Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic VIII Sedan

Smoq, 15 lat temu
Silnik 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Rok produkcji 2008
Przebieg: 14 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda Civic VIII Sedan 1.8 i-VTEC 140KM 103kW 2006-2011 - Oceń swoje auto
4,54
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Inne : Że można tym samochodem przejechać trasę Warszawa- Katowice - Poprad - Vysoke Tatry i wciąż mieć niedosyt z jazdy! Że będąc superzmęczonym po całym dniu pracy mam wciąż ochotę do niego wsiąść i jechać w siną dal!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Wysiada pompa sprzęgła - ponoć typowa usterka
Układ elektryczny : Wariuje układ sterowania szyby kierowcy. W ASO to wiedzą i od ręki wymieniają uszkodzony mechanizm
Karoseria : Jest bardzo wrażliwa na obtarcia, mycie itp. Niestety obecnie takie są normy dot produkcji lakierów. To nie to co kiedyś...
5,0
Całokształt
Zawsze marzyłem, żeby kupić sobie Hondę. Marzyłem o niezawodnym samochodzie, który mnie nigdy nie zawiedzie na trasie. Jeździłem różnymi samochodami, ale ten jest po prostu fantastyczny. Jak rano schodzę do garażu i widzę moją czarną perłę to w mig wszystkie troski i smutki mnie opuszczają. Ten samochód ma w sobie \"to coś\". Jest elegancki a zarazem pełen werwy i daje mnóstwo wspaniałych wrażeń z jazdy. Bardzo lubię warkot silnika jak przyspiesza na trójce... ACHHHHH>>>>> TO JEST TO:) Żadnego problemu z wyprzedzaniem śmierdzących TIRów, zasyfiałych autokarów i wlokących się zdezeolowanych gratów. Jadąc nim nie mam też żadnych kompleksów wobec nadętych Audików, BM-ek ani Merców. Jak chcę to ich przegonię na światłach :)
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik jest fantastyczny. Lubię jeździć szybko i dynamicznie i właśnie ten silnik to zapewnia. Dla mnie zaczyna on jechać dopiero od 4000obr/min
4,0
Skrzynia biegów
Problem z wrzuceniem 1 z 2-ki oraz 6ki z 5ki. Skrzynka nie jest dopracowana, choć jest bardzo elastyczna dlatego daję ocenę dobrą
5,0
Układ jezdny
Bardzo dobrze trzyma się drogi. Specjalnie kupiłem samochód z twardym zawieszeniem bo tylko takie daje rade na polskich utwardzonych duktach z wybojami i nierównościami poprzecznymi. Poza tym lubię czuć, że jadę samochodem a nie siedzę na sofie przed TV. Nie rozumiem komentarzy ludzi piszących, że auto im \'skacze\', jest zbyt miękkie lub ciągle włącza im się czujnik VSA. Jeżeli ktoś jeździ po polskich tzw. drogach to jest to zdrowy i całkiem normalny objaw twardego, sprężystego zawieszenia! Pojedźcie sobie do Hamburga i zobaczcie, czy się wam będzie VSA włączał!
Komfort
3,0
Widoczność
Wszyscy piszą o bocznych słupkach z przodu więc i ja to potwierdzę. Raz skręcając w lewo w nocy o mało co nie rozjechałem pieszego na pasach. Po prostu go nie widziałem. Z tyłu widoczność jest średnia, ale zdecydowanie obraz zamazuje lusterko wsteczne, które mocno \'oszukuje\' ukazując obiekt z tyłu w zbyt dużym oddaleniu. Z przodu z kolei w ogóle nie widać maski samochodu więc nie wiadomo jaki ma się zapas miejsca. Po 14tys km już się trochę przyzwyczaiłem ale wciąż mam obawy czy cofając w coś nie rąbnę. Więc przed zaparkowaniem wysiadam i patrzę ile mam miejsca.
4,0
Ergonomia
Wszystko super tylko fotel kierowcy strasznie niewygodny- zagłówek fotela jest zbyt nachylony do przodu i po przejechaniu 200-300km w trasie okropnie boli mnie szyja. Nie mogę nic z tym zrobić bo jest nieustawialne. To duży mankament.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Bardzo dobrze wszystko działa. Przycisk szybkiego odparowania przedniej szyby - rewelacja. Po zimie klima mi się zakisiła nie wiem czemu - jadę do ASO za tydzień sprawdzić to.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Dużo miejsca dla wszystkich - super. Mało ładowny bagażnik, ale to sedan o czym od początku wiedziałem więc nie będę tej cechy krytykował. Pewien mankament to brak rozkładanych tylnych siedzeń co mogłoby znacznie powiększyć przestrzeń auta.
4,0
Wyciszenie
Do 110km/h jest super cicho ale ja jeżdżę 160-200km/h i niestety wtedy silnik wyje. Liczyłem, że będzie lepiej. Raz na postoju nie słyszałem silnika więc próbowałem go odpalić. Niezłe, nieprawdaż?
Ekonomiczność
4,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Mam ciężką nogę, lubię używać 3ki w zakresie 3500-6500obr/min więc nie dziwne, że mi pali 9-9,5l/100km. Ceny części nie wygórowane. Oliwkę sam kupuję sobie i dowożę do ASO więc wychodzi mi taniej.
5,0
Stosunek jakość/cena
Ja kupiłem wersję EXECUTIVE za którą zapłaciłem 71000PLN w październiku 2008. Dostałem do tego ubezp rok gratis i parę gadżetów za darmo. Dzięki dodatkowej super zniżce 25% kupiłem sobie blokadę skrzyni biegów, złącze do iPoda (super rzecz!), bagażnik dachowy i łańcuchy śniegowe. Jestem bardzo zadowolony. Jakość wykończenia oraz montażu samochodu jest bardzo wysoka jak na auto montowane seryjnie w Turcji.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Miałem \'grady\' w dachu (zauważyłem dopiero po zakupie patrząc pod światło) i bez problemu mi je usunęli. Trzeszczał mi lewy przedni słupek i też go naprawili. Po 5000km tak mi się zasyfił filtr przeciwpyłkowy, że musiałem kupić nowy (65PLN)
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Popiskuje mi pompa sprzęgła. W ASO powiedzieli, że to normalne w tym modelu i mam jechać za tydzień wymienić ją na gwarancji. Pisk nie wpływa jednak na komfort jazdy, osiągi ani na łatwość wysprzęglania. Lakier: NIE WOLNO MYĆ TEGO SAMOCHODU W MYJNI AUTOMATYCZNEJ!!! Jeżeli to zrobicie to koniec z lakierem! Ja na szczęście tego nie zrobiłem ale inne ku-ku zaliczyłem - umyłem sobie w zimie samochód na Karcherze szczotką z myjni....nie polecam tego robić.....!

Pb - zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
8,0
Minimalne średnie zużycie paliwa
7,0
Maksymalne średnie zużycie paliwa
10,4
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
6,5
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Civic VIII Sedan 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
29,00 zł
7,6
l/100km
9,5
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Civic VIII Sedan