Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic VIII Hatchback 5d

bobiqh, 17 lat temu
Silnik 2.2 i-CDTi 140KM 103kW
Rok produkcji 2006
Przebieg: 44 tys. km
Okres użytkowania: niecały rok
Honda Civic VIII Hatchback 5d 2.2 i-CDTi 140KM 103kW 2006-2010 - Oceń swoje auto
4,54
11% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : pod machą drzemie ogromna moc 140 KM z potwornie wysokim mom. obr. 340 Nm przy 2000 obr/min.. Na chamowni wynik jest dużo wyższy niż w katalogu i sięga on 370 Nm przy 1900 obr/min.. Możliwy jest tuning silnika do 190 KM przy wzroście mom. obr do 450 Nm przy 1900 obr/min.. Stanie się on wówczas bezkonkurencyjny dla starych VW i może stanąć do walki z poężnymi silnikami BMW.. POLECAM!!!
Uciążliwe usterki zgłoszone przez oceniającego:
Silnik : Znikający ojej - usterka ustępuje po dotarciu silnika po 30 - 40 tys km
Układ elektryczny : na nierównościach mruga xenon - usterka usuwana w ramach gwarancji
5,0
Całokształt
:) Polecam.. auto niewątpliwe najlepsze i inne marki się kryją np toporne i archaiczne VW Glofy Passaty i inne dziadostwa które niebawem nie zostaną dopuszczone do ruchu przez EN bo nie zmieszczą się w surowych normach ekologicznych.. To są po prostu ekologiczne trupy na konstrukcjach pompo-wtryskach z lat 80 wieku XX.. w porównaniu do ICTDI to nie mogą nawet stanąć obok takiego japończyka..:)
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik elastyczny i bardzo dobrze przyspiesza i mało pali.. Mankamentem był znikający olej silnikowy ale to ustąpiło u mnie przy 40 000 km na początku jeździłem na oleju 0w 30 po 22 000 zmienilem na 10w 60 ale i to nic nie pomogło.. Złotym środkiem była wymiana na ni rzadki ni gęsty olej 5w 40 i to był strzał w dyche!! od 5 000 nie wpieprzył ani grama!!!
5,0
Skrzynia biegów
Szybkie i bezproblemowe przełożenia - ideał!!!
5,0
Układ jezdny
Świetnie trzyma na zakrętach tam gdzie zwykły Golf sie chowa ja w zakręt wchodzę z pr. 110 km/h i jest jak przyklejony do asfaltu!!! Opony fabryczne 225/45/R17 - cudo każdy Volksdojcz to przy Hondzie lipa i szmelc!!!
Komfort
4,0
Widoczność
Z przodu nie mam zastrzeżeń a co do tyłu to niektórych może irytować belka na tylniej szybie ale mi nie przeszkadza.. osobiście uważam że ma przeznaczenie - w momencie kiedy jedzie za Tobą mistrz oczowalących reflektorów źródło światła pada idealnie na tą belkę cień zaś pada na lusterko wsteczne tak więc bez obaw można jechać nie irytując się przy tym jakimś depem z tyłu..:) Inny mankament w momencie kiedy wyjeżdżamy z parkingu mała widoczność z boku w tylnich szybach!! Szerokie tylne słupki!!!
5,0
Ergonomia
Ideał - nic dodać nic ująć
4,0
Wentylacja i ogrzewanie
Ogólnie oceniam jako dobry aczkolwiek jest bardzo duży przeskok na klimie temperaturowy między temperaturą 28stC a opcją HI czyli zaledwie oczko wyżej nie czuć jednak wielkiego przeskoku między temp. np. 23 a 27stC!!!! To samo tyczy się temp z dolnej granicy między LO a 16 st C!!! Poza tym ok - świetny nadmuch na szyby więc nie ma mowy o mocno parujących szybach!!!
4,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Z zewnątrz auto wydaje się szerokie i rzeczywicie takie jest ale mimo to wydaje się że będzie mało miejsca - nic bardziej mylnego z przodu bomba z tyłu nieco grzej ale i tak nie można narzekać oceniam na 4+..
4,0
Wyciszenie
Do prędkości 130 km/h wszystko w porządku ale na A4 przy 218 chce wywiać i jest stosunkowo głośno.. ocena 4+..
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Jak na silnik 2.2 iC-TDI to jest genialne pali tyle co 307 z silnikiem 2.0 HDI 110 KM.. W mieście pali najczęściej 7.2 w trasie przy rozsądnej jeździe 4.8 l/100.. w cyklu mieszanym kolo 6 l/100.. Bomba!!!
5,0
Stosunek jakość/cena
Autko kupiłem w 2006 r. przed wzrostem akcyzy kosztował 91 000 pełna opcja EXECUTIVE.. Auto godne uwagi i polecam nawet za taką cenę!! Teraz auto kosztuje w tej wersji 104 tys i atrakcyjność spadła..
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Są małe drobne mankamenty nie wpływające dla mnie na ocenę ogólną: - na nierównościach mruga xenon ale jest to sprawa znana w ASO i będzie dokonana wymiana na nowy moduł lamp..:) - znikający olej silnikowy - po dotarciu silnika problem ustąpił!!!
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Brak awarii poważnych po 44 000 km.. Igła!!!

On - zużycie paliwa dla silnika 2.2 i-CDTi 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,5
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,1
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,9
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...
Dziennik kosztów dla Honda Civic VIII Hatchback 5d 2.2 i-CDTi 140KM 103kW
Średni koszt przejechania 100 km
41,00 zł
7,4
l/100km
Zobacz dzienniki
Honda Civic VIII Hatchback 5d