3 samochody w jednym. Piękny sportowy kompakt, komfortowy, rodzinny samochód i zwinne, miejskie auto.
Jedyny istotny minus to głośna praca silnika koło 4000 obrotów.
Wrażenia
5,0
Silnik
Nie mam wielkiego porównania z innymi kompaktami o podobnej mocy, ale w porównaniu ze 100 konnymi benzynami lub dieslami rewelacja. Na osiągi korzystnie wpływa niewielka masa.
4,0
Skrzynia biegów
Dobrze zestopniowana, biegi wchodzą bez zarzutu. Jednak "estetyka" pracy mogłaby być lepsza.
5,0
Układ jezdny
Super. Poprzednio jeździłem Focusem, teoretycznie liderem klasy pod względem zawieszenia. Ja Civica oceniam na dwie klasy wyżej. Przyjemnie sztywne i przede wszystkim bardzo bezpieczne. Do tego w razie czego czuwa ESP.
W połączeniu ze świetnym, bardzo bezpośrednim układem kierowniczym daje prawdziwą radość z jazdy.
Oczywiście nie jest to zawieszenie nastawione na komfort, większe nierówności odczuwa się wyraźnie.
Komfort
4,0
Widoczność
Czujniki parkowania z tyłu praktycznie niezbędne (podobnie jak w większości sedanów i kombi, z którymi 5D konkuruje obszernością). Z przodu widoczność ograniczają dość grube i wysunięte słupki.
A że ma spojler na tylnej szybie? Jak się komuś nie podoba niech kupi Golfa lub 307.
5,0
Ergonomia
Miejsce pracy kierowcy bez zarzutu + świetne wyposażenie (np. czujnik deszczu naprawdę działa). Świetne rozwiązanie tylnej kanapy.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
OK.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Bagażnik ma wielkość typową dla kombi i sedanów, a jak zabraknie miejsca mamy jeszcze potężny schowek pod tylną kanapą. Kabina wielkości liderów segmentu C (np. Mondeo). Choć z zewnątrz trudno w to uwierzyć Civic jest wyraźnie większy niż mój poprzedni Focus kombi... a w zasadzie trudno uwierzyć jak inni producenci potrafią tak marnować przestrzeń w środku.
4,0
Wyciszenie
Zbyt głośny około 4000 obrotów. Poniżej i powyżej na średnim poziomie.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Dane producenta (i wielu oceniających) można między bajki włożyć. Chociaż może jak się nie przekraca 50 w mieście i 90 na trasie?
W każdym razie nie pali więcej niż moje poprzednie dwa kompakty 1,6 100KM, przy o wiele lepszej dynamice.
W praktyce < 7l na trasie i < 10l w mieście.
4,0
Stosunek jakość/cena
Biorąc pod uwagę wyposażenie wersji Sport i obszerność samochodu, cena jest bardzo przyzwoita. Niestety zaporowa cena diesla.
Niezawodność
4,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Niestety ta piękna deska rozdzielcza czasem zatrzeszczy. Ogólnie Civic sprawia wrażenie bardziej delikatnego niż Focus. Mam nadzieję, że tylko wrażenie.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Pb
- zużycie paliwa dla silnika 1.8 i-VTEC 140KM 103kW
[l/100km]