Wcześniej jeździłem Golfem IV 1.4 ale dopiero po Hondzie zauważyłem, że w aucie podstawa to silnik, skrzynia biegów i układ kierowniczy i to jest rewelacyjne, do całej reszty idzie się szybko przyzwyczaić. Problemem może być jednak dla wielu zawieszenie - gdybyśmy mieli inne drogi to byłaby poezja ale w Polsce czuć każdą dziurę, trzeba wtedy zamknąć oczy i spiąć pośladki, jest twardo.
Wrażenia
5,0
Silnik
Silnik to najlepsza rzecz w tym samochodzie. Kusi do dynamicznej jazdy, ale jak się człowiek pohamuje to na baku można zrobić nawet 900km. Dopiero z kompletem pasażerów i bagaży czuć spadek mocy.
5,0
Skrzynia biegów
Jest ok, czuć że każdy bieg ma swoje miejsce i wchodzi aksamitnie, nie jak we Fiatach i Peugeotach gdzie skrzynia jest jak z gumy.
5,0
Układ jezdny
Bardzo precyzyjny, podobny jak w Lexusie, powoduje że kierowca czuje się pewnie za kółkiem. Nie jest taki dziadkowy jak w Mercedesach.
2,0
Karoseria
Już od paru lat mam korozję na nadkolach i była widoczna jak samochód kupowałem kilka lat temu. W Golfie akurat pod tym względem było lepiej.
Komfort
2,0
Widoczność
Z tyłu przeszkadza wąska szyba i jest tak skonstruowana że nie widać kto za nami jedzie. Przy zmianie pasa przez szeroki słupek między drzwiami a klapą też nie jest za wesoło. W niektórych autach wszystko widać jak na talerzu. Dodatkowo przy ostrym słońcu na wyświetlaczu od radia prawie nic nie widać.
4,0
Ergonomia
Czasem pokrętło od klimy i radia się myli. W niemieckich samochodach: VW, Mercedesach, BMW ergonomia jest bardziej intuicyjna.
3,0
Wentylacja i ogrzewanie
Jest normalnie, ale są samochody np. Mercedes Klasy A, gdzie ciepłe powietrze leciało od razu.
5,0
Przestrzeń dla kierowcy i pasażerów
Duży bagażnik i wnętrze również jak na samochód tej klasy.
5,0
Wyciszenie
Na trasie w środku jest ciszej niż w benzyniaku.
Ekonomiczność
5,0
Łatwość utrzymania (pod względem kosztów)
Koszty utrzymania ograniczają się do paliwa, wymiany oleju i hamulców, te wydaje mi się że dość szybko się zużywają.
3,0
Stosunek jakość/cena
Cena jest wysoka ale dobrze że jeszcze produkują takie samochody za które trzeba słono zapłacić ale przynajmniej są bezawaryjne.
Niezawodność
5,0
Bezawaryjność (drobiazgi)
Przez okres 3 lat i przejechanych 50 tys. km chyba zapalniczka nie działa.
5,0
Bezawaryjność (poważne usterki)
Przez okres 3 lat i przejechanych 50 tys. km póki co nic złego się nie stało.
On
- zużycie paliwa dla silnika 2.2 i-CDTi 140KM 103kW
[l/100km]