lusterka elektryczne itp. Do tego nietuzinkowy wygląd i niezły komfort jazdy. Prywatnie bym nie kupił ze względu na małe możliwości holownicze (tylko 1000kg). Poza tym polecam jak najbardziej, mimo że to Turek.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Póki co nic się nie zepsuło. Ale auto ma pół roku i 20.000km.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
J.w. - za krótko jeżdżę.
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
[l/100km]