Szukaj

Ocena kierowcy - Honda Civic VIII Hatchback 5d

Johnny, ponad rok temu
Silnik 2.2 i-CDTi 140KM 103kW
Rok produkcji 2007
Przebieg: 285 tys. km
Okres użytkowania: 1 rok
Honda Civic VIII Hatchback 5d 2.2 i-CDTi 140KM 103kW 2006-2010 - Oceń swoje auto
4,79
17% lepiej od średniej w segmencie
Kupiłby ponownie
Co pozytywnie zaskoczyło oceniającego:
Silnik : Silnik jest świetny, elastyczny, praktycznie bezawaryjny, ale wymaga odrobiny czułości, jak dobre paliwo, wymiana filtrów i dobrego oleju poprzedzonego płukanką oraz raz na jakiś czas wyczyszczenia dolotu, sensorów MAP, MAF, IAzt i zaworu EGR. Jest wystarczająco mocny a przy tym oszczędny, zwłaszcza w długich trasach.
Zawieszenie : Chociaż dla niektórych twarde i sztywne to bardzo precyzyjne i pewne. Po przesiadce z innego samochodu do Civic czułem się, jakbym prowadził gokarta. Poza tym jest dość trwałe i nieskomplikowane, jedynie trzeba pilnować tylnej belki przed korozją, reszta to wymiana wedle zużycia, tulei, wahaczy a te są dość drogie, ale bardzo wytrzymałe, amortyzatorów jak trzeba i drobne, jak łączniki czy gumy stabilizatora.
5,0
Całokształt
Ogolnie świetny, przestronny, praktyczny, dynamiczny a przy tym oszczędny i bezawaryjny samochód o ładnej stylistyce.
Wrażenia
5,0
Silnik
Bardzo dobra kultura pracy i ekonomia. Silnik jest dynamiczny i oszczędny, świetny na długie trasy, stworzony na autostrady ma wystarczająco mocy przez co pozwala poruszać się sprawnie a przy tym oszczędnie. Najlepsza jednostka Diesla na rynku. Silnik praktycznie bezawaryjny, ale trzeba o niego dbać, lać dobre paliwo, olej wymieniać na czas poprzedzając płukanką, lać dobry syntetyk 0W30 lub 5W30. Ja zmieniam co ok 8-9 tyś km. Raz na jakiś czas wyczyścić MAP sensor, MAF sensor, IAT, kolektor ssący i EGR. Nie jeździć na zbyt niskich obrotach i nie zamulać, szkoda dwumasy i zasyfionego układu dolotowego. Silnik ten najoptymalniej i ekonomicznie działa w zakresie od 1800-2500 obr/min.
5,0
Skrzynia biegów
Dość precyzyjna i dobrze zestrojona, nie za długa i nie za krótka. Ważne by co ok 3 lata zmieniać olej na właściwy MTF. Na lokalnych drogach nie ma po co używać 6 biegu. Na autostradzie przy ok 130 na 6 biegu można uzyskać świetne spalanie.
5,0
Układ jezdny
Jest bardzo precyzyjny, samochód prowadzi się pewnie nawet szybko pokonując zakręty. Zawieszenie zestrojone sztywno, kosztem komfortu, ale rekompensuje to świetnym prowadzeniem o zacięciu sportowym. Promień skrętu mógłby być większy, ponad 11 m to sporo, jak na taki kompakt.
5,0
Karoseria
To jest po prostu ładny samochód o oryginalnej i ponadczasowej stylistyce, nadal wygląda dobrze i świeżo. Na minus to nieco za miękki lakier no i trzeba pilnować się przed korozją, najlepiej zrobić porządną konserwację.
Komfort
4,0
Widoczność
Jest dobrze, pomagają duże lusterka, chociaż słupek A w zakrętach trochę zasłania a z tyłu dzielona szyba, mimo wszystko nie przeszkadza to w użytkowaniu auta. Łatwo i szybko można się odnaleźć.
5,0
Ergonomia
Ciekawy, oryginalny i ładny kokpit. Wszystko jest na swoim miejscu i pod ręką. Schowków jest odpowiednia ilość i mają sporo miejsca. Świetny tunel środkowy ze schowkiem i roletą, cup holderem oraz praktyczny podłokietnik z ogromnym schowkiem.
5,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jak na Diesela w zimie sprawnie grzeje, klimatyzacja automatyczna w lato też nieźle schładza.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Miejsca jest sporo jak na taki niepozorny kompakt, więcej niż w Golfie 5 i 6 oraz Skodzie Octavi. Miłe zaskoczenie, zwłaszcza z tyłu duża ilość miejsca dla pasażerów do tego składane siedziska i miejsce pod nimi. Bagażnik też duży, największy w klasie a po złożeniu oparć robi się kombi.
4,0
Wyciszenie
Mogłoby być lepiej, twardo zestrojone zawieszenie. Na autostradzie i ładnych drogach jest super, tylko na lokalnych, gdzie mnóstwo kolein i dziur daje to o sobie znać. Mimo wszystko jest znośnie, silnik z racji, że to świetna konstrukcja to w trasie praktycznie niesłyszalny, jedynie szum opon i nadwozia.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
No cóż, jak się dba tak się ma. Lać dobre paliwo, wymieniać filtry i olej na czas a będzie służyć. Poza częściami eksploatacyjnymi nie wymaga wkładu.
4,0
Stosunek jakość/cena
Mógłby być tańszy w zakupie, ale praktycznie bezawaryjna jazda, brak większych usterek i problemów to rekompensuje.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Czasem żarówka na desce rozdzielczej się przepali, żarówka reflektora, tylne lampy i blenda parują z powodu mikropęknięć. Ostatnio padł czujnik ABS a tak to nic.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Jak do tej pory nic, wymieniam części eksploatacyjne, oleje, płyny i to co uważam, że już pora wymienić w zależności od zużycia, tarcze, klocki hamulcowe, amortyzatory, wahacze, gumy i drążki stabilizatora, drążki i końcówki drążków kierowniczych, pasek osprzętu czy łożyska. Tankuję dobre paliwa premium i jazda.

On - zużycie paliwa dla silnika 2.2 i-CDTi 140KM 103kW [l/100km]

Średnie zużycie
5,6
Minimalne średnie zużycie paliwa
5,5
Maksymalne średnie zużycie paliwa
6,5
Minimalne zużycie paliwa przy oszczędnej jeździe
4,8
Zobacz więcej na temat zużycia paliwa
Zobacz raport zużycia paliwa tego kierowcy
Czy ocena była przydatna?
Dyskusja
Ładowanie komentarzy...

Usterki Honda Civic VIII

Liczba wpisów: 57

Honda Civic VIII – wystepowanie usterek w zależności od przebiegu

Honda Civic VIII Hatchback 5d