Przejechałem civiciem ok 10 tys km i mam mieszane uczucia. Auto oczywiście ma wiele zalet ale również jest sporo niedociągnięć nie które dość błache że aż dziwię się że Honda sobie na nie pozwoliła o których napiszę niżej,
Wrażenia
3,0
Silnik
Największa zaleta to naprawdę bardzo niskie spalanie, do tego ma fajne odejście. Z minusów przynajmniej w moim egzemplarzu problemy z kolektorem dolotowym przez który było mocno czuć spaliny w aucie. Zmieniany po czasie problem powrócił. Trzeba było jeździć na zamkniętym obiegu nawiewu co skutkowało ciągłym zaparowaniem szyb. Okazało się również że jest okopcone cięgno turbiny co również miało wpływ na cofające się spaliny- jedyna możliwość to wymiana turbo. Do tego mało się o tym pisze ale przy ok 200 tys km lubią sie już wyciągać łańcuchy rozrządu- na biegu jałowym odgłos brzęczenia. Po za tym wracając do zalet to naprawdę fajna charakterystyka tego diesla, jeździ podobnie jak benzyniak- moment obr oczywiście o niebo lepszy, super przyrost momentu obrotowego od ok 2 tys obrotów i bardzo dobre odejście. Podkreślam że wymieniam problemy mojego auta i odczucia z jazdy moim egzemplarzem każdy może mieć inne doświadczenia z tym silnikiem lepsze lub gorsze :) dodam że mam wersję z dpf ale mimo codziennej jazdy po mieści zero problemów z filtrem
4,0
Skrzynia biegów
Fajne przełożenia, biegi wchodzą na kliknięcie, jedynie w mroźne dni biegi ciężko wchodzą ale to standard, czasem problem z wbiciem wstecznego ale tak to bywa w Hondach. Mimo różnych czytanych opinii o wadliwych wysprzęglikach i łożyskach w skrzyni u mnie bez awaryjnie. Ale warto sprawdzić działanie przed zakupem
4,0
Układ jezdny
Super, auto zwarte, sztywne, świetnie się prowadzi. U mnie na 17' felgach. Twardy ale "nie wybija zębów". Do tego nie miałem problemów z zawieszeniem. Jedno co kolejna Honda i to samo zapiekające się tłoczki tylnych hamulców co z czasem doprowadza do przedwczesnego zużycia klocków i tarcz.
4,0
Karoseria
U mnie ok mimo wieku brak korozji na nadwoziu i podwoziu auta, jedno newralgiczne miejsce to przy łączeniu dachu z przednią szybą
Komfort
3,0
Widoczność
Kiepsko do tyłu i trzeba uważać przy cofaniu, najbardziej przeszkadzają słupki C.
5,0
Ergonomia
Tu jest bardzo dobrze po Japońsku czyli wszystko pod ręką i jest intuicyjne
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Klimatyzacja w miarę dobrze chłodzi, natomiast w zimie dość długo się nagrzewa
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Auto bardzo przestronne i wygodne, fotele mimo że twarde są świetne dobrze trzymają oraz są komfortowe, bagażnik jak na auto kompaktowe dość duży. Do tego samochód super praktyczny, tylne fotele zarówno można tradycyjnie złożyć na płasko jak i podnieść siedziska ( magic seats)
2,0
Wyciszenie
Auto kiepsko wyciszone jeśli chodzi o silnik oraz odgłosy zawieszenia, a powyżej 130 mocno słychać pęd powietrza
Ekonomiczność
3,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Puki coś poważnego związanego z osprzętem diesla się nie zapsuje jest ok. Spalanie średnie ok 5-6 l, filtry, klocki, tarcze hamulcowe nie odbiegające cenowo od innych aut kompaktowych. Dość sporo oleju do silnika wchodzi. Kolektor chiński ok 300 zł ale juz pożądny japoński 1500 zł. Łańcuch rozrządu- jest podwójny ok 4 tys zł. Także zależy.....
4,0
Stosunek jakość/cena
Dziś 2.2 ictdi można kupić dużo taniej niż np 1.8 v tech, czy okazja? hmm... jak to z autami używanymi zalezy jak się trafi. Jeśli osprzęt auta nie zawiedzie to tak. Bo dostajemy praktyczny kompakt z mocnym i ekonomicznym silnikiem
Niezawodność
2,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Uszkodzona linka do klapki wlewu paliwa. Notorycznie psujący się wyświetlacz radia. Samo gasnące radio- skutkujące nieprzyjemnymi strzałami z głośników przy gaśnięciu. Zapiekające się tylne hamulce. Nie działające składanie się lusterka zewnętrznego. Często przepalające się żarówki.
3,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Rozszczelniony kolektor, przedmuch przez cięgno turbiny, rozciągnięty łańcuch rozrządu.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 i-CDTi 140KM 103kW
[l/100km]